בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מי תוקע מקלות בגלגלי הרכבת?
|
נציגי משרד האוצר וארגונים ירוקים יזומנו לוועדת הכלכלה להסביר מדוע הם מערימים קשיים על קידום פרויקטים רבים ברכבת ● חבר ועדת הכלכלה מציע לפתוח מחדש את תוכנית הקו המהיר לירושלים שאמור להיפתח ב-2016 כדי לענות על צרכים עתידיים
|
ח"כ אופיר אקוניס מתעניין בקטר הרכבת [רכבת ישראל]
|
|
|
|
|
|
|
|
קווים שיוכלו להיפתח בעוד שנה | |
| עכו - כרמיאל | |
| עכו - בית שאן | |
| לוד - באר שבע | |
| קריית מוצקין - מפרץ חיפה | |
| תל אביב - כפר סבא | |
| תל אביב - אשדוד | |
פתיחת מסילה רביעית באיילון כדי לשחרר צוואר בקבוק המאפשר רק את נסיעתן של 8 רכבות בשעה במקום 16-12, וגורם להארכת משך הנסיעה. | |
|
|
|
|
|
6,795 מיליון שקלים יושקעו בקו הרכבת המהיר לירושלים, שיקצר את משך הנסיעה מ-110 דקות כיום ל-28 דקות בלבד. סיום הפרויקט המתוכנן צפוי רק בעוד 6.5 שנים, ברבעון הראשון של 2016, אך אם תתקבל הצעתו של חבר הכנסת ישראל חסון (קדימה) לעכב את פתיחת הקו בשנתיים-שלוש, יחול שינוי בלוח הזמנים המעוכב ממילא מטעמים ביורוקרטיים, משפטיים, תכנוניים ואחרים. לנגד עיניו רואה חסון שלום כלכלי מסיבי עם ירדן, ובהמשך גם עם עירק, ומציע כי המסילה לירושלים תהיה כזו שיכולה לשמש גם רכבות משא לשינוע מטענים וסחורות, ולא רק לשם הסעת נוסעים. עוד אמר כי הרכבת מתעלמת מיישובי הלווין של ירושלים - הר אדר ומבשרת. את המסילה המתוכננת הוא כינה "נכה", ובדיון של ועדת הכלכלה שהתקיים הבוקר (יום א', 24.5.09) במשרדי הנהלת רכבת ישראל בתל אביב, הוסיף כי המדינה עלולה לשלם אחר כך ביוקר על הליכי תכנון מחודשים, והציע לתכנן פרויקט שיחזיק מעמד ל־150-100 השנים הקרובות. עמדתו של מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, שוללת כל עיכוב נוסף. "ההחלטה על הקמת הקו המהיר התקבלה ב-2002, עכשיו 2009; צריך לקבל החלטה. פתיחת הדיון מחדש תגרום לכך שבסוף לא נגיע לשום דבר". לישראל - הסביר - יכולת אסטרטגית. ולמה זה? כי לא מעדכנים החלטות שכבר התקבלו. יושב-ראש דירקטוריון הרכבת, יעקב אפרתי, חיזק את דברי המנכ"ל, ואמר כי הצעתו של חסון "מחזירה את המדינה עוד עשרים שנה אחורה". לדבריו, קו הרכבת המתוכנן אינו נכה, והקו הקיים מאפשר שינוע של מטענים. חבר הוועדה ויושב-ראש השדולה לתחבורה ציבורית, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) אמר ל-News1 כי הצעתו של חסון מורכבת מכפי שנדמה ואין לה סוף. לדבריו, ההיתכנות כי האמצעים הטכנולוגיים ישתכללו במהלך השנים, ותכנון נוסף כדי להשיג כבר מעכשיו את המושלם ביותר עלול לתקוע את הפרויקט, ועל כן אין בנושא תשובה מוחלטת.
|
"הממשלה התחלפה - תחליפו דיסקט"
|
|
|
אופיר אקוניס: "פגשתי את מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, ושאלתי אותו למה בגלל בעיה נקודתית, שאפילו הפלשתינים לא מודעים אליה, הוא מעכב מיליוני אזרחים מלהגיע לירושלים" | |
|
|
|
בתום סיור של חברי ועדת הכלכלה בתחנות הרכבת שבתוואי תל אביב - קריית גת - מודיעין, החליט יושב-ראש הוועדה, חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), לזמן את פקידי האוצר לוועדה, כדי שאלו יוכלו להרצות את טיעוניהם. זאת לאחר שעיקר חיצי הביקורת הופנו כלפי משרד האוצר. ברכבת ישראל דורשים כי יקודמו ההליכים להשקעה בפיתוח בסך 50 מיליארד עד שנת 2020 שבה תומכת הממשלה, וכן הליכים סטטוטוריים בקווים החדשים ובשיפוצים בקווים קיימים [פירוט משמאל]. "יש כסף, יש תכנון, אבל אין החלטה לביצוע, וממילא אין תקציב", אמר המנכ"ל הראל, והלין: "הצוות התחבורתי באוצר לא אוהב רכבת. הוא מסתכל על התועלת הכלכלית בלבד, ואנו מסתכלים גם על תועלות אחרות כמו קירוב הפריפריה למרכז, ואלה לא נכנסות לתועלת הכלכלית וממילא התוצאה מוטה כלפי מטה". על כך השיב לו אקוניס: "צריך להחליף דיסקט, זה נמצא בסדר העדיפויות של הממשלה החדשה!". לדבריו, לא ייתכן שנושא עליו מסכימים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, ייתקע במשרד האוצר. כאמור, נציגי האוצר יזומנו לוועדה. כן יזומנו אליה נציגי ארגונים ירוקים לאחר שרכבת ישראל השמיעה טענות גם כלפיהם ולפיהם הם תוקעים מקלות בעגלת הרכבת, ומערימים קשיים פרוצדוראליים. לדברי הראל, אין מדובר בכלל הארגונים אלא בארגונים מיליטנטיים, כלשונו, ובהם אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע. לדברי יו"ר ועדת הכלכלה, גם תנועת השמאל "שלום עכשיו" עתרה נגד הקו לירושלים. "פגשתי את המזכ"ל יריב אופנהיימר ושאלתי אותו למה בגלל בעיה נקודתית, שאפילו הפלשתינים לא מודעים אליה, הוא מעכב מיליוני אזרחים מלהגיע לירושלים", אמר אקוניס, מבלי לציין מה הייתה תשובתו של אופנהיימר.
|
|
חברי ועדת הכלכלה מתלווים לנסיעה לקריית גת [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
תאריך:
|
24/05/2009
|
|
|
עודכן:
|
24/05/2009
|
|
עידן יוסף
|
מי תוקע מקלות בגלגלי הרכבת?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
גלילית
|
24/05/09 20:18
|
|
2
|
|
דונדי
|
24/05/09 21:39
|
|
3
|
|
מונטנגרו
|
24/05/09 22:28
|
|
הפרק בדוח המבקר העוסק ברכבת ישראל אינו מחדש הרבה מעבר לידוע עד כה, כפי שפורסם בכלי התקשורת. בחברת רכבת ישראל ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נבדקו היבטים בתכנונו ובהקמתו של הקו המהיר מתל אביב לירושלים.
|
|
|
|