בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הרכבת מאחרת? הסובסידיה תקוצץ בהתאם
|
נחתם ל-8 שנים הסכם הסובסידיה החדש בין רכבת ישראל לממשלה ● יכלול תמריצים מעודדי ניהול שיגדילו את כמות הנוסעים וקנסות בגין אי עמידה ביעדים
|
קנסות ותגמולים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מדדי שירות חדשים יקבעו כיצד תתוגמל רכבת ישראל. התגמולים לרכבת תינתן בהתאם לשביעות רצון הלקוחות ולהרחבת הפעילות בתחום הסעת הנוסעים והובלת המטענים. בהסכם החדש יועמדו לרשות החברה, למימון פעילותה השוטפת, כל הכנסותיה מפעילות הסעת נוסעים, הובלת מטענים ומסחר, וכן סובסידיה קבועה. בשונה מההסכם הקודם בו ניתנה לרכבת סובסידיה בהתאם להפרש בין הכנסות הרכבת ובין הסכום הדרוש להפעלתה, הרי שבהסכם הנוכחי תקבל הרכבת סובסידיה קבועה שהינה קטנה משמעותית מצורכי החברה. סובסידיות נוספות תקבל רכבת ישראל בגין הגדלת הפעילות בתחום הנוסעים והמטענים ושיפור הדיוק ורמת השירות. מדדי השירות שנקבעו, כוללים בין היתר, את דיוק הרכבות, שביעות רצון הלקוחות ובקרה תפעולית על השירות הניתן בתחנות וברכבות. בהתאם לביצועי החברה בפועל תהיה רכבת ישראל זכאית לתגמול כספי או תחויב בקנס על אי-עמידה ביעדים. כמו-כן, כולל ההסכם מנגנוני תמרוץ להרחבת השימוש ברכבת: תמריץ לגידול בנוסעים ה"רב-פעמיים" (רוכשי חופשי-חודשי וכד'), במטרה להביא להפחתה בכמות כלי הרכב הפרטיים; תמריץ להגדלת היקפי הובלת המטענים ברכבת אשר תביא להפחתה בתנועת משאיות על הכבישים. על ההסכם עם הממשלה חתמו (יום ד', 30.12.09) החשב הכללי שוקי אורן, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות ומנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל. ממשרד האוצר נמסר כי ההסכם מהווה פריצת-דרך בהסכמים עם חברות ממשלתית, הן בתמריצים מעודדי ניהול שיגדילו את כמות הנוסעים והן בקיום מנגנון מדדי השירות שיתמרץ את הרכבת לזמן שירות טוב יותר. מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל: "נערכה עבודה יסודית ומאומצת, יחד עם משרדי האוצר והתחבורה, על-מנת ליצור מודל סובסידיה שיביא לפיתוח הרכבת ולשיפור השירות לנוסעים. אני רואה בתחום השירות כיעד החשוב ביותר של רכבת ישראל, ולפיכך פעלתי לבסס את הסכם הסובסידיה החדש כך שיביא את החברה להשקיע מאמצים בהרחבת הפעילות להעלאת רמת השירות הניתן לנוסעים. מודל זה הופך למעשה את החברה לחברה עסקית האחראית למכלול פעילותה ולסיכונים והסיכויים הנובעים ממנה. במסגרת ההסכם החדש נמשיך ונפעל להעלאת רמת השירות בתחנות, ברכבות ובכל תחנות הרכבת תוך הורדת מספר כלי הרכב הפרטיים והמשאיות מכבישי הארץ - נוריד את רמת זיהום האוויר, הפקקים ותאונות הדרכים". ההסכם הינו הסכם ארוך טווח ל-8 שנים, על-מנת לאפשר לחברה להתאים את פעילותה למנגנונים שנקבעו בהסכם.
|
ישראל פוסט לא יחולק בתחנות הרכבת
|
|
בתוך כך, דיווחה הדס גליקו מאתר נענע10 כי החינמון "ישראל פוסט" הפסיק היום את החלוקה בתחנות הרכבת, זאת לאחר שתקופת הזיכיון שלו הסתיימה, והמגעים בין עיתונו של אלי עזור לבין ’הדריה’, זכיינית הפרסום והמדיה של הרכבת, עלו על שרטון. גורם בכיר בענף אמר כי "ישראל פוסט" חולק בחודשים האחרונים בקרוב ל-50 אלף עותקים בתחנות הרכבת. עוד נאמר בדיווח כי חודש זיכיון החינמון "ישראל היום" לשנה נוספת בעסקה המוערכת בכ-2 מיליון שקל.
|
|
תאריך:
|
31/12/2009
|
|
|
עודכן:
|
31/12/2009
|
|
עידן יוסף
|
הרכבת מאחרת? הסובסידיה תקוצץ בהתאם
|
|
מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אביגדור אוחנה, אמר כי ביעדים ארוכי הטווח של המשרד תהיה התמקדות בהקמת חיוב אישי לנושאי משרות במועצות הדתיות. זאת על-רקע נפוטיזם וגילויי שחיתות בשנים האחרונות. כיום אין כללי תקשי"ר לעובדי המועצות הדתיות, ובכוונת המשרד לתבוע תחולת כללים שכאלו.
|
|
|
רבנים צבאיים בכירים בדרגות קצונה גבוהות המשרתים במערך המילואים קוראים (יום ה', 31.12.09) לחיילי צה"ל שלא לציית לפקודות המנוגדות להלכה. לטענתם, סילוק ישיבת הר ברכה ממסלול ההסדר נעשה משיקולים פוליטיים פנימיים של שר הביטחון.
|
|
|
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, יביאו לאישור הממשלה ביום ראשון (3.12.09) חבילת סיוע בסך 190 מיליון שקל לשדרות ויישובי עוטף עזה. בנוסף, יובא לאישור הממשלה גם מענק בסך 150 מיליון שקל עבור מיגון מוסדות חינוך.
|
|
|
חברת סלקום תסגור את כל מוקדי שירות הלקוחות ומוקדי השירות הטלפוניים מוקדם יותר ב-26 בינואר 2009. הסגירה מתבצעת בשל אירוע הצדעה לעובדיה אותו מתכוונת החברה לקיים באותו יום. כאמור, יושבת שירות הלקוחות למעט מוקד לשירות בנושאי אובדן מכשיר וגניבתו, קשיים בהוצאת שיחות וקבלתן ומקרים דחופים. לקוחות יקבלו עדכון מראש באמצעות הודעות בכלי התקשורת ובמענה הקולי של החברה.
|
|
|
שני מנהיגי האופוזיציה הבכירים באירן, מהדי כרובי ומיר חוסיין מוסאווי, נמלטו מטהרן לצפון המדינה, כך מסרה הערב (ד', 30.12.09) סוכנות הידיעות הרשמית של אירנ"א. "השניים, להם תפקיד משמעותי ביצירת המתיחות במדינה לאחר הבחירות, נמלטו מטהרן לצפון המדינה, משום שהם חששו מהתושבים שדרשו להענישם", נמסר מסוכנות הידיעות מבלי למסור את שמותיהם של השניים.
|
|
|
|