|
רשאית לבטל העמלה. בריטיש איירווייס
|
|
|
|
|
בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה אישר (יום ג', 23.2.10), בפסק-דין תקדימי, את החלטתה של חברת התעופה בריטיש איירווייס לעבור למודל של תשלום עמלת אפס לסוכני הנסיעות.
כזכור, בחודש אפריל 2008 הגישה התאחדות סוכני הנסיעות, ביחד עם כ-117 סוכני נסיעות, תביעה לבית המשפט, במסגרתה התבקש בית המשפט להצהיר כי הודעת בריטיש איירווייס בדבר המעבר למודל עמלת אפס לסוכני הנסיעות, אינה תקפה ומהווה הפרה של הסכם יאט"א. כן התבקש בית המשפט להורות לבריטיש איירווייס לנהל משא-ומתן עם ההתאחדות בנושא.
עורכי הדין של בריטיש איירווייס טענו כי החברה "הגדילה להתחשב בסוכני הנסיעות, בכך שלמרות שההודעה הנדרשת על-פי הכללים היא בת חודשיים לכל היותר, נתנה בריטיש הודעה בת תשעה חודשים מראש ובכך אפשרה לסוכנים להיערך לקראת השינויים".
בפסק-דין שניתן היום קיבל בית המשפט את טענותיה של בריטיש איירווייס וקבע כי חברת התעופה הייתה זכאית לשלוח את ההודעה לסוכני הנסיעות בדבר המעבר למודל עמלת אפס, וכי אין מניעה, גם במסגרת היחסים החוזיים המותווים בהסכם יאט"א, לכך שסוכני הנסיעות יסכימו למודל התקשרות, לפיו תגמול סוכני הנסיעות מחברות התעופה יעמוד על עמלת "אפס" ודחה את טענות ההתאחדות וסוכני הנסיעות.
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מסר בתגובה לפסק-הדין: "בסיכום פסק הדין קובעת השופטת שעומדות בעינן החלטות יאט"א, הכוללות תשלום לסוכני הנסיעות. מצד שני, השופטת קובעת שחוזה יאט"א פסק מלהתקיים בין חברת בריטיש לסוכני הנסיעות. למיטב הבנתנו, ביטול זה מבטל גם את זכותה של בריטיש ליהנות מערבויות הסוכנים במסגרת יאט"א ועוד. אנו נמשיך לסקור את פסק הדין ולשקול המשך צעדים משפטיים אפשריים כנגד חברת בריטיש".
בריטיש איירווייס יוצגה על-ידי עורכי הדין אלקס הרטמן, היו קוברסקי, חגי דורון ושירלי קציר ממשרד ש. הורוביץ ושות'.