|
מפגינים נגד גשר מעל נחל יתלה [החברה להגנת הטבע]
|
|
|
|
|
הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) החליטה (יום ג', 23.6.09), ברוב מוחץ של 12 מול 3 (המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים ונציג הארגונים הסביבתיים) להמליץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה להמשיך ולקדם את מעבר הרכבת המהירה לירושלים באזור נחל יתלה בגשר. ההמלצה תועבר להכרעה סופית של המועצה הארצית, שאמורה להתקיים בקרוב בנושא זה.
הוועדה דחתה בהחלטתה הצעה לחלופה סביבתית יקרה של מעבר הרכבת במנהרה מתחת לנחל, בה תמכו המשרד להגנת הסביבה וחלק מן הארגונים למען הסביבה.
רכבת ישראל מברכת על החלטת הולנת"ע שאימצה את דוח ועדת סדן, ובכך מקדמת בצעד חשוב נוסף את הקמת קו הרכבת המהיר לבירה. עמדתו של מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, שוללת כל עיכוב נוסף. "ההחלטה על הקמת הקו המהיר התקבלה ב-2002, עכשיו 2009; צריך לקבל החלטה. פתיחת הדיון מחדש תגרום לכך שבסוף לא נגיע לשום דבר". לישראל - הסביר - יכולת אסטרטגית. ולמה זה? כי לא מעדכנים החלטות שכבר התקבלו.
מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה: "מדובר בהחלטה אומללה ואנטי סביבתית, המבוססת כולה על הנחה חסרת שחר, שהפרויקט נמצא בסכנת ביטול אם תאומץ החלופה הסביבתית".