|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

חברות הליסינג צפויות להוריד מחירים

זאת בעקבות הרפורמה במיסוי כלי הרכב לפי ההערכות, בשנה הבאה נראה עלייה משמעותית בפלח השוק של המכוניות הקטנות ובינתיים יבואניות הרכב ינסו להיפטר מהמלאי שצברו ולמכור כמה שיותר מכוניות יוקרה - לפני שהמחירים יעלו
23/06/2009  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: דניאל שמיל  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
שינוי מהותי בתחום הרכב [צילום: AP]

שבועיים לאחר ההכרזה על מעבר למיסוי ירוק בענף הרכב, הערפל טרם התפזר. לבד מאמירות כלליות כמו "מחירי המכוניות עומדים לעלות", קשה לחזות כיצד ייראה ענף הרכב אפילו בעוד כמה חודשים. ואולם כמה גורמים בשוק הרכב לא נרתעים מלספק תחזיות כבר בשלב זה.

הילית בן-צבי, מנכ"לית משותפת בחברת הייעוץ הד-און, אומרת כי "צפויה עליית מחירים ברוב המוחלט של הדגמים. דגמים רבים סובלים מהעלאת המסים, וגם היבואנים של הדגמים הירוקים לא יורידו מחירים, כדי לא לפגוע בערך המכוניות שלהם בציי הרכב". לדעת בן-צבי, השיקול העיקרי בהחלטה להוריד את המחיר יהיה ערך המותג של הרכב. דווקא יצרנים עם ערך מותגי גבוה יוכלו להוריד את המחיר ולעודד את הלקוח הפרטי לרכוש אותו, בעוד שמותגים חלשים לא ייהנו ממכירות מוגברות גם אם המחיר יירד, וערך המכוניות המשומשות שלהם שבידי חברות הליסינג ייפגע. בחברת הייעוץ BDO זיו-האפט מעריכים כי מכוניות שמחירן 130 אלף שקלים יתייקרו בכ-3,700 שקלים. דני שמעוני, מנכ"ל חברת הליסינג הרץ, מעריך כי עד סוף 2009, המותגים הפחות חזקים יורידו את מחירי המכוניות כדי להתחרות על הצרכן הפרטי, בעוד שהמותגים החזקים יגרפו את הנחות המס לכיסם. ב-1 בינואר 2010 ייכנס לתוקף שווי השימוש הרציף, ואז יהיה ליבואנים כדאי להוריד מחיר גם עבור משתמשי הליסינג.

ומה עוד צפוי לקרות?

בטווח המיידי: עד להחלת הרפורמה, באוגוסט 2009, מציעים היבואנים הנחות ומבצעים על מכוניות יוקרה ורכבי שטח, שצפויים להתייקר. קמור, יבואנית ב.מ.וו, חברת המזרח, יבואנית לנדרובר, מאיר, יבואנית וולוו ו-UMI יבואנית איסוזו - הן רק חלק מהחברות שכבר מציעות הנחות, "לפני עליית המס" כלשון הפרסומות שלהן.

גם חברות הליסינג רוכשות יותר מכוניות, בעידוד היבואנים. חלקן מבקשות להקדים את הרכישה לעליית המחירים, וחלקן מתכוונות למכור את המכוניות ברווח, לאור העלייה הצפויה במחירי המכוניות המשומשות. בזמן הקרוב, הרפורמה היא גלגל הצלה ליבואניות הרכב, המאפשר להן לרוקן את המלאי הגדול שצברו לפני המיתון - ובמחירים טובים משקיוו.

בטווח הקרוב: בחמשת החודשים האחרונים של 2009 יוחל המיסוי הירוק, אך המכוניות עדיין ייכללו בקבוצות שווי שימוש ומחירן לא ישפיע על משתמש הליסינג (כמו בשווי השימוש הרציף). בתקופה זו, בין אוגוסט לדצמבר, צפויה עליית מחירים בענף. היבואנים שיבקשו להיות דומיננטיים בציי הרכב ייאלצו להגדיל את ההנחות וימשיכו להעניק אשראי לחברות הליסינג, אף שהמלאים שלהם יקטנו ויילכו.

גם כאן, ההערכה של הד-און שונה מזו של בכירים בענף הרכב, שצופים את קץ "אשראי היבואנים". בחברה צופים כי ההיצע של היבואנים ישתנה ויהיה ניסיון להביא מכוניות "ירוקות" יותר, אותן אפשר יהיה להציע במחירים טובים יותר.

לקראת סוף השנה צפויה עלייה במחירים, בניגוד למגמה בשנים האחרונות - אז נרשמה ירידה משמעותית במכירות בנובמבר ובדצמבר. חברות הליסינג ייהנו מהפריחה בשוק המשומשות וערך הצי שלהן יעלה, אבל המיתון וקשיי המימון ימשיכו לשחוק את גודלן ומגמת הקיטון בהיקף הציים שלהן תגדל.

בטווח הארוך: שווי השימוש הרציף, שייכנס לתוקף בינואר 2010 (בשיעור שטרם נקבע), ישנה לגמרי את ענף הרכב. כעת, גם המשתמש בציי הרכב יוכל ליהנות מהנחות במחיר, ולא רק חברת הליסינג עצמה, כפי שנהוג כיום. שווי השימוש ימשיך לעלות, אבל לא בטוח שזה ישפיע על הצרכן. לפי ההערכות של הד-און, חברות הליסינג יורידו את המחירים כדי לפצות על העלייה בשווי השימוש. זאת, בתמיכת היבואנים - שדווקא יגדילו את ההנחות, ולא בטוח שיורידו את המחיר לצרכן.

חברת מדרוג, העוסקת בין היתר בדירוג אג"חים של חברות הליסינג מספקת הערכה סותרת. לפי אנשי החברה, יבואניות הרכב יהיו חייבות להוריד את מחירי המכוניות כדי למשוך את המשתמשים בציי הרכב, המשלמים שווי שימוש לפי מחיר המכונית. מדרוג והד-און מאמינים כי היבואניות יצטרכו לפצות על העלייה בשווי השימוש כדי למנוע מעבר למכוניות משומשות. במדרוג מאמינים כי היבואניות יורידו את המחירים לצרכן הפרטי ולמשתמש בליסינג (באמצעות שווי השימוש), ואילו בהד-און סבורים כי ההנחות לליסינג יגדלו כדי להוריד את המחירים בענף, כפיצוי על עליית שווי השימוש.

יואב הורוביץ, מנכ"ל אוויס, אומר: "אני מאמין שיבואניות הרכב למדו את הלקח מהנחות הגדולות לליסינג ואני לא חושב שההנחות יגדלו. זה תלוי במלאי ובמחויבות שלהן ליצרנים. היבואניות הגדולות, שמוכרות כמויות גדולות לליסינג, ישמרו על מדיניות מחירים יציבה ועל הנחות קבועות - לא יהיה סבסוד של שווי השימוש, והמחירים בענף הליסינג לא יוכלו לרדת".

מכוניות קטנות עם נתח שוק גדול

אחת התהפוכות המעניינות הצפויות בענף הרכב היא גידול משמעותי בנתח השוק של מכוניות קטנות, בקטגוריות מיני וסופר-מיני, על חשבון המשפחתיות ורכבי השטח. לפי ההערכות של הד-און, נתח השוק שלהן כמעט יוכפל ויעלה מ-16% ב-2008 ל-30% ב-2010. גידול זה יהיה על חשבון מכוניות משפחתיות ומכוניות מנהלים. גם נתח השוק של רכבי השטח ייפגע, ויירד מ-13% ל-7%. אלה שרכשו אותם בעבר, יעברו כנראה למכוניות מנהלים.

מנגד, בכיר בענף הרכב אמר ל-TheMarker כי פתיחת השוק ליבוא מארה"ב (גם של מותגים יפניים) עשויה לפגוע בנטייה להעדיף מכוניות קטנות: "עדיף ליבואנים להביא מכונית מזהמת מארה"ב, שהמחיר שלה טוב יותר עבורי. הם יוכלו למכור אותה בזול גם לעומת מכוניות אירופית מזהמת פחות, שמקבלת הנחה. שער המטבע הוא שם המשחק".

"בשוק היוקרה יש קשיחות מסוימת, כי יש אנשים שיכולים להרשות לעצמם לשלם ולא ייפגעו מהמיסוי הירוק", אומרת בן-צבי. "אבל גם שם יש רגישות למחיר". היא צופה כי גם בשוק זה תהיה ירידה במכירות ובנתח השוק.

אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, אמר בנושא: "אני לא צופה ירידה בביקוש למכוניות יוקרה, כי הלקוחות לא יוותרו על השם והתדמית. אנחנו רואים נטייה של מעבר מרכבי שטח גדולים לקטנים יותר ודרישה גוברת לדגמים הזולים יחסית". הבשורות הטובות ליבואני היוקרה הן שהיבוא האישי צפוי להיפגע, בשל קנסות מיסוי שייספגו המכוניות המזהמות הפופולריות בו.

הירידה במכירות של מכוניות יקרות, עם שולי רווח גדולים, תחייב חשיבה מחודשת של יבואני הרכב. "יבואן שירצה לייצר רווחים יהיה חייב להילחם על נתח שוק ולנקוט אסטרטגיה תחרותית", מסבירה בן-צבי. ענף הליסינג, שהיה מנוע צמיחה למותגים כמו יונדאי ושברולט, ימשיך להתכווץ, ולדבריה, "זה מצריך חשיבה מחודשת על התמהיל, ואולי גם השקעה רבה יותר בלקוח הפרטי".

מכוניות דיזל נקנסות בשל הרפורמה ויאבדו את נתח השוק שלהן גם במכוניות מסחריות קלות. עם זאת, נהגי מוניות ורכבי שטח גדולים ישמרו אמונים לסולר. תיבת ההילוכים הידנית לא צפויה לקאמבק, והטעם הישראלי המעדיף תיבה אוטומטית לא ישתנה.

הליסינג ימשיך להצטמצם בשל עליית שווי השימוש, ולקוחותיו יעברו למכוניות משומשות. בן-צבי צופה גם "רוח גבית לליסינג הפרטי", כלומר, ליסינג מימוני ללקוחות פרטיים. חברות הליסינג ימשיכו "למחזר עסקות" ולהציע ליסינג למכוניות משומשות. עם זאת, לטענת בן-צבי, בליסינג של מכוניות משומשות, החברות "כורתות את הענף שעליו הן יושבות. הן לא מעודדות ריענון של הצי ועסקות חדשות".

בדצמבר 2008 העריכו בהד-און כי ב-2009 כולה יירשמו 128 אלף מסירות של מכוניות חדשות. כעת הם מעדכנים את ההערכה וצופים מסירות של 140 אלף כלי רכב. לדבריהם, הסיבה היא "התערבות לא טבעית בשוק והתמריץ לרכוש מכוניות לפני המיסוי הירוק".

נראה שלמיסוי הירוק תהיה השפעה מהותית על ענף הרכב, אך לפי הערכות שונות מדובר ברפורמה האחרונה עד 2012. לפי ההערכות, משרד התחבורה יתקשה להעביר את תקנות הייבוא המקביל אלא בעוד שנתיים. אז גם יגיעו לארץ מכוניות סיניות בקנה מידה נרחב ויתחיל השיווק ההמוני של מכוניות חשמליות.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  23/06/2009   |   עודכן:  23/06/2009
דניאל שמיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חברות הליסינג צפויות להוריד מחירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' צבי וינר, מומחה לבנקאות מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית, תומך ביוזמה המתגבשת בבנק ישראל לבזר את השליטה בבנקים ולהעדיף את מכירת מניות הבנקים לציבור בבורסה, ולא לגרעיני שליטה. בבנק ישראל שוקלים למכור את מניות בנק לאומי לציבור כמקרה מבחן.
23/06/2009  |  מירב ארלוזורוב  |   חדשות
ביה"מ המחוזי בחיפה החליט (יום ג', 23.6.09) להיענות לבקשת ההסתדרות ודחה את הבקשה שהגישו בשבוע שעבר משקי עמק יזרעאל לממש את השיעבוד על קרקעות משחטת עוף העמק. בהסתדרות אומרים כי בכך למעשה סלל ביה"מ את הדרך לרשם העמותות לאשר את עסקת המכירה לרמי לוי ועמיר שיווק בהתאם להמלצת ועדת המכירות אצל הרשם.
23/06/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אז מה מחכה לנו בעונה השביעית של כוכב נולד? בעונה שמסתמנת כרגע בתור העונה הכי מציאותית שהנפיקה תעשיית החלומות של טדי הפקות וקשת, הזכיינית שהכי אוהבת את מסעודה משדרות?
23/06/2009  |  הדס גליקו  |   חדשות
כולנו נסבול בסופו של דבר מירידה ביכולת הפיסית שלנו כשנזדקן, אך עבור אנשים שפעילים יותר מבחינה חברתית, ההדרדרות תהיה איטית יותר. כך קובע מחקר חדש. ההשתתפות בטווח רחב של פעילויות מועילה לנו, זוהי המסקנה אליה הגיעו החוקרים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ראש שבשיקגו.
23/06/2009  |  יפעת גדות  |   חדשות
בניגוד למגמה הרווחת בתעשיה, ברבע הראשון של השנה נרשם גידול דולרי של 23% ביצוא התרופות, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא הסתכם ביותר מ-1.1 מיליארד דולר. הגידול חל בעקבות האצת המעבר לתרופות גנריות ברוב מדינות העולם על-רקע המשבר הכלכלי העולמי. כך מסר (יום ד', 23.6.09) חיים הורביץ, יו"ר ענף הפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל בכיר בטבע.
23/06/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il