פירוטי השיחות המתקבלים מבזק - בתקופות שבין חשבון לחשבון, אינם כוללים את כל השיחות שבוצעו באותה תקופה. כך טוענת המועצה הישראלית לצרכנות, כנגד אי התאמה בפירוטי שיחות שהתקבלו מבזק לגבי אותו פרק זמן.
המועצה טוענת, כי לעיתים גם החשבון החודשי הנשלח לצרכן אינו סופי, ואינו כולל בהכרח את כל השיחות שנעשו בתקופת החשבון. החיוב עבור השיחות שלא נכללו בפירוט יופיע, בדרך כלל, בחשבון הקרוב הבא ולעיתים אף מאוחר יותר. דבר זה אינו מצוי על-גבי דפי הפירוט או החשבונות המגיעים לצרכנים.
כתוצאה מכך, במקרים של ביצוע עסקות המתבססות על פירוט השיחות או על החשבונות שהתקבלו מבזק, נפגעים חלק מאותם צרכנים. כך, לדוגמא, צרכן ששוכר או רוכש דירה (מיד שניה), משלם למעשה חלק מהשיחות שבוצעו על-ידי הדייר הקודם. זאת מבלי שהוא יודע על-כך, למרות שעשה כל שביכולתו כדי לוודא מצב חשבון ולמרות מצג שערכה בזק מולו.
מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, ציינה כי התנהלותה של בזק בעניין מקוממת, נוכח העובדה שמזה שנה מנהלת המועצה תכתובת עם בזק בנושא, ומשך כל הזמן התקבלו תשובות שונות הטוענות, כי אי ההתאמות שנמצאו בין הדוחות השונים נובעות מ"אי הבנת הדוחות, משום שחלקם ניתנו על-פי חתכים שונים ולא על-פי סדר כרונולוגי".
ההסבר מבזק התקבל רק בסוף ינואר, ממנו עולה, כי יתכנו אי התאמות בין פירוט השיחות הנמסר לצרכן לבין החיוב בפועל, וזאת כתוצאה מנוהל עידכון השיחות בחברה. בנוסף, התקבלה מבזק הבטחה, כי היא תדאג לציין על-גבי פירוטי שיחות וחשבונות רלוונטים כי הם אינם סופיים.
לאחר שבמועצה לצרכנות התקבלה תשובת בזק, כי פירוט השיחות בין חשבון לחשבון אינם כוללים את כל השיחות שבוצעו באותה תקופה, ערכו עובדי המועצה שיחת הבהרה עם נציגים בכירים בבזק.
מההבהרות עלו הדברים הבאים:
- שיחות למפעילים חיצוניים (כמו שיחות לחו"ל ולסלולר) מתעדכנות אחת לכמה ימים;
- הדיווח ממרכזיות בזק שונות (בעיקר מהקטנות שבהן) נרשם אחת ליומיים;
- קיימים מקרים בהם תקופות זמן לאחר ביצוע שיחות בין בזק לבזק אינן מופיעות בדיווח לצרכן, כיוון שנערכים לגביהן בירורים שונים.
המועצה לצרכנות מסרה, כי היא אינה מסתפקת בהבטחת בזק, שהמעוות יתוקן בעתיד, והיא דורשת עתה מבזק לאפשר לצרכנים לערוך בירור באשר לחשבונם, ללא גביית כל עלות מהם, וכן לפצות כל צרכן שנפגע כתוצאה משיטת הדיווח החסרה.