מרכז שמעון ויזנטל מגנה את הקריקטורות הפוליטיות האחרונות של פאט אוליפנט, ומשווה אותן לאיורים הנאצים משנות ה-30 שהובילו לשואה.
בקריקטורה, שפורסמה (יום ד', 25.3.09) בעיתונים בכל ארצות הברית, נראה חייל נטול ראש המניף חרב, אוחז במגן דוד גדול עם שיניים וצועד לעבר אישה קטנה הנושאת את הכיתוב "עזה".
המרכז (מוזיאון ומרכז בלוס אנג'לס לחקר השואה), שמונה יותר מ-400,000 חברים בארצות הברית בלבד, טוען כי הקריקטורה משמיצה את ישראל ומתארת אותה כשטן.
"הדימויים שבקריקטורה מחקים את התעמולה האנטישמית המרושעת של הנאצים ואת התקופה הסובייטית", נאמר בהצהרה מטעם מרכז שמעון ויזנטל. "אלו קריקטורות כמו אלו שנתנו השראה למיליוני אנשים בשנות ה-30 לשנוא את היהודים ועזרו להניח את היסודות לרצח העם שביצעו הנאצים".
המרכז קרא לניו-יורק טיימס ולעיתונים מקוונים אחרים להסיר את הקריקטורות מאתרי האינטרנט שלהם.
Universal Press Syndicate, המפיץ את הקריקטורות של אוליפנט, טרם הגיב לדברים. דובר הניו-יורק טיימס גם הוא עדיין לא הגיב.
אוליפנט, שזכה בפרס פוליצר בשנת 1967, ואחד מעורכי הקריקטורות הגדולים בעולם, זכה לתערובת של שבחים וביקורות על עבודתו לאורך השנים.
הקריקטורה האחרונה שצייר רמזה על התוקפנות של ישראל ברצועת עזה.
בשנים 2001 ו-2007, איגוד העיתונאים האסייתי-אמריקני התנגד למה שכינה קריקטורות גזעניות פוגעות שעסקו בסחר עם סין ובחששות לגבי בטיחות המזון הבינלאומית. בשנת 2005, הוועדה האמריקנית-ערבית נגד הפליה מתחה ביקורת על הקריקטורות שצייר שעודדו יצירת סטריאוטיפים והשקפות שליליות על הערבים.
אוליפנט, יליד אוסטרליה, הגיע לארצות הברית בשנת 1964 כדי לעבוד עבור "The Denver Post". עבודותיו מוצגות באופן קבוע בספריית הקונגרס (הספרייה הלאומית של ארה"ב).
באתר האינטרנט שלו, נאמר כי "אף אחד לא מבוטח מהמכחול החריף של פט אוליפנט".