|
מהלך מרכזי בהסרת חסמי מעבר. ניידות המספרים [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
כשנה וחצי מאז החלה ניידות המספרים, התבצעו כמיליון ו-25 אלף ניודים בסך-הכל במספרי הטלפון בשוק, מתוכם כ-607,000 ניודים בטלפונים הסלולריים וכ-418,000 ניודים בטלפונים הנייחים. כך עולה (יום א', 19.7.09) מנתוני משרד התקשורת, אשר בחן את תוצאות הרפורמה.
בסיכום כולל, עולה כי פחות מ-10% ממספרי הטלפון בישראל נוידו במהלך תקופת הרפורמה. מניתוח מדוקדק יותר של המספרים עולה, כי כ-15% ממספרי הטלפון הנייחים בישראל נוידו במהלך תהקופה, כמות כפולה באופן יחסי לעומת כ-7% ממספרי הסלולר שנוידו.
במשרד אמרו כי ניידות המספרים, שהחלה ב-2 בדצמבר 2007, היוותה מהלך מרכזי בתהליך הסרת חסמי המעבר של הלקוחות בין מפעילי תקשורת שונים, הגברת חופש הבחירה של הצרכן, וחיזוקה של התחרות בענף הטלפוניה. עם יישומה, צרכן התקשורת זכה לאפשרות מהירה אשר אינה כרוכה בעלות כספית, לעבור עם מספר הטלפון האישי, כולל הקידומת, בין חברות התקשורת השונות. יתר על כן, המהלך אפשר ללקוח לבחור בצורה חופשית את החברה והמסלול האופטימליים עבורו.
שר התקשורת, משה כחלון, אמר כי "ניידות המספרים כמהלך מכונן, לצד קיצור תקופת ההתחייבות, ואיסור העלאת תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות, מחזקים את כוחו של הלקוח". לדבריו, בשנים האחרונות אנו עדים להשפעת המהלכים הצרכניים שהוביל משרד התקשורת בעניין קידום התחרות והסרת חסמי המעבר. במשרד אומרים כי לקוחות הטלפוניה נהנים מהוזלת תעריפים, תוכניות ללא התחייבות, תוכניות ללא תשלום חודשי קבוע, כמו גם מתן הטבות ומתנות.
מן המשרד נמסר כי ימשיך לפעול לפתרון הכשלים הצרכניים כך שבסופו של יום, עם הסרת החסמים השונים, בהם ניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר ובין קבלת הטבות לדקות שיחה, טיב השירות ותעריפי השירותים השונים, יהוו את השיקול היחיד של לקוח בבחירת החברה.