פרקליטת המדינה עדנה ארבל, על-דעת פרקליטות מחוז דרום, החליטה לסגור תיק חקירה כנגד ראש עיריית קריית מלאכי, ליאור קצב, בשל העדר ראיות מספיקות להעמידו לדין.
כנגד ליאור קצב הוגשו תלונות, בחשד לקבלת שוחד בחירות ועריכת הסכמים קואליציוניים בקריית מלאכי, באופן בלתי חוקי. עתה הגיעה הפרקליטות למסקנה, לפיה המעשים שביצע קצב נוגעים לגבול הלגיטימיות של הסכמים פוליטיים.
התיק נדון תקופה ארוכה בפרקליטות, וזאת במיוחד נוכח ייחוסו המשפחתי של ליאור קצב, כאחיו של נשיא המדינה משה קצב. טענות שונות שהועלו במשך תקופה ארוכה, על אפליה פסולה ממנה נהנה ליאור קצב, נדחו הן על-ידי הפרקליטות והן על-ידי הנשיא קצב.
בנימוקי ההחלטה כותבת הפרקליטות כי בית המשפט העליון, שנדרש לסוגיה זו בעבר קבע, כי המבחנים לבדיקת הלגיטימיות של הסכם פוליטי הינם ממשות המשרה ומידת התרומה שבה לציבור. עוד קבע בית המשפט העליון, כי התקשרות בין ראשי ציבור לבין מועמד מסוים לבחירות, תוך פניה מצידם לציבור תומכיהם בניסיון להשפיע עליהם להצביע למען אותו מועמד, אינה פסולה כל עוד היא נעשית מתוך אמונה שהדבר יטיב עם הציבור משום כישוריו של המועמד או המסרים בהם הוא דוגל, וכל עוד לא עומדת ביסוד ובתכלית ההתקשרות טובת הנאה ישירה לראש הציבור או עבור ציבור תומכיו.
בית המשפט קבע, כי עצם הבטחת המשרה הינה גם כן לגיטימית כל עוד מדובר במשרה עניינית הבאה לשרת את האינטרסים של הציבור שמייצג אותו נבחר. הדברים העקרוניים הנ"ל שנקבעו על-ידי בית המשפט, הובאו בנימוקי הפרקליטות, כדי להצביע על הנורמה המשפטית לאורה יש לבחון נושא זה.
בתיק הנדון, אין ספק כי אופן עריכת ההסכם ואי פרסומו אינם תקינים. עם זאת לא התקיימה תשתית ראייתית שתבסס את הטענה כי ההסכם שערך קצב עניינו הבטחה לתמיכה במתמודד בחירות, זאת תמורת משרות פיקטיביות המבוקשות שלא מטעמים שבטובת הציבור. בהעדר ראיות כאמור, הוחלט לסגור את התיק.
הפרקליטות מדגישה בהחלטתה, כי גם בעתיד יהיה צורך לבחון כל מקרה לגופו על-פי נסיבותיו, על-מנת לבדוק את מידת הפסול שדבקה בהסכם זה או אחר.