|
המשקה הרשמי של ישראל [פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
| ב-2009 צרכו הישראלים 21 מיליוני בקבוקי אלכוהול, עלייה של 5% ביחס ל-2008. 11% ביחס ל-2007 | |
| ההכנסות ממכירת אלכוהול עמדו על 1.65 מיליארד שקל ב-2009 | |
| מכירה לפי סוגים: וודקה-75%, ערק-10%, וויסקי-8%, ליקרים-4%, ברנדי-2%, ג'ין ורום-1%. | |
| מצד אחד ישנה עלייה בגלל פרסום מסיבי וצמיחת תרבות האלכוהול, ומצד שני בלימה מסוימת בגלל המיתון | |
|
|
|
|
שיא נוסף נרשם בשנת 2009 בצריכת האלכוהול בקרב הישראלים ובעיקר בצריכת הוודקה. כך עולה (א', 14.2.10) מבדיקה שערכה חברת BDI.
מהנתונים עולה, כי ההכנסות ממכירת בקבוקי אלכוהול עמדו על כ-1.65 מיליארד שקלים בשנת 2009 - גידול של כ-3% ביחס לשנת 2008. עם זאת, מ-BDI נמסר, כי גידול זה מתון בהרבה מהגידול שנרשם ב-2008, אשר עמד על כ-14% לעומת 2007.
מהממצאים עוד עולה, כי ב-2009 צריכת האלכוהול הסתכמה בכ-21 מיליוני בקבוקים - גידול של כ-5%, לעומת כמות הבקבוקים שנמכרו ב-2008. מהחברה נמסר, כי גם כאן, נרשם גידול נמוך משמעותית מזה שנרשם בענף בשנה שעברה - גידול של כ-11% בכמות הבקבוקים שנמכרו ב-2008 לעומת 2007.
הסיבות העיקריות לגידול המתון: גידול בהיקף פרסום וצמיחת תרבות צריכת אלכוהול בשנים האחרונות. מנגד, המיתון הכלכלי מביא לקיטון בהוצאה הכספית של הצרכנים על משקאות אלו.
הוודקה - מובילה את המכירות בענף
על-פי התוצאות, נמצא כי מכירות הוודקה בקרב ישראלים הסתכמו בכ-16 מיליון בקבוקים - כ-75% מסך הבקבוקים שנמכרו ב-2009 בענף המשקאות האלכוהוליים. משקאות נוספות שנמכרו בשנה זו היו: ערק (10%), וויסקי (8%), ליקרים (4%), ברנדי (2%) וג'ין ורום (1%).
מדד הסיכון העסקי של החברות העיקריות בענף מראה, כי בשלוש השנים האחרונות, רמת הסיכון של הענף הייתה נמוכה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק, ונאמדה בשנת 2009 ב-3.9. בשנה האחרונה אף חלה ירידה ברמת הסיכון בענף, זאת לעומת עלייה ברמת הסיכון של כלל המשק.
מהנתונים עוד עולה, כי מוסר התשלומים הממוצע בענף המשקאות האלכוהוליים טוב יותר ביחס למוסר התשלומים בכלל המשק - פיגור של ארבעה ימים, בהשוואה לכלל המשק, בו מספר ימי הפיגור בתשלומים עומד על 7 ימים. זאת, על-אף שמספר הימים המוסכמים לתשלום (86 ימים) נמוך ממספר הימים המוסכמים בכלל המשק שעומד על 90 ימים.