|
המועדון [צילום: דניאל צ´צ´יק, עכבר העיר]
|
|
|
|
|
בסוף כל עונה של תוכנית המציאות האמריקנית "הישרדות" נערכת באתר eBay מכירה מקוונת של פריטים רבים. לפידים, בנדנות ושאר מזכרות נמכרים למעריצים ואספנים ברחבי העולם, כדי שיוכלו לקחת עמם פיסת "מציאות" הביתה. אין זה שונה מצעצועי דיסני שבאריזות המחולקות בארוחות ילדים של רשתות מזון מהיר.
אבל הניסיונות להרוויח עוד כסף מסרטי קולנוע או תוכניות טלוויזיה אינם מוגבלים למכירת אובייקטים המיועדים למדף או לארון, ואינם שמורים רק ליוצרי הסרט או הסדרה. כך למשל, החליטו האחים הרצל ומשה סלע לפתוח מועדון המוקדש כולו לפולחן סביב תוכנית "האח הגדול". המקום, שזכה לשם הלא מקורי "מועדון האח הגדול", מבקש להעתיק את רוח התוכנית המקורית, ולחקות ככל האפשר את העיצוב והאסתטיקה שלה.
בתוך המועדון יש סלון הדומה למרחב המחיה של "בית האח הגדול". לאורך הקירות נתלו מסכי פלזמה. מקצתם ישדרו את ערוץ 20 ופרקים של התוכנית, היתר יהיו מחוברים לרשת של 32 מצלמות במעגל סגור (כולל מצלמה ממונעת אחת המקיפה את המקום כולו) ויקרינו את המתרחש במועדון ומחוץ לו. לצד השם, מתנוסס על השלט גם לוגו דומה לזה של האח הגדול המקורי, עם שינויים קלים ביותר, כנראה כדי לחמוק מאי אלו סיכונים משפטיים שגם כך מרחפים מעל המועדון.
"אני רשום ברשם החברות בתור 'האח הגדול', ואילו התוכנית לא רשומה", טוען משה סלע, שהגה את הרעיון, "ולכן הזכות על השם היא למעשה שלי". עם-זאת, גורם אחר במועדון דווקא הביע חשש בעניין השימוש בלוגו. סלע נמנע ככל האפשר מלחלוק את מניעיו לפתיחת המועדון, ופוטר את העניין באמירה ש"האח הגדול מוביל היום ברייטינג", כסיבה מספקת לביצוע הפלגיאט.
מועדון "האח הגדול", שעתיד להיפתח ב-2 באפריל ממוקם בשוליו של מתחם יד חרוצים בתל אביב, על דרך בגין פינת הרכבת, והוא יפעל ככל הנראה במתכונת פיק-אפ טיפוסית. הכניסה מותרת לבני 27 ומעלה, אבל הבאים למקום יידרשו לעבור סלקציה מחמירה. בני המזל שיזכו להיכנס יגלו בפנים תאורת לדים, רצפה מוארת, בר עצום ורחבת ריקודים. רוח "האח הגדול" תישרה על הכל: המלצרים והברמנים יהיו לבושים בחולצות ובכובעים של התוכנית. משתתפי עבר שלה ("בעיקר בובליל והמשפחה שלו" אומר סלע) יהיו מוזמני כבוד, ומתנהלים מגעים עם לאון שניידרובסקי כדי שיהיה הדי-ג'יי הקבוע.
מתברר כי מנהלי המקום מתכוונים גם להפוך אותו למעין תוכנית ריאליטי בפני עצמה. הם בודקים כעת את האפשרות לשדר מתוכו בשידור ישיר לפחות לאחד מאתרי הלילה באינטרנט.
השאלה המתבקשת היא מדוע יתעניינו הגולשים בחומר צפייה הנטול תכנים עלילתיים, דמויות קבועות או אינטריגות פנימיות? ומה ימשוך אותם להביט בסצינות שהפסקול שלהן קקופוני לחלוטין ואין בהן אפילו דיאלוגים ברורים. אולי אם "מועדון האח הגדול" יצליח ליצור אווירה סקסית מאוד, הכוללת מזמוזים על הספה וריקודים על הבר, אפשר יהיה לקטלג את השידורים שלו בתחום של הסקס הרך, המיועד לצעירים עם עודף זמן פנוי.