|
2010: 171 מיליון טלוויזיות [צילום אילוסטרציה: זרועות ברקן]
|
|
|
|
|
על-אף המיתון הכלכלי, אנשים ממשיכים לרכוש טלוויזיות עם מסך שטוח. כך דיווח (יום ה', 31.12.09) האתר Information Week, על-פי סקר שוק של חברת DisplaySearch. בשנת 2009 צפוי כי המכירות יסתכמו ב-140.5 מיליון יחידות, וב-2010, תחול עוד עלייה של 22% ל-171 מיליון יחידות.
פלח השוק הגדול נמצא בסין; אך גם האירופים והצפון-אמריקנים יהנו השנה כאשר יצרניות הטלוויזיה יפחיתו באופן משמעותי את המחירים. "הירידות במחירים משפיעות מאוד על הביקוש, אבל הן מגיעות על-חשבון רווחיות עבור רבים בשרשרת האספקה, בעיקר ברמה של המותג והסיטונאי", אמר פול גניון, מחברת המחקר.
בשנת 2009 היה ביקוש גבוה לטלוויזיות LCD עם מסכים ברוחב של פחות מ-40 אינץ' - בעלות של 500 דולרים ופחות. ב-2010 צפוי כי יהיה ביקוש גדול יותר למסכים גדולים יותר. חברת DisplaySearch חוזה כי היצרנים ינסו להשפיע על לקוחותיהם לרכוש טלוויזיות יקרות יותר על-ידי כך שיציעו טכנולוגיות חדשות כמו תלת-ממד ותאורת LED (היעילה בהפעלת מסך LCD).
מכירות הטלוויזיות, כולל מסכי CRT ומסכי פלזמה, צמחו ברבעון השלישי של 2009 בפעם הראשונה מזה שנה. משלוחים לשנת 2009 כולה יגיעו ל-205 מיליון יחידות - ירידה של אחוז אחד לעומת 2008, אבל בשנה הבאה תהיה עלייה של 6% ל-218 יחידות.