בחודש אפריל נרשמה ירידה (בשיעור כ-6%) במספר התלונות כנגד אתרי מכירה באינטרנט -10% באפריל לעומת 16% במרס, 14% בפברואר, 12% בינואר, 9% בדצמבר ו-5% בנובמבר. עליה משמעותית נרשמה במספר התלונות כנגד חברות הכבלים - 10% באפריל מול 5% במרס (מתוכם 5.5% נגד חברת Yes). ירידה משמעותית נוספת נרשמה נגד ספקיות האינטרנט - 3% באפריל מול 12% במרס. כך על-פי נתוני גוב קרטין (ה', 1.5.03).
בקטגוריית 'הטעיית צרכנים' נרשמה עליה - 14% באפריל לעומת 7% במרץ. במקום הראשון נמצא נושא השרות הלקוי עם 23% מהתלונות, ובמקום השני נושא המוצר הפגום עם 17.5% מהתלונות.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים:
תפוז, נענע, ynet ,b.s.h, דוח שירות וכלבוטק לחודש אפריל: שרות לקוי- 3%; מוצר פגום - 17.5%; הטעיית צרכנים - 14%; קניות באינטרנט - סה"כ 10%, מתוכם: 1% תלונות כלליות, 1.5% נגד אולסייל, 0.5% נגד mustop, 0.5% נגד קניון היבואנים, 0.5% נגד מקס פרייס, 0.5% נגד אקסלנט, 4% נגד וואלה שופס ו-1.5% נגד סקאל.
כבלים - סה"כ 10%, מתוכם: 3% תלונות כלליות, 5.5% נגד Yes, 1% נגד תבל ו-0.5% נגד מתב. הפקעת מחירים - 8%. חברות סלולריות - סה"כ 4%, מתוכם: 2% נגד סלקום, 1% נגד אורנג', 0.5% נגד פלאפון ו-0.5% נגד יורוקום.
אינטרנט - סה"כ 3%, מתוכן: 2% נגד נטוויז'ן, 0.5% נגד בזק בינלאומי ו-0.5% נגד אינטרנט זהב. פרסומות - 3%. חברות ביטוח - 2%. בנקים - 2%.
כרטיסי אשראי - סה"כ 1.5%, מתוכן: 0.5% תלונות כלליות ו-1% נגד לאומי קארד. בזק - 1%. חברות תעופה - 1%.
בחברת גוב קרטין עיתונות ותקשורת פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים.
במסגרת זו ניתנים שירותים כמו: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לפורומים מתאימים וכו'.
בנוסף, מספקת החברה שירותי ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה, בין היתר פועלת החברה למיגור הפצת שמועות שקריות באמצעות דוא"ל שרשרת.