בשנת 2002 היתה בישראל ירידה גדולה בקריאת העיתונים ועלייה בהאזנה לרדיו. כך קובע סקר TGI בנושא חשיפה לעיתונות ולרדיו, בהשוואה שנתית בין שנת 2001 לשנת 2002.
ירידה קטנה אך משמעותית נרשמה בקריאת כל העיתונים בשנה האחרונה, למעט עיתון גלובס, שרשם עליה במחצית השנה האחרונה. עלייה קלה נרשמת בהאזנה לרשתות הרדיו.
עיתון ידיעות אחרונות, הנפוץ ביותר במדינה, איבד כ-2% מהפופולריות שלו, כשזכה בשנה האחרונה לחשיפה של 46.4% לעומת 48.8% בשנת 2001. גם העיתון השני בגודלו, מעריב, רשם ירידה, והחשיפה אליו בשנת 2002 הגיעה ל-24.5%, לעומת 26.8% בשנת 2001. עיתון הארץ סופג ירידה קלה, והוא עומד בשנת 2002 על 9% לעומת 9.1% בשנת 2001.
העיתון היחיד ששמר על יציבות הוא העיתון הכלכלי גלובס, שרשם בשנת 2002 - כמו בשנת 2001, חשיפה של 3.4%. במחצית השניה של השנה רשם גלובס עלייה ל-3.7%, לעומת 3.1% בחצי הראשון של השנה ו-3% במחצית המקבילה אשתקד.
בעיתון הארץ לא נמצא הבדל בין שתי המחציות. מעריב ירד גם הוא בעשירית האחוז (24.5% בחצי הראשון של השנה, ל-24.4% בחצי השני של השנה), ואילו ידיעות אחרונות שיפר בחצי השני של השנה את החשיפה שלו ומגיע ל-46.9% לעומת 45.8% בינואר-יולי 2002.
סוף שבוע רגוע
בעיתוני סוף השבוע נמצא, כי ידיעות אחרונות יציב והוא עומד על 62.7% בשנת 2002 (לעמת 62.8% ב-2001). במעריב הפרש קטן, כאשר הגיע ל-35.4% לעומת 35.6% בשנת 2001. עיתון הארץ רשם ירידה מ-11.4% בשנת 2001 ל-11% השנה, ואילו גיליון סוף השבוע של גלובס רשם עלייה מ-2.5% בשנת 2001 ל-2.8% בשנת 2002.
גם בין שני חצאי השנה האחרונה, נרשמה בגיליון סוף השבוע של גלובס עלייה: ביולי-דצמבר 2002 הוא הגיע ל-3.2% לעומת 2.4% בחצי הראשון של השנה.
שבועונים
מבין השבועונים נמצא, כי שבועון לאישה רשם ירידה השנה מ-16.2% בשנת 2001 ל-15.9%, פנאי פלוס ירד מ-15.5% ל-15.3%, ורייטינג רשם ירידה מ-7.5% ל-7% בשנת 2002. הדו-שבועון את, של קבוצת מעריב, רשם ירידה משמעותית - מ-6.9% ל-4.3% בשנת 2002. מבין הירחונים מוביל מסע אחר עם 8.9% לעומת 9.09% בשנת 2001.
הרדיו - נשמע יותר
בהאזנה לרדיו נרשמת יציבות בין הקבוצות.
רשתות קול ישראל יורדות מ-54.7% ל-54.2% בשנת 2002, ואילו החשיפה לתחנות הרדיו האזוריות עולה מ-32.5% ל-32.9%.
בבחינה של תחנות הרדיו מובילה רשת ב' עם 38.7% (37.6% בשנה קודמת), אחריה גלי צה"ל עם 30.5% (28% בשנה קודמת), גלגל"צ רשמה גם היא עלייה, ל-26.2% לעומת 25.1% בשנה הקודמת. רשת ג' עולה גם היא ל-17.5% לעומת 16.9% בשנה קודמת.
_____________
סקר TGI נערך במהלך כל השנה על מדגם כולל של 10,000 איש, יהודים בני 18 ומעלה.