מרכיבת הרכב היחידה בישראל, שוב עומדת בפני סכנת פיטורין.
מ"מ רוה"מ ושר התעשייה והמסחר, אהוד אולמרט, סגן השר מיכי (מיכאל) רצון ומנכ"ל משרד התמ"ס, אמיר חייק, נועדו היום בירושלים עם מנכ"ל תעשיות רכב בע"מ, יונתן שינין ומנהל אגף השיווק, אריה קיזמן.
ראשי החברה אמרו היום לשר אולמרט, כי אם מערכת הביטחון לא תזמין רכב ממוגן ולא ממוגן מתעשיות רכב, ואם רשות הנמלים תתעקש לרכוש ראשי גורר בחו"ל וללא תכולה מקומית, אז תאלץ החברה לפטר עובדים.
תעשיות רכב בע"מ נוסדה בשנת 1966 על-ידי קבוצת מכשירי תנועה בע"מ, שבבעלות איש העסקים צבי נטע. עוד בידי הקבוצה, זכיונות הייבוא הבלעדיים למכוניות מסוג קרייזלר, סוזוקי ופורשה.
החברה מפתחת ומייצרת כלי רכב מיוחדים למערכת הביטחון, מעסיקה 150 עובדים בחברה ומזרימה עבודות לקבלני משנה, לבתי מלאכה בינוניים וקטנים.
עד היום הרכיבה החברה יותר מ-80,000 כלי רכב. בעבר הרכיבה משאית, אוטובוסים, מכוניות פרטיות מסוג אסקורט וכן גי'פים וקומנדקרים מסוגים מגוונים.
השר אולמרט הודיע למנהל החברה, כי בכוונתו לפנות מידית לשר הביטחון ולשר התחבורה, על-מנת למצוא דרך לסייע לחברה כך שלא תאלץ לפטר עובדים.
בעתיד בדעת תע"ר לפתח את גי'פ המפקדים החדש של צה"ל, המכונה בשם הזמני - "סופה סימן 2".