משרד התמ"ת הגיש (יום ג', 27.10.09) כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד חברת פגסוס תיירות, באשמה כי עברה בנסיבות מחמירות על חוק הגנת הצרכן, בעניין הטעיית צרכנים סביב מחיר עסקה ושינויי מחירים. כתב אישום הוגש גם נגד מנהל החברה, ניר ראובן.
תחילת הפרשה בקיץ 2008, אז הציעה פגסוס - סוכנות נסיעות המשווקת חבילות נופש וטיולים קבוצתיים לחו"ל - לצרכנים טיולים קבוצתיים לחוץ לארץ הכוללים שירותי טיסה. באותו מועד, צרכנים רבים רכשו בחברה טיולים הכוללים טיסות ושילמו עבורם לחברה.
לאורך התקופה מאז רכישת כרטיסי הטיסה ועד למועד היציאה לטיול הקבוצתי העלו חברות התעופה את מחירי הטיסות, עקב שינויים בעלויות הדלק, וכינו העלאות מחירים אלה "היטל דלק".
לפני שנכנסו לתוקף של כל התוספות בגין היטל דלק, שלחו חברות התעופה לכל סוכני הנסיעות, ובכלל זה לפגסוס - הודעות המפרטות את המועד בו ייכנסו לתוקף עליות המחירים בציון המועד האחרון לתשלום עבור הטיסות הסדירות, על-מנת להימנע מעליית המחירים והתשלום בגין היטל דלק - למי ששילם כבר עבור הכרטיס.
מכתב האישום עולה כי החברה ומנהלה הסתירו את עליות המחירים הנ"ל מהצרכנים עד למועד סמוך ליציאת הטיול הקבוצתי לחו"ל, מתוך כוונה לגלגל ולהטיל את התוספות בגין היטל דלק ועליות המחירים על הצרכנים בסמוך למועד היציאה לטיול הקבוצתי לחו"ל כדי לקבוע עובדה מוגמרת כאשר הצרכנים כבר "יושבים על המזוודות", ובידיעה כי האפשרות לביטול העסקה על ידם איננה ריאלית בשלב זה.
החברה ומנהלה גם לא נקטו באמצעים הדרושים על-מנת להבטיח את השמירה על המחיר המקורי עבור צרכנים אשר שילמו במיטב כספם והשלימו את העסקה לפני עליות המחירים, ולמנוע את שינויי המחירים כלפי מעלה ביחס למחיר המקורי.
כשבוע לפני מועד קיום העסקה ובסמוך למועד הטיסה, הודיעו החברה ומנהלה לצרכנים כי מחיר העסקה התייקר בגלל תוספת היטל הדלק שנדרש על-ידי חברות התעופה. הצרכנים נדרשו להוסיף את ההפרש במחיר, דהיינו התוספות בגין היטלי דלק, כתנאי לקיום העסקה.
בשל פרק הזמן הקצר שניתן לצרכנים עד למועד הטיסה, עמדה בפני הצרכנים הברירה לבטל את העסקה תוך הפסד החופשה ותשלום הקנס הגבוה החל בגין הביטול, או לשלם את התוספת בגין היטל הדלק שהייתה משמעותית מאוד עבורם, ואשר לא ידעו עליה.
למשרד התמ"ת הגיעו כ-20 תלונות של הצרכנים אשר מופיעים ברשימת עדי התביעה.
סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות,
אורית נוקד, אמרה בתגובה כי "החשד העולה מכתב האישום נוגע לעסקות רבות שנעשות יום-יום בהיקפים כספיים אדירים. התנאי הבסיסי לצרכנות הוגנת הינו הגברת המודעות והשקיפות בפרסומי החברות השונות".
נוקד הוסיפה כי "תחום התיירות הינו תחום צרכנות מרכזי המחייב הסדרה ברורה יותר. לאחרונה סיכמתי עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב על שיתוף פעולה בינמשרדי לקידום מעמדו של הצרכן בתחום זה. אני מאמינה שהרשות לסחר הוגן תתרום רבות להסדרה וגיבוש מדיניות בנושא. יחד עם זאת, משרד התמ"ת ימשיך במדיניות האכיפה המוגברת שלו כדי לפעול למען הגנת הצרכן".