|
פלאפון: המפרסם הגדול במרס[צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
המותג המוביל בפרסום בחודש מרס היה פלאפון, עם תקציב של 3.86מיליון דולר, ואחריו מפעל הפיס-לוטו עם תקציב של 2.86 מיליון דולר ושופרסל עם תקציב של 2.76 מיליון דולר. כך עולה מדירוג המפרסמים של יפעת בקרת פרסום.
בתחום תתי הענפים, הוביל במקום ה-1 ענף רשתות עם פרסום בתקציב של 10.93 מיליון דולר, במקום ה-2 תקשורת סלולרית בתקציב של 8.31 מיליון דולר ובמקום ה-3 חשמל בתקציב של 3.52 מיליון דולר.
הקמפיינים של פסח
"חודש מרס הוא באופן מסורתי החודש שבו רשתות השיווק בולטות בפרסום לקראת חג הפסח, שהוא כידוע לכל חג של קניות והכנה לליל הסדר. בחודש מרס הוציאו רשתות השיווק הוצאה ריאלית לפרסום של כ-11 מיליון דולר", ציין נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.
לדברי יעקובי, חודש מרץ השנה התאפיין בשלל השקות: פלאפון עם הרשת החדשה, חלב טרה, הלוטו החדש ועוד.
שופרסל וקו-אופ הן המפרסמות הבולטות בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-2.6 מיליון דולר. שופרסל בלטה עם קמפיין "הכסף שלך קונה יותר" של שופרסל דיל באמצעות גיתם BBDO, וקמפיין לתו הזהב באמצעות בריקמן.
קו אופ פרסמה בווליום גבוה את מגה בול בכיכובו של אברי גלעד באמצעות מקאן אריקסון, ואת מגה בעיר: "פסח ב-9 שקלים" באמצעות שטרית מדיה גרופ.
סופרפארם, הממוקמת במקום השלישי בקטגוריה, בולטת כמדי שנה בפסח עם קמפיין חגיגת בשמים: "מגוון בשמים מובילים ב-100 ש"ח", ועם קמפיין "כסף מתנה" באמצעות באומן בר ריבנאי.
סלולרי והימורים גם בחג
קטגוריית הסלולר שבד"כ "נחה" מפרסום, בולטת החג עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8.3 מיליון דולר שכ-46% ממנה שייכים לפלאפון, שהיא גם המפרסמת הגדולה במשק בחודש מרס באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי.
פרטנר בולטת עם פרסום תחת הסלוגן: "האינטרנט שאתה אוהב הולך אתך" באמצעות ראובני פרידן, ואילו סלקום מזמינה אותנו לבית של המוזיקה הישראלית באמצעות גיתם BBDO.
קטגוריית מוצרי החשמל שהפכה להיות פופולרית בשנים האחרונות בפרסום בפסח, ממוקמת במקום השלישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-3.5 מיליון דולר.
אלקטרה מוצרי צריכה וא.ל.מ מובילות בפרסום בקטגוריה ותופסות כ-30% מנפח הפרסום של כל אחת. אלקטרה מפרסמת את שקם אלקטריק באמצעות זרמון גולדמן עם מבצע 200 ש"ח מתנה בתווי קנייה ושלל מבצעים של מחסני חשמל, ואילו א.ל.מ יוצאת כמקובל עם קרנבל החשמל בגני התערוכה באמצעות רגב קויצקי.
קטגוריית ההימורים גם לא נחה מפרסום לקראת הפסח, ומפרסמת במחיר ריאלי של כ-3.1 מיליון דולר, של-91% ממנו אחראי מפעל הפיס הממוקם במקום השני ברשימת המפרסמים המובילים, ומפרסם את הלוטו החדש הממוקם במקום השני בטבלת המותגים המובילים עם: "הפרסים גדלו" באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי, ואת חיש גד ברצלונה באמצעות גיתם BBDO.
במקום הרביעי בטבלת המפרסמים המובילים במרס ממוקמת החברה המרכזית למשקאות שמשיקה את חלב טרה באמצעות JWT, ובולטת בפרסום עם ספרייט באמצעות גלר נסיס ועם קוקה קולה באמצעות קבוצת דחף.