|
טויוטה קורולה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
|
יבואנית טויוטה בארץ הודיעה כי תקרא ל-32 אלף וחצי בעלי מכוניות בארץ למוסכים, על-מנת לתקן את התקלה ברכבם. בין השאר ייקראו גם בעלי טויוטה קורולה.
היבואנית מרכיבה כעת רשימה מסודרת של כל הדגמים ושל מספרי השלדות, וכאשר יגיע החלק מחו"ל לתיקון הדוושה - הם ייקראו לתיקון.
ביוניון מוטורס אומרים כי יפעילו את סוכניות המשנה והמוסכים מעבר לשעות הפעילות הרגילות במתכונת מיוחדת, וזאת על-מנת לטפל בכמה שיותר מכוניות.
בטיפול תוחלף ותחוזק דוושת התאוצה (גז) כדי למנוע מצב של האצה לא נשלטת, כאשר הדוושה נתקעת במצב לחוץ. תקלה דומה גרמה למותם של ארבעה בארה"ב. טויוטה קראה ל-5.3 מיליון מכוניות בעולם לתיקון.
פרשת דוושת התאוצה התחילה בארה"ב בחודש ספטמבר, והגיעה השבוע לאירופה ולישראל. היא החלה כאשר ארבעה בני אדם מצאו את מותם בתאונה שנגרמה בשל דוושת תאוצה שנתקעה כאשר היא לחוצה. בתחילה טענה טויוטה שמדובר בבעיה שגרם שטיחון הרצפה אך בהמשך הודתה כי הבעיה היא בדוושה עצמה ועורכת תיקון של 6.1 מיליון מכוניות ברחבי העולם. במקביל, בארה"ב נעצר הייצור של 8 דגמים בחמישה מפעלים שונים.
הנזק לחברה נאמד כשני מיליארד דולר. ביפן ובארה"ב התקבלו השבוע טענות גם על בעיה בבלמים של טויוטה פריוס. שר התחבורה של ארה"ב, ריי לאהוד, קרא השבוע לנהגים להפסיק לנהוג מיידית במכוניות טויוטה בהן התגלו בעיות, ולהשיב אותן לחברה לצורך תיקון. עם זאת, בתוך מספר שעות חזר בו לאהוד מהדברים, ואמר כי במקום להפסיק לנהוג במכוניות, בעלי רכבי טויוטה המודאגים מהבעיות צריכים לפנות לסוכנות הרכב להיוועץ עמן לגבי התיקונים הנדרשים. "הדברים שאמרתי היו לא מדויקים", אמר לאהוד לכתבים. עם זאת, לאהור אמר כי טויוטה "קצת אטומה בנוגע לבטיחות".