חג גם לחברות האשראי. כ-60% מהציבור משלם בכרטיסי אשראי עבור הקניות לחג. כך עולה (יום ה', 1.10.09) מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות לקראת החגים.
מן הסקר עולה עוד, כי כ-22% מהציבור משלמים עבור הקניות במזומן, כ-7% משלמים באמצעות תווי שי וכ-3% בלבד משלמים באמצעות צ'קים. השאר משלמים בשאר אמצעי התשלום.
הסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם של כ-500 איש, בדק אף את מידת השפעת סקרי השוואת מחירים והכתבות על החלטת הקנייה של הצרכן. מהסקר עולה כי כ-60% מהאזרחים אינם מושפעים מכתבות ומסקרי השוואת מחירים לקראת החגים. כמו-כן מתברר, כי ככל שגיל הצרכן עולה, כך הוא מושפע פחות מסקרי השוואת מחירים, שכן כ-47% מבני הגיל 34-18 אינם מושפעים מהסקרים לעומת אלו בגילאי 55 ומעלה, אשר לטענת 75% מהם, הם אינם מושפעים כלל מהסקרים.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר על ממצאי הסקר כי הם "מלמדים על בגרותו של הצרכן הישראלי, אשר אינו מסתמך יתר על המידה על כתבות וסקרים נקודתיים של השוואת מחירים והוא לוקח שיקולים נוספים בהחלטותיו באשר למקום קניותיו בחג".
בהתייחסו לשימוש הנרחב בכרטיסי אשראי אמר לוינסון, כי "אמנם השימוש בכרטיסי האשראי בתקופת החגים נוח, אך עשוי להגדיל את ההוצאה העתידית המתוכננת. אני ממליץ לצרכן לצמצם, ככל הניתן, את השימוש בו על-מנת להגדיל את יכולתו לשלוט בתקציבו. כמו-כן, מומלץ לעקוב אחר החיובים השוטפים של חברות האשראי ולבדוק אם אכן הם תואמים את קניותיו".