|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

מצעד הפרסומות הסקסיסטיות לשנת 2009

ארגון ויצ"ו בוחר את הפרסומות הפוגעניות ביותר של השנה החולפת ומאפשר הצצה אל העשירייה הסקסיסטית ביותר בואו לצפות
25/02/2010  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מתן אברמוביץ'  |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
בוהדנה והמגפיים [צילום: עידו לביא-יח"צ]

מי תהיה הפרסומת הסקסיסטית ביותר בשנה שחלפה? המשביר לצרכן, פוסטינור וגולדסטאר הן רק חלק מהרשימה שמציג ארגון ויצ"ו בדירוג הפרסומות הפוגעניות של השנה האחרונה.

זו השנה השנייה ברצף בה מעניק הארגון את אות הקלון לחברה בעלת הפרסומת הסקסיסטית והמבזה ביותר כלפי נשים והשבוע (יום ג', 23.2.10) נחשפה העשירייה המובילה. ועדת שופטות מיוחדת בחנה את הפרסומות הבעייתיות של השנה והגיעה לרשימה ממצה של עשר הפרסומות שעלו לשלב הגמר של "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". את הזוכה, אם ניתן לקרוא לו כך, יחשפו רק בשבוע הבא, בערב שיתקיים ב-3 במרס במסגרת פסטיבל אישה בתיאטרון חולון.

בשנה שעברה הוענק אות הקלון לחברת מי עדן. בויצ"ו לא שוכחים את הפרסומת לבר מים של החברה, בה הוצגה בר רפאלי בעוד היא זוחלת על דלפק מטבח ומפתה גבר עם כוס מים. הפרסום של "רשימת הקלון" בשנה שעברה עשה את שלו והשפיע על מדיניות הפרסום של החברות הגדולות במשך וכך, החליטו בויצ"ו להמשיך במהלך גם השנה ולפתוח במסורת.

ועדת השופטות שדנה בפרסומות השנה מורכבת מנשים מובילות החברות בארגוני נשים, מהאקדמיה, העיתונות ומתחום המשפט. לאחר שיוכרז הדירוג הסופי ייערך גם פאנל אליו הוזמנו בין היתר גם הפרסומאי אילן זרמון והדוגמנית מעיין קרת.

עד להכרזה הסופית נוכל לספר לכם על העשירייה הפותחת של אות הקלון ואף לאפשר הצצה לחלק מהקמפיינים היותר מפורסמים, זאת בינתיים בסדר אקראי בלבד, בתוספת נימוקי השופטות.

"אני לבד.." - גולדסטאר
גולדסטאר - אני לבד

נימוקי הוועדה: "לכאורה מדובר בעוד בדיחה מסוג 'גברים מנגה נשים ממארס', אך למעשה כאשר מתבוננים על התשדיר מתחילתו ועד סופו וכאשר מעמידים אותו לצד ליין הפרסומות של גולדסטאר בשנים האחרונות רואים מגמה שבדומה לפרסומות של אקס יוצרות דימוי נשי פתאטי ועלוב ומובילים לשנאת נשים. הגברים היושבים בפאב וצופים בשחקנית הכדורגל מתייפחת על המסך עושים עבודת משמוע רבת מוקדים: מה לבחורה ולכדורגל? בכי והבעת רגש שייכים לעולם התוכן הנשי העלוב והמטופש ואין לקחת בהם חלק וכי על הגברים לבדל עצמם מכל הנ"ל בין היתר באמצעות שתיית בירה. נשים, כך על-פי הפרסומת אינן מוזמנות לשתות בירה גולדסטאר, כי הן לא גברים. 'תגיד תודה שאתה גבר'- כי להיות אישה אומר שחצי עולם חושב שאתה פשוט דפוק".

"דקת גזרה, עם יתרונות בולטים" - מצלמת אולימפוס

נימוקי הוועדה: "בתשדיר זה החברה המסחרית הבינלאומית אולימפוס הפיקה פרסומת המתייחס לגוף האישה משל היינו בשנות החמישים בארצות הברית. ההשוואה בין המוצר שאותו מוכרים, במקרה זה מצלמה, לבין גוף האישה אשר עליו להיות, על-פי הוראת התשדיר - 'רזה עם יתרונות בולטים', היא מבזה. מסר כזה מעודד התייחסות לנשים כאל חפץ, כאל אובייקט ולא כאל סובייקט".

"הלוואי עליי גוף כמו שלך" - המשביר לצרכן

נימוקי הוועדה: "בתשדיר זה המשביר לצרכן הופך את הטרגדיה של נשים רבות בעולם לצחוק. פניה של הדוגמנית מורן אטיאס מטושטשים בפיקסלים והיא מדברת כמו ספק נערת ליווי ספק קורבן אונס. הרעיון הוא לקרב את הצופה אל הדמות וליצור אמפטיה ורחמים עד הרגע שבו הצופה מגלה במה בעצם מדובר. ההגחכה של הטרגדיה של קורבן לאונס או נשים העוסקות בזנות הופכת לקומדיה עבור המשביר לצרכן, כשהם מגלים, כמה נחמד, שהם בעצם התכוונו למבצעי האופנה שלהם".

"ללכת עד הסוף" - דו איט מטבחים

נימוקי הוועדה: "הרעיון של הויז'ואל הראשון בסדרה היה להציג את המטבח כמשול לאישה אשר הכיתוב מציע מה יש לעשות עמה. JUST DO IT, השילוב בין הכיתוב לתמונה מצביע על כך שכאשר הלקוח הגבר מעוניין בדבר מה, יהא זה מטבח או אישה, הוא יכול לעשות זאת. היא כבר 'מוכנה לשימוש' שכן הדוגמנית שרועה על השיש, בלבוש שאיננו משתמע לשני פנים, ידה האחת מונחת על איבר מינה, פניה פונות מעלה, עינה עצומות ופיה פתוח. ברור מאליו שהפרסומת איננה פונה לנשים אלא ללקוחות הגברים שבאמצעות כספם יכולים לרכוש כל העולה על רוחם, מין מאישה ומטבח משוכלל, 'במחיר חבילה'".

"מאמי תפסיקי לחפור, יש פוסטינור" - פוסטינור
הפרסומת לפוסטינור

נימוקי הוועדה: "הפרסומת לגלולה שאחרי קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה עושה שימוש בערב רב של סטריאוטיפים סקסיסטים. ראשית מדובר בזוג נשים שהתקשורת הציגה אותן כסטריאוטיפ הבלונדינית הטיפשה היפה שכל טיבה טמון במיניות השופעת שלה, בהמשך בכך שהפרסומת מציגה שתי נשים העומדות להיות בשר טרף לקבוצה של גברים תאבי בשר ומין, ולבסוף אחת מהן מוצגת כטיפשה כל-כך שלא רק שהיא לא מבינה את חומרת מצבה, שכן היא עומדת למות, אלא היא אף לא מודעת לקיומה של פוסטינור 2".

"תעשי רק מה שאת אוהבת" - רשת פרופורציה

נימוקי הוועדה: "הקמפיין של פרופורציה בנוי על הסיסמה 'תני ליופי שלך לפרוץ', כאשר המסר הוא שהיופי טמון בהתערבות כירורגית אלימה בגוף האישה כך שתתאים לסטנדרטיים של תעשיית היופי המערבית. אותה תעשיית יופי מגדירה את האישה כמו שצריכה לשאוב את שומניה, להגדיל את שדיה, לשרוף את שורשי שערותיה למתוח את פניה ועוד ועוד. או אז יוכל 'היופי' המדומה, שהושג תוך גרימה סבל וכאב לפרוץ לכאורה. השימוש במשחק המטקות על שדיה של הדוגמנית משדר מסר של סנקציה אלימה על מי שמעזה לאהוב את עצמה כמות שהיא".

Winter Collection 2010 - נעלי TO GO

נימוקי הוועדה: "הפרסומת מראה את הדוגמנית מירי בוהדנה, נועלת מגפיים ולבושת בגד גוף וגרבי רשת. התנוחה שנבחרה לפרסום המגפיים היא כשהדוגמנית שוכבת על צידה רגלייה פסוקות בתנוחה אקרובטית ומעוותת. הבחירה לפרסם חברת נעליים הפונה לנערות ולנשים תוך הצגת מיניות בוטה של אישה ותנוחת גוף מעוותת".

אף אחת לא יכולה להגיד לא לשוקולד - AXE דאודורנט
דאודורנט בריח שוקולד

נימוקי הוועדה: "בדומה לסדרת הפרסומות הקודמת שלהם, גם תשדיר זה מקפיד להציג את הנשים כקלות דעת, אינפנטיליות וכמי שכל מאוויהן מופנות למין. השימוש במין ובמיניות קלת הדעת של הנשים מועצמת על-ידי הדגש על העובדה שהדאודורנט הוא בריח שוקולד מה שגורם לנשים מסביב לדמות הבובה משוקולד לאבד עצמן לדעת, לרוץ ברחובות העיר אחריו, לנגוס בעכוזו, ולטבול בגופו תות שדה. אקס ממשיכים במסורות של יצירת עולם דימויים שבו כל מה שנשי הוא מיני, פתאטי, אידיוטי והכי חשוב-קל להשגה, הושט את היד לדאודורנט בריח שוקולד ונראה מה יקרה אם מישהי תנסה להגיד לא?".

מט"ח בדואר ישראל
הפרסומת לדואר ישראל

נימוקי הוועדה: "מרבית הפרסומות של בנק הדואר מבוססות על מערכונים של אלי ומריאנו אשר דרכם מועבר המסר לציבור. אין כל קשר בין המטרה שלשמה הופק התשדיר לבין הבדיחה על חשבון הפרזנטורית שנבחרה. זהו ניצול ציני נפוץ של מיניות האישה בכדי לעשות את התשדיר אטרקטיבי יותר לכאורה. אנו מצפות בעיקר מרשות ממשלתית לעשות מאמץ ולא לייצר נזק ציבורי ולהעמיק את הסטריאוטיפים הסקסיסטיים בחברה הישראלית".

נוזל כלים עדין לידיים - פיירי

נימוקי הוועדה: "בסיומה של ארוחה משפחתית, כאשר עולה השאלה מדוע על האישה המבוגרת להדיח את הכלים, מבטי כולם מופנים אל הכלה הצעירה. הגברים בסצנה אינם מעלים על דעתם לקחת חלק במלאכה; הפעולה היחידה שאב המשפחה מצליח לבצע היא להורות לכלתו כי למרות חוסר רצונה היא תכף ומיד תיגש לשטיפת הכלים. התמונה האחרונה כמו עושה את הגלולה למרה במיוחד כאשר מאחורי הכלה הממושמעת עומדים כל הנוכחים וצופים כיצד המחאה שלה הושתקה מיד וללא עוררין. היא עוטה פנים מחוייכות כאילו היא נהנית מן ההשפלה הפומבית והקהל הצופה בה מרוצה מהמשמוע החברתי שהצליח גם הפעם".

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
מתן אברמוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד הפרסומות הסקסיסטיות לשנת 2009
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ושהפמנסטיות יקפצו
25/02/10 19:25
2
נחום שחף
25/02/10 23:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפעמים כל מה שצריך באמצע פברואר הוא יום שמשי אחד, בוקר פנוי ומקום להעביר את אותו הבוקר בו. לשניים הראשונים דאגה השגחה עליונה (תודות מיוחדות לשירות המטאורולוגי שהביא עלינו לטובה תחזית לשבוע קיצי), ואילו לשלישי דאגתי אני, כשהצעתי לחברתי המנומנמת קרן להתלוות אליי לקפה ב'ויולה'. ויולה הוא בית קפה שכונתי (כמה כיף לשדרג את הצירוף השחוק 'בר שכונתי') המהווה את אחד ממוסדות הפנאי הוותיקים בגבעתיים. למעשה, מספיק לסנן בחטף ויולה וכל גבעתיימי מצוי ידע במה מדובר. כן, כמו כל סוד מקומי אחר, ויולה הוא קסם העובר בין פה לאוזן, או במקרה שלנו, בין יד לעין.
25/02/2010  |  רננה דר  |   חדשות
"אנחנו המומים מחלק מדרישותיו של המפקח על הביטוח, בעניין כתיבת פוליסה תקנית לביטוח רכוש". כך אמר אתמול (יום ד', 24.2.10) אמיר וינשל, משנה בכיר לחברת הביטוח הראל. הוא דיבר ביום עיון לנושאי ביטוח אלמנטרי, שנערך ברמת גן מטעם מכללית "עדיף".
25/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
פסטיבל ברלין שהסתיים לא מכבר, סיפק לא מעט כותרות קולנועיות, אולם לא מעט גבות הורמו כאשר החלו לצוץ שמועות כי הבמאי מרטין סקורסזה, שהקרין את סרטו האחרון "שאטר איילנד" בפסטיבל, והבמאי השערורייתי לארס פון טריר ("אנטי כרייסט") ישתפו פעולה בעיבוד קולנועי מחודש לסרטו של סקורסזה משנת 1976, "נהג מונית".
25/02/2010  |  אלון רוזנבלום  |   חדשות
אחרי טויוטה, חברות רכב יפניות נוספות מגלות בעיות מכניות ברכביהן. חברות הרכב ניסאן, סוזוקי ודייהטסו הכריזו כולן על החזרת מכוניות לתיקון. כך הודיע (יום ה', 25.2.10) משרד התחבורה של יפן.
25/02/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
החלטתה של ישראל להכליל את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת, גורממת, לדברי האמריקנים, להתרחקות בין הישראלים לפלשתינים. דובר מחלקת המדינה, מרק טונר, אמר (יום ד', 24.2.10) כי הממשל האמריקני רואה את המהלך כמתריס וכפעולה שאינה מסייעת להשיב את הצדדים לשולחן המשא-ומתן.
25/02/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il