|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

למרות ממצאי ועדת הערר

שופט הורה להכיר בצעיר כנכה צה"ל

השופט גריל, בפסק דין אמיץ, התעלם באלגנטיות מנוהגם של בתי המשפט המחוזיים שלא להתערב בממצאיהן העובדתיים של ועדות ערר לעניין חוק הנכים היות שקביעותיה של ועדת הערר היו כה מופרכות, 'פישפש' השופט גריל בממצאיה העובדתיים, הפך את הקערה על פיה, והכיר בצעיר אשר שוחרר מן הצבא בפרופיל 24 עם בעיות גב כנכה צה"ל
12/04/2010  |   ענבל בר-און   |   חדשות   |   תגובות
השירות הצבאי ששבר את גב החייל [צילום אילוסטרציה: AP]

תקווה חדשה לכלל נכי צה"ל
מיכאל הרשקוביץ
פגישה נוספת עם ח"כים בעניין שינוי חוק הנכים מוכיחה: התמיכה בקרב הח"כים לשינוי החוק צוברת תאוצה ומוכיחה כי עמותת "מצדיעים" מתקרבת בצעדי ענק לקו הגמר - הגשת הצעת חוק מתוקנת שתחליף את חוק הנכים הנוכחי
לרשימה המלאה

המשוואה העצובה בין ישראלים יורדים ל"נכי צה"ל"
מיכאל הרשקוביץ
ישראלים יורדים יחליטו על גורלנו בזכות הצבעתם בקלפי; ממש כמו ש"נכי צה"ל" - בכינוי, בלבד - אשר החליטו על גורלנו בקלפי!
לרשימה המלאה

זכויות נכי צה"ל - הסוד השמור, ביותר, במדינה
מיכאל הרשקוביץ
האם הסודות הכמוסים, ביותר, במדינה - זכויות נכי צה"ל - ייחשפו, לבסוף, בפני הנכים? האם התקווה תהפוך מחלום למציאות?
לרשימה המלאה

צלפים נגד נכי צה"ל
מוטי פלד
אל תעשו לנו טובות, אל תסקרו אותנו, אל תעזרו לנו, אנחנו נסתדר! יש אינטרנט, יש רבים וטובים שנושא נכי צה"ל חשוב להם ולפי הנחישות שיש כרגע בקרב המפגינים, אנחנו ננצח!
לרשימה המלאה

נכי צה"ל: בואו ונצא למלחמה
מיכאל הרשקוביץ
פתיחת מושב החורף של הכנסת ותחילת מועד העבודה של ועדת חסון לבדיקת התנהלות אגף השיקום מול נכי צה"ל, נותנות לנו הזדמנות פז להתאחד במאבק משותף כנגד אגף השיקום הרומס אותנו ברגל גסה * מכתב גלוי לנכי צה"ל
לרשימה המלאה

מומחה שעדותו נסתרה באינטרנט, הוזמן לדיון נוסף
ענבל בר-און
בבית המשפט העיד המומחה כי אין כל קשר בין מחלת המערער, המתבטאת גם בגילויה של מחלת הלופוס, לבין חשיפה לקרני השמש * אולם באינטרנט השיב המומחה לגולשת כי עליה להיזהר מחשיפה לשמש אשר גורמת למחלת הלופוס * בעקבות דבריו הושב הדיון לוועדת הערעורים * המומחה הסביר את הסתירה והערעור נדחה
לרשימה המלאה

קותי מור: "אנו רוצים להחזיר כמה שיותר נכי צה"ל למעגל העבודה"
גלית יצחק-אוגנוב
לרשימה המלאה

נכי צה"ל יקבלו כ-90 מיליון ש"ח תוך חודשיים
עופר וולפסון
כך הודיע מנכ"ל משרד הביטחון, אשר החליט להקדים את תשלומי הנכים המיועדים ל-2010 לתשלום עוד השנה * בפגישה עם יו"ר ארגון נכי צה"ל החדש, אמר המנכ"ל כי מדינת ישראל מחוייבת מוסרית וערכית לתת לנכי צה"ל את הטיפול והיחס המיטבי
לרשימה המלאה

נכי צה"ל חסמו כבישים מול הקריה בתל אביב
ספי קיני
לרשימה המלאה

ארגון נכי צה"ל הגיש עתירה מנהלית ראש אגף השיקום
עידן יוסף
לרשימה המלאה

"אנו סבורים שעלה בידי המערער להרים את נטל ההוכחה המוטל עליו בכל הנוגע לתנאי שירותו הצבאי, וגירסתו לא נסתרה. כמו-כן עלה בידי המערער להרים את נטל ההוכחה בכל הנוגע לקשר הסיבתי הרפואי-משפטי... בענייננו, התלונות, הבדיקות, הטיפולים, והממצאים בכל הנוגע לעמוד השדרה של המערער מופיעים בסמוך לאירועים נשוא הדיון, אירועים שעלה בידי המערער להוכיחם. מתקבל מאוד על הדעת שתנאי שירותו של המערער הם אלה שהביאו לפגימות בעמוד השדרה המותני של המערער". כך קבע (יום א', 21.3.10), שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יגאל גריל, בערעור שהגיש המערער על החלטת ועדת הערעורים, אשר קבעה כי מחלת הדיסקים הבין-חולייתיים המותניים שממנה סובל המערער, לא נגרמה עקב שירותו הצבאי.

באותה פרשה, המערער, אשר הוצב לשרת באחד הבסיסים כמכשירן, חויב לבצע עבודות רס"ר במסגרת שירותו.

לטענת המערער, תנאי שירותו הצבאי בכלל, והמאמצים החריגים אותם ביצע בהיותו במעצר, ובמהלך עבודות הרס"ר, לרבות נפילתו מן הכיסא ותאונת הדרכים אותה עבר, הם שהפכוהו לאדם מוגבל ונכה בגבו.

המערער גורס בערעורו כי התגייס לצה"ל בשנת 1998 כאדם בריא, ללא כל בעיה בגב, ושוחרר במאי 2000 בפרופיל 24.

לטענת המערער, הפגימה בגבו נגרמה עקב עבודות רס"ר אשר חויב לבצען במסגרת תפקידו, כמו גם עקב עבודות רס"ר מפרכות אשר אולץ לבצע כל יום, החל מהנץ החמה, בשעה 05:00 בבוקר, ועד לשעה 21:00 בערב, וזאת במסגרת מחבוש בו שהה עקב עבירת משמעת.

לטענת המערער, הוא חש לראשונה בכאב גב תחתון לאחר שסחב עץ כבד, במשקל העולה על 50 ק"ג, להערכתו. נפילה מכיסא אשר התפרק תוך שהמערער ישב עליו, עם שובו לבסיס, החמירה פגיעה זו. לטענת המערער, ביצוע כל התורניות במלואן, מיום שחרור מן הכלא עד לשחרורו מן השירות הצבאי בפרופיל 24 עקב בעיות גב, רק החריף את בעיותיו והגדיש את הסאה. לטענת המערער, הפטור אשר ניתן לו מטעם הרופא, ולפיו נאסר עליו להרים משאות שמעל למשקל 7 ק"ג, לא כובד. אם לא די בכל אלו, בסיפור איוב של חוליות הגב של המערער, הוא נפגע ביום 6.2.00 בתאונת דרכים בהיותו בבסיס בג'יפ צבאי בדרך לעמדת השמירה. בתאונה זו ספג המערער חבטה בג התחתון, בגב העליון, בצוואר ובכתף.

לטענת המערער, חרף ידיעת רשויות הצבא כי הוא סובל מבעיות גב ניכרות, הוא עדיין חויב לבצע פעילויות פיזיות קשות במסגרת שירותו. קצין התגמולים גרס, מאידך-גיסא, כי מחלת חוליות הגב של המערער היא מולדת, אינה קשורה לשירותו הצבאי, נעדרים דוחות פציעה באשר לאירועים הנטענים, כמו גם שהמערער נוקט לשון הפרזה כגון "עבודות פרך" וכולי, בהתייחס לשירותו הצבאי. ועדת הערר ביכרה את עמדת קצין התגמולים באשר לאטיולוגיה של נכות חוליות הגב של המערער, ומכאן ערעורו של המערער, באמצעות באת-כוחו, ענת גינזבורג.

עו"ד גינזבורג: הוועדה התעלמה מהלכת השירות הקצר

לטענת באת-כוחו של המערער, עו"ד ענת גינזבורג, ועדת הערעורים התעלמה מן העובדה שבמשך חודשים ספורים עבר המערער אירועים חריגים אשר בגינם שוחרר בפרופיל 24, וביולי 2000 עבר ניתוח גב. עוד גורסת גינזבורג, כי קצין הגמולים גרם למערער לנזק ראייתי, בכך שהעלים את תיקו האישי הצבאי של המערער, אשר יכול היה לתמוך בגרסתו, כמו גם את הנוהלים וההוראות בכתב באשר לעצורים והפעילות אשר מוטלת עליהם במהלך השירות הצבאי. לטענתה, "תיקו הרפואי הצה"לי של המערער מלמד שקודם כניסתו למעצר נבדק על-ידי רופא, לפי הפקודות, ונמצא כשיר למעצר, אך זמן קצר לאחר סיום המעצר קיימים רישומים באשר לכאבי גב שנגרמו עקב עבודות רס"ר, ולאחר מכן נפילה מכסא ב-ש.ג. המתועדת גם היא ברישומים הרפואיים. זמן קצר לאחר מכן היה המערער מעורב בתאונת דרכים בבסיס, בה נפגע בגבו".

עוד גורסת באת-כוחו של המערער, כי ועדת הערר טעתה בכך שלא נתנה משקל לעובדה שטרם שירותו הצבאי לא סבל המערער מבעיות כלשהן בגב, וכי תיקו הרפואי קודם לשירות "חף מרישומים רפואיים לעניין זה".

קצין התגמולים, מאידך-גיסא, שב ושנה את טענותיו בדבר היות מחלת החוליות של המערער מחלה מולדת, אשר טיבה לתת אותותיה בגבו של המערער "מפעם לפעם", לדוגמה בתקופת שירותו הצבאי. עוד תקף קצין התגמולים את מידת מהימנותו של המערער.

אימתי תתערב ערכאת הערעור בממצאים עובדתיים של ועדת הערר לעניין חוק הנכים?

לרוב, כאשר מוגש ערעור לבית המשפט המחוזי על החלטת ועדת הערעורים, נמנע בית המשפט המחוזי להתערב בממצאים עובדתיים, וזאת מכוח סעיף 34 לחוק הנכים, כאשר הרציו הינו שוועדת הערר שמעה את העדים זה מקרוב, ועמדה על מידת האמינות שבעדויותיהם. עם זאת, במקרה הנדון, בעיצומם של דיוני הוועדה התחלף ההרכב, כך שממילא ההרכב שנתן את פסק הדין לא היה זה ששמע את הראיות, מה שהשמיט בפועל כל יתרון אשר ניתן לייחס לוועדת הערעורים. זאת ועוד - בניגוד לנוהגו של בית המשפט המחוזי להדרת רגליו בהתערבות בממצאים עובדתיים, מצא בית המשפט המחוזי כי כל העדים מטעם קצין התגמולים לא הכירו ממש את המערער, ועל כן יש ליתן משקל נמוך לעדותיהם, מה גם שהתרשומת הרפואית הציגה בעקביות פגיעות בגבו של המערער לאחר האירועים הנטענים.

עוד קבע השופט גריל, כי יש לפסול את חוות דעתו של המומחה מטעם קצין התגמולים, שכן זו האחרונה נסמכה על עדויות העדים מטעם קצין התגמולים, שכאמור, היכרותם עם המערער הייתה אפסית. כן פסל השופט את טענת קצין התגמולים ולפיה למערער מחלה חולייתית-גבית מולדת מן הטעם שבגיל 9(!) התלונן על כאבים בגבו. השופט גריל מצא כי רישום רפואי זה נערך בסמוך למחלת השפעת של המערער, ויתכן כי אותם "כאבים בגב" לא היו אלא כאבים בחזה האחורי, עקב שיעול.

מכל הטעמים שלעיל קיבל השופט גריל את הערעור, תוך שהוא משית על קצין התגמולים הוצאות בשיעור של 6,000 שקל.
עא (חי') 766-08 בן ינקו נ' קצין התגמולים (ניתן: 21.03.10)
נתקבל ערעורו של צעיר על החלטת ועדת הערר לפי חוק הנכים שלא להכיר בו כנכה צה"ל. בית המשפט המחוזי מצא לנכון לסטות מן הכלל ולפיו ערכאת ערעור לא תתערב בממצאיה העובדתיים של ערכאה דלמטה, וזאת מן הטעם לפיו השופטים שהכריעו בועדת הערר לא היו אותם שופטים אשר שמעו את הראיות ועל כן יתרונה של הערכאה המקורית כמי ששמעה ממקור ראשון את הראיות אובד. הערעור נתקבל על סמך מתן משקל נמוך לעדים מטעמו של קצין התגמולים

- עא (חי') 766-08 בן ינקו נ' קצין התגמולים (ניתן: 21.03.10)
- בשם המערער: עו"ד ענת גינצבורג
- בשם קצין התגמולים: עו"ד טל אברמוביץ
תאריך:  12/04/2010   |   עודכן:  12/04/2010
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שופט הורה להכיר בצעיר כנכה צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Gilead
12/04/10 22:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוב גדול של בכירים אירניים זעמו על מדיניות הנשק הגרעיני של ממשל אובמה, המעמיד בצורה בולטת את אירן ואת קוריאה הצפונית כמטרות אפשריות, וקראו לממשלת אירן להתלונן באופן רשמי ולהגיש עצומה שתגדיר את ארצות הברית כמדינה מחרחרת מלחמה המהווה איום לשלום העולם.
12/04/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 26 שנה, ‎ב-12 באפריל 1984, משתלטים ארבעה מחבלים שהגיעו מרצועת עזה על אוטובוס בקו ‎300 של "אגד", שהיה בדרכו מתל אביב לאשקלון.
12/04/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
טיפ בריאות: מחלות וסקולריות הן מונח רחב למצבים המשפיעים על כלי הדם, כולל התקף לב, שבץ ומחלות עורקים כליליים.
12/04/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
שורה של עיתונאים בכירים יצאה בקריאה פומבית לפרקליטות שלא להעמיד לדין את עיתונאי הארץ אורי בלאו בפרשת קם.
12/04/2010  |  לי-אור אברבך  |   חדשות
קטינים בני 8 ו-6 הגישו באמצעות אמם תביעה למזונות, דמי טיפול ומדור נגד אביהם, בן זוגה לשעבר (ידוע בציבור) של האם לבית משפט לענייני משפחה ברמת-גן. מכתב התביעה עלה כי בין הצדדים התקיימה מערכת יחסים ידידותית ולא מחייבת במהלכה הרתה האישה והצדדים נפרדו. בדיקת רקמות שבוצעה לאחר הלידה הראתה כי הנתבע הוא אבי הקטין, ובעקבות זאת החליטו הצדדים לחיות ביחד וכעבור זמן נולדה הקטינה. בהיות הקטינה כבת שנה וחודשיים, נפרדו האם והנתבע סופית. אם הקטינים והנתבע חיו כידועים בציבור במשך 3.5 שנים. ביום 23.5.06 חתמו על הסכם בו נקבעו הסדרי ראייה בין הקטינים לאב ונקבעו מזונות בסך 1,600 שקל לשני הקטינים התובעים.
12/04/2010  |  איריס פרחי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il