|
ירידה במספר מסירות הרכב [פלאש 90]
|
|
|
|
|
לאחר שיבואני הרכב כבר דיווחו על התאוששות בגזרתם, נתוני ספטמבר מעידים על צניחה מחודשת במכירות הרכב בישראל. מנתוני איגוד יבואני הרכב עולה (יום ה', 1.10.09) כי בחודש ספטמבר נמסרו בישראל 11,607 מכוניות חדשות - ירידה של 24% במספר המסירות בהשוואה לספטמבר שעבר, אז עמד הנתון על 15,250 מסירות של מכוניות חדשות.
הנתון האחרון מעיד גם על ירידה חדה לעומת ההתאוששות עליה דיווחו יבואני הרכב רק חודש קודם לכן, כאשר באוגוסט נמכרו מעל ל-16,000 רכבים חדשים.
מהנתונים עולה עוד כי בתשעת החודשים הראשונים של 2009 נמסרו בישראל 123,848 מכוניות חדשות, לעומת 167,025 מכוניות חדשות בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של כ-26%.
בכל שלושת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל חלה מתחילת השנה ועד לסוף ספטמבר ירידה של מעל 20% במכירות הרכבים החדשים. עם זאת, מבחינת פופולריות המותגים הסדר נשמר, וגם בחודש ספטמבר מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא המאזדה היפנית, עם 2,507 מסירות רכב חדשות בספטמבר ו-22,089 מסירות מתחילת השנה. עבור מאזדה מדובר בירידה של 24% במכירות. במקום השני במכירות נמצאת טויוטה, עם 1,556 מסירות בספטמבר ו-13,859 מסירות מתחילת השנה - ירידה של 21%. במקום השלישי נמצאת יונדאי עם 1,363 מסירות בספטמבר ו-13,565 מסירות מתחילת השנה - ירידה של 22.5%.
בשאר רשימת המותגים הנמכרים ביותר בספטמבר ומתחילת השנה (בסדר יורד) נמצאים פורד, שברולט, הונדה, פולקסווגן, סוזוקי, סקודה וסיטרואן.
בקרב 12 מותגי הרכב המוגדרים בעבור פלח השוק העליון בישראל, דווקא נרשמה עלייה של כ-12% מתחילת השנה. בקרב מותגים אלו נמכרו מתחילת השנה 4,575 רכבים, לעומת 4,103 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. מותג הרכב פורשה, למשל ראה זינוק של 122% במכירותיו בישראל. אלפא רומיאו נהנתה מגידול של 86% במכירות, אאודי מגידול של 58% במכירות ו-ב.מ.וו מגידול של 34% במכירות.