|
סטיקר "כחול-לבן" הרשמי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
במסגרת הפעילות של משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים לעידוד רכישות מתוצרת הארץ, על-פי המותג "כחול-לבן", העבירו לאחרונה שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש פנייה לתעשיינים בנושא סימון מוצרים המיוצרים בארץ.
לפי הודעת התמ"ת (יום ה', 3.9.09), בכוונת המשרד לצאת בראשית חודש ספטמבר בקמפיין לציבור הרחב במטרה לעודד את הציבור לרכוש מוצרים "כחול-לבן".
בפנייה מציינים בן-אליעזר וברוש כי אחד המרכיבים החיוניים להצלחת הקמפיין הוא סימון מוצרים המיוצרים בארץ. הסימון יאפשר לצרכנים המעוניינים לרכוש מייצור מקומי, לזהות את המוצרים המיוצרים בארץ.
ההגדרה של מוצר מתוצרת הארץ "כחול-לבן" היא מוצר שלפחות 35% מעלות ייצורו בוצעה בישראל ונעשה שינוי מהותי במוצר. הגדרה זו מבוססת על תקנות חובת מכרזים משנת 1995, הקובעות את העדפת תוצרת הארץ.
במשרד מציינים כי הסטת מכירות בהיקף של כמיליארד ש"ח יוצרת כ-2,750 מקומות עבודה.
להתאחדות התעשיינים סימן רשום אותו ניתן להטביע על המוצרים מתוצרת הארץ.
בפנייתם לתעשיינים הזמינו בן-אליעזר וברוש את היצרנים של מוצרים העונים על הגדרת "כחול-לבן", לפנות להתאחדות בבקשה לקבל אישור להטביע את הסימן על מוצריהם באמצעות אתר ההתאחדות:
www.industry.org.il/bluewhite.