ענק המזון המהיר, מקדונלדס' החליט לשנות אסטרטגיה לאחר שהחל לסבול מהפסדים לראשונה מזה 55 שנים. מנהלי החברה הודיעו, כי בכוונתם לשפר את איכות המזון ולייצר המבורגרים בריאים יותר.
כמו כן, הבהירו המנהלים כי בכוונתם לפתוח פחות סניפים, ולהתרחב רק ב-360 סניפים חדשים השנה בהשוואה לפתיחת יתר מ-1,000 סניפים בשנת 2002.
מקדונלדס' הנחשבת לאחת החברות המצליחות ביותר, ספגה ירידה במכירות במשך 12 החודשים האחרונים, ודיווחה לראשונה בחודש ינואר האחרון על הפסדים.
החברה נפגעה בעיקר בשל שילוב של הפחדה מפני איכות מזונה ובשל עליה בחוסר שביעות לקוחותיה מחסור גיוון בתפריט.
בשנת 2003 מתכננת מקדונלדס להשקיע 1.2 מיליארד דולר, כ-800 מיליון דולר פחות משנה שעברה. הצמצום הושג בעיקר באמצעות קיצוץ במספר הסניפים החדשים שנפתחו.
האסטרטגיה של מקדולנדס' היא להתרחב על-ידי בניית מסעדות חדשות ומכירת המבורגרים זולים. "העולם השתנה. הלקוחות שלנו השתנו. עלינו להשתנות גם כן", אמר מנהל בכיר בחברה, ג'ים קאנאלופו.