|
בדרך אל השינוי [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מסע סמלי [צילום: AP]
|
|
|
|
ועידת האקלים יוצאת לדרך
|
יפעת גדות
|
מארגני הוועידה מצפים ל-15,000 נציגים ול-100 ממנהיגי העולם שיגיעו במהלך השבועיים הקרובים * השאלה המרכזית: כיצד יועברו מאות מיליארדי דולרים ממדינות עשירות למדינות המתפתחות
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
חודש אחד ו-9,000 קילומטרים - זהו המסע שעשתה רכבת ה"קלימייט אקספרס" מקיוטו לתחנה המרכזית של עיר הבירה הדנית קופנהגן.
איגוד הרכבות הבינלאומי (UIC), תוכנית הסביבה של האו"ם (UNEP) וארגון השימור העולמי (WWF) השיקו את המסע הסמלי בסוף ספטמבר כדי לתעד את ההשפעות שיש לשינוי האקלים ולהעלות את המודעות לפתרונות תעבורה דלים בפחמן.
הפרויקט נעשה בשותפות עם המבצע "לחתום על העסקה" (Seal the Deal), אותו הוביל האו"ם כדי לדרבן את המנהיגים הפוליטיים וכדי לזכות בתמיכה הציבורית להשגת הסכם אקלימי עולמי מקיף במסגרת ועידת האקלים של האו"ם - COP 15 - שנפתחה היום (ב', 7.12.09) בקופנהגן.
"אין כיום מי שמטיל ספק בחשיבות המלחמה בשינויי האקלים. מדובר בנושא עולמי, כולנו מודאגים מכך, כאינדיבידואלים וכאנשי עסקים. הפליטות מהתעבורה גדלות במהירות וכנציגי התעשיה יש עלינו אחריות נוספת לממש. ענף הרכבות כמודל תעבורה דל בפחמן מוכן להיות חלק מהפתרון", כך אמר ג'אן פייר לובינו, מנכ"ל UIC.
מפעילי רכבות מכל העולם השתתפו בפרויקט הרכבת לקופנהגן, שמטרתו העלאת המודעות להשפעה שיש לתעבורה על שינויי האקלים.
ענף התעבורה הוא יצרן עיקרי של פליטת דו תחמוצת הפחמן, שכבר מהווה חמישית מהפליטה העולמית. פליטות אלו אמורות להכפיל עצמן בתוך 40 שנה. לכן, קיום רכבות הוא הכרחי להורדת פליטת גז החממה.
"הרכבת לקופנהגן היא סמל למסע הארוך שעשינו בהתייחסות לשינוי האקלים מאז קיוטו. אנחנו יודעים לאן מועדות פנינו, אך מנהיגי העולם צריכים להוסיף הרבה יותר קיטור כדי להבטיח עסקה אקלימית הוגנת, שאפתנית ומחייבת בקופנהגן", אמר קים קרסטנסן, מי שעומד בראש היוזמה האקלימית העולמית של WWF.