|
הת'ר לוקליר. בגלל שאת שווה את זה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
בית המשפט העליון בצרפת קבע כי חברת הקוסמטיקה לוריאל עברה על החוק משום שבחרה להציג רק שחקניות לבנות בפרסומות לשמפו "פרוקטיז" של חברת-הבת גארנייה. דיווח על כך (יום ה', 25.6.09) הנרי סמואל בטלגרף.
התביעה הסתמכה על פקס שבו נכתב כי השחקניות המופיעות בפרסומות צריכות להיות “BBR”, "כחול, לבן, אדום" - צבעי הדגל הצרפתי.
המנהל ששלח את הפקס אמר כי משמעות האותיות BBR היא שעל השחקניות לדבר צרפתית רהוטה. אולם בית המשפט קיבל את הטענה שהאותיות מוכרות היטב כקוד לאנשים צרפתים ולבנים שנולדו להורים לבנים וצרפתים. בצרפת חיים לפחות 5 מיליון אזרחים בני מיעוטים.
התביעה מהווה מהלומה נוספת ללוריאל, החברה הגדולה ביותר בעולם למוצרי קוסמטיקה, שבין השחקניות/דוגמניות המייצגות אותה הן פנלופה קרוז וקלאודיה שיפר. בשנה שעברה הואשמו בכירי החברה על שהבהירו את עורה של הזמרת השחורה ביונסה נולס עבור מסע פרסום.
בית המשפט פסק שלוריאל וחברת גיוס העובדים 'אדקו' ייקנסו כל אחת בסכום של 30 אלף אירו, ובנוסף ישלמו כל אחת 30 אלף אירו נוספים לארגון נגד גזענות שהגיש את התביעה.
הסלוגן של מוצרי גארנייה הוא: "משום שאת שווה את זה". בין השחקניות שפירסמו את מוצריה הן
אווה לונגוריה, הת'ר לוקליר ואנדי מק'דואל.