עיריית תל אביב אישרה את הקמתו של מערך השכרת אופניים בעיר, אשר יכלול 1,500 זוגות אופניים אשר ימוקמו ב-150 תחנות עגינה בפריסה כלל עירונית. כך הודיע (יום ג', 9.2.10) ראש העיר
רון חולדאי.
כל תחנת עגינה תכלול 20 מקומות עגינה, כלומר 3,000 מקומות עגינה בכלל רחבי העיר.
העירייה תציע למשתמשים מנוי שנתי במחיר של 280 ש"ח, (לתושב העיר - 240 ש"ח) ומנוי יומי במחיר של 14 ש"ח, כאשר בשבת ובחגים הוא יעלה 20 ש"ח. בנוסף, יוצע מנוי שבועי במחיר 60 ש"ח. ניתן יהיה לשלם גם בתשלום שעתי לכל מנוי: כאשר חצי השעה הראשונה תהיה חינם, חצי השעה השניה והשלישית יעלו 5 ש"ח לכל חצי שעה, ולאחר מכן התעריף יעלה בהדרגה.
בשלב הראשון, המערך יופעל תוך שישה חודשים ממועד קבלת כל האישורים הנדרשים ויכלול עד 75 תחנות עגינה, 1,500 מקומות עגינה ו-750 זוגות אופניים. הפעלת המערך הכולל צפויה תוך שנה מקבלת האישורים הדרושים.
לאורך כל תקופת ההסכם עם הזכיין, העומדת על 10 שנים עם אופציה להארכת ההסכם לתקופה של עד 5 שנים נוספות, עתיד המערך להתרחב לכדי כ-5,300 זוגות אופניים, כ-225 תחנות עגינה וכ-4,500 מקומות עגינה נוספים. המערך ישמש את כלל הציבור אשר יוכל לעשות בו שימוש לאחר רכישת מנוי.
עלות הרכישה עבור העירייה, לרבות הקמת המערך הכולל, הינה 69.6 מיליון ש"ח (כולל מע"מ), כאשר משרד התחבורה הסכים להשתתף בעלות של כ-20 מיליון ש"ח מתוך סכום זה.
עוד נתונים שמסרב עיריית תל אביב מעלים כי היא מן המובילות בפרויקטי סלילת שבילי אופניים בישראל. עד היום נסללו בחלקיה השונים של העיר למעלה מ-100 ק"מ שבילי אופניים, והעירייה השקיעה בפרויקט כ-30 מיליון ש"ח, זאת בנוסף להשקעות של גורמים נוספים כמו פארק גני יהושע ונתיבי איילון.
הפוטנציאל לשימוש באופניים בעיר גבוה מאוד: כ-70,000 תושבי העיר גרים בטווח של עד 5 ק"מ ממקום עבודתם ו-10,000 תלמידים לומדים בבתי ספר תיכוניים באותו טווח. הנתונים אף מראים שכיום כ-12% מתושבי מרכז העיר מגיעים לעבודה באופניים, השימוש באופניים עלה מ-2% בשנת 2002 למעל 8% השנה וברבעים במרכז העיר עלה השימוש באופניים ל-15%, והם הפכו לכלי תחבורה אלטרנטיבי מוביל.