|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
[צילום: בוצ´צ´ו]
[צילום: בוצ´צ´ו]
לראשונה חושפת המשטרה את החשדות:

שולה זקן - 'צינור' השוחד לאולמרט

בית המשפט האריך בשבוע את מעצרה של שולה זקן בדיון ציינה המשטרה לראשונה כי כספי השוחד עברו לידיו של אהוד אולמרט הן ישירות באמצעות שולה זקן והן בעקיפין באמצעות עו"ד אורי מסר
26/04/2010  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת הולילנד   |   תגובות
זקן בבית המשפט [צילום: בוצ´צ´ו]

העבירות המיוחסות לשולה זקן
לקיחת שוחד
תווך לשוחד
שיבוש מהלכי חקירה
מרמה והפרת אמונים
קשירת קשר לביצוע פשע
הלבנת הון

מעצרה של שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הוארך בשבעה ימים. בית משפט השלום בראשון לציון קיבל בכך את בקשת המשטרה. זקן תוחזק בכלא נווה תרצה.

בדיון גילה נציג המשטרה כי החשדות נגד זקן הם חמורים וכוללים שישה סעיפי חיקוק: לקיחת שוחד, תווך לשוחד, שיבוש מהלכי חקירה, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.

במהלך הדיון ציין נציג המשטרה בפירוש בפעם הראשונה, כי זקן שימשה כ'צינור' להעברת כספים לבכיר בעיריית ירושלים ששימש לימים גם כשר התמ"ת - דהיינו אהוד אולמרט. הכספים הועברו אל אולמרט ישירות על-ידי שולה זקן, ומ-2003 והלאה בעקיפין, באמצעותו של עו"ד אורי מסר, שקיבל את הכסף מהיזמים, הוציא חשבונית "ייעוץ משפטי", ניכה מהסכום את חלקו במעגל השוחד והעביר את החלק הגדול לאולמרט. בכך ניתן לראשונה אישור פומבי לחשיפה המקורית ב-News1, לפיה (יולי 2008): אולמרט קיבל שוחד גם מיזמים שעסקו בפרויקט הולילנד.

"החשודה שולה זקן, המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה לשבעה ימים. החשודה כיהנה במשך שנים כמנהלת לשכתו של מר אהוד אולמרט עת שכיהן כראש עיריית ירושלים, שר התמ"ת ומנהל מקום ראש הממשלה ובהמשך כמנהלת לשכתו. בתקופה הרלוונטית הייתה לחשודה השפעה מכרעת על המהלכים בעיריית ירושלים ובמשרד התמ"ת. על-פי החשד החשודה לקחה במהלך כהונתה בתפקידה כראש לשכתו של מר אולמרט, שוחד בכסף, שווה כסף, הן עבור עצמה והן עבור אחר. תשלומי השוחד הרבים שולמו על-פי החשד לחשודה תמורת סיוע וסיועם של אחרים לקידום פרויקטים ואני מדבר על קידום הולילנד, חברת הזרע ופרויקטים נוספים. שולה זקן הייתה "צינור" אשר דרכה עברו הן כספי השוחד, ומי מטעמם לבכיר בעיריית ירושלים ומאוחר יותר, אותו בכיר שאמרתי כבר את שמו, תפקידו כשר התמ"ת".

עוד ציינה המשטרה כי מעבר לכספים, עברו דרכה בקשות, נותני כספי השוחד, על-מנת שבהשפעתם או בתיווכה יטיבו עם הפרויקטים השונים, הולילנד, צוק מנרה ופרויקטים בחברת הזרע. אם לא די בכך, הן בעירייה והן במשרד התמ"ת על פיה ישק דבר, הרי משנת 2003 היא גם קשרה קשר משולש על-ידי כך שביזמי חלק מהפרויקטים לפעול תחת מסווה דרך אדם אחר, עו"ד שהיה עצור בפרשה. בכך עברה החשודה על עבירות של הלבנת הון, וחוק איסור הלבנת הון, והסוואת כספי השוחד, על-ידי הוצאת חשבוניות, קבלות ועוד.

עד כה נאסף חומר רב, ראיות, ומהווה ראיות חיצוניות שאינן תלויות בשום גורם ושום עדות נוספת,שיש די בהם לטענת המשטרה לקשור את זקן, אף מעבר לחשד סביר, לקבלת כספי שוחד, הן לעצמה והן עבור אחרים.

השופט היימן: קיים גם קיים חשש לשיבוש חקירה
[צילום: בתי המשפט]

בתום הדיון קבע השופט אברהם היימן כי הוא מקבל את טענות המשטרה בדבר חיוניות פעולות החקירה הנדרשות בעת שזקן תישאר במעצר וכי משום אופי החקירה, משום טיבו של חומר החקירה, משום היקפו של החומר ומעורבותה של זקן באשר נטען בבקשה, קיים גם קיים חשש לשיבוש החקירה.

"בידי המשטרה חומר חקירה רב ביותר שעליה לעמת החשודה עימו. החקירה שנערכה לחשודה עד כה, לטעמי קצרה היא ולא כללה נושאים רבים. מטבע הדברים, יש ליתן כל האפשרות במקרה שלפני למצות את החקירה, וכפי שקבעתי לעיל, משום שקיים חשש שהחקירה תשובש, וחשש זה אך גבר לאחר מעצרה של החשודה, וחקירתה, אני סבור שאין לשחרר את החשודה לחלופת מעצר כפי שהציעה בא-כוחה של החשודה", קבע.

לדבריו, ברור הוא שתכלית המעצר של זקן איננה לאסוף חומר חקירה המתייחס לאחרים. "תכלית המעצר, במקרה שלפני פשוטה היא בתכלית, חקירת החשדות המצויים בידי המשטרה, על-פי חומר החקירה, עד תום, בכפוף לכך שיסולק כל חשש של שיבוש החקירה. ואני קובע שקיים גם חשש. אשר על כן, ככל שאני בוחן תקופת המעצר הנדרשת, אל מול מכלול הנושאים שלפני אני נעתר לבקשה, אני מורה שמעצרה של החשודה יוארך עד ליום 2/5/2010", חתם את דבריו.

עו"ד פטמן: רק עד המפתח המפוקפק קושר את זקן
[צילום: בוצ´צ´ו]

פרקליטה של זקן, עורך הדין מיכה פטמן, טען בדיון כי מעצרה הוא "מעצר מר ונמהר". לדבריו, לאור הסכמת זקן לשתף פעולה עם המשטרה בחקירה ראוי היה להתחשב בעובדה שהיא מסיימת טיסה של 16 שעות ולא לעצור אותה כבר בשדה התעופה.

"ברור לי שמעצר בשדה התעופה מצטלם נהדר, אבל אחרי טיסה של 16 שעות, ואדם שמוכן לכל עימות ובדיקה, צריך להתייחס אולי הפעם בחשד כלשהו אולי בתום לב של הפרשה הזו", אמר.

לדבריו, זקן הספיקה להיחקר היום במשך כשעה אחת בלבד ובמהלכה מסרה גרסה ביחס לאולמרט שהינה סיפור תמים שאינו קשור לעבירת שוחד ולא בתיווך לשוחד ובוודאי לא בהעברת כספים.

"מעבר לכך אותו אדם, מר אולמרט, הגיע ארצה לפני למעלה משבוע, והבחירה שלא לחקור כנגדו היום היא בחירה של היחידה החוקרת והבחירה לחכות לגב' זקן שתחזור ארצה היא בחירה לגיטימית. אבל לקבוע שזו עילת מעצר - זו פשוט לא עילת מעצר", אמר.

עוד ציין כי איש מלבד עד המפתח של המשטרה לא קשר את זקן לפן כלשהו של פרשת הולילנד. "אין אף עד פרט לעד המפתח או איש המפתח שקושר את גב' זקן לאיזשהו פן בפרשה. והסיבה פשוטה, ושוב אנחנו מכירים את הדמויות הפועלות, גב' זקן את מרביתם לא מכירה, וחלק מכירה בשלום שלום, אורי מסר שנחקר לא יכול היה להגיד עליה מילה, משום שהיא לא קשורה בפרשת שוחד עם אף אחד הוא לא יכול לומר עליה דבר, אותו דבר לגבי רבין. ואני אומר שלא יכול להיות. נשאר בעצם דמות אחת, שאיתו צריך להתעמת וצריך לבדוק את גרסתו, עד המפתח", אמר.

לדבריו, זקן מוכנה להתעמת עם העד המרכזי ואף לעבור בדיקת פוליגרף. "אני מצהיר בשם החשודה כאן והיום, והיום התחילו לחקור, היא מוכנה לפוליגרף, אין דבר כזה, האיש לא יכול לעבור בדיקת פוליגרף כזו מכיוון שהדברים לא היו בעולם האמיתי. אז מה עוד מציגים, מציגים רישומי יומן, ואיך אני יודע את זה כי רישומי היומן מציגים חודשים ארוכים, ששם הופיע השם של איש המפתח בפגישות. אם אלה היו פגישות אישיות של גב' זקן איתו היא תסביר ותספר לחוקרים כל מה שהיה, אם הייתה פגישה עם מר אולמרט , הרי גב' זקן היא קובעת את הפגישות, אם יש פגישה היא לא נוכחת בה, יכולים לדון בפגישה בפרטים טכניים, היא לא נמצאת שם. לכן אין לה שום מעורבות , ידיעה או יכולת, לא לשבש את החקירה, אלא לתרום לחקירה בנושא זה. אז עם מי נשאר לה לשבש?", אמר.

תאריך:  26/04/2010   |   עודכן:  27/04/2010
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שולה זקן - 'צינור' השוחד לאולמרט
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אם הבוס מקבל משהו
26/04/10 20:18
2
תם
26/04/10 20:30
 
א.ל. רמת-גן
26/04/10 23:16
3
טמבל1
26/04/10 21:13
4
חץ
26/04/10 21:20
5
שפתי כהן
26/04/10 22:09
 
הולכת " לשבת"!!!
26/04/10 23:04
 
או שיצא רק לחופשה
27/04/10 08:48
6
המגשר
26/04/10 22:33
7
דן ה
27/04/10 02:38
8
בורוכוב
27/04/10 04:52
9
נביל
27/04/10 04:58
10
רחובותי ותיק
27/04/10 07:07
11
בושה לתקשורת!
27/04/10 07:38
12
מיכל מירושלים
27/04/10 08:39
13
אליהו חיים
27/04/10 08:52
14
אינסטלטור
27/04/10 11:05
15
שרה
27/04/10 12:15
16
יש מיש
27/04/10 13:03
17
יגאל מהצפון
28/04/10 06:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, הנחה (יום ב', 26.4.10) את משרדי השומה לא להתיר ניכוי הוצאות שכר בגין העסקת עובדים זרים שלא כדין. זאת, בהתאם למדיניות שהותוותה על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ, להפחתת כמות העובדים הזרים המועסקים בישראל. כמו כן, הנחה נסרדישי לדרוש מנישומים הצגת אישורים מתאימים על העסקה כדין כאשר מתבקשת הכרה בהוצאות שכר עובד זר.
26/04/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

כנראה שלא רק בארץ שמים לב לעונה הנהדרת שעוברת על דודו אוואט במדי מאיורקה, כשעל פי ה-"דיילי מייל", בירמינגהאם האנגלית יצרה קשר עם נציגיו של החלוץ בנוגע לאפשרות לצרפו בעונה הבאה.  

חשוב לציין כי העדיפות העליונה של אלכס מקליש היא להשאיר את השוער הנוכחי, ג'ו הארט, במועדון אולם השוער הצעיר שנבחר לקבוצת השנה בפרמייר ליג מושאל ממנצ'סטר סיטי וכרגע יש בעיות בנוגע להארכת חוזהו בקבוצה.


לאחר אינספור תלונות, הצעות לאלטרנטיבות, וביקורות על הכשלים הבלתי נתפסים הגישו (יום א', 25.04.10) חמישה ארגונים לזכויות אדם ולצדק חברתי עתירה כנגד התוכנית הידועה כ"תוכנית ויסקונסין", אשר מצויה ב"פרק ז' לחוק המדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2004(תיקוני חקיקה), התשס"ד - 2004 וקרויה גם "הוראת שעה".
26/04/2010  |  ענבל בר-און  |   חדשות

אתם זוכרים את האימון הראשון השנה? את הפעם הראשונה שראיתי אתכם בטרום העונה? מה אמרתי לכם אז, אתם זוכרים? אמרתי שהקבוצה הזאת, מכבי חיפה הזאת, יכולה גם לזכות באליפות וגם להעפיל לצ'מפיונס ליג. אמרתי את זה כי האמנתי. כי ידעתי שכאן יש את השחקנים הכי טובים בארץ וכדורגלנים ברמה של אירופה. אני ידעתי את זה ואתם הוכחתם את זה. שמונה שנים מכבי חיפה לא העפילה לליגת האלופות אבל אתם העפלתם. חזרתם מ-3:0 בבית נגד אקטובה וניצחתם. שלוש-אפס. אף קבוצה שאימנתי בעבר לא חוזרת מבור כזה. אני לא חושב שיש קבוצה בארץ שחוזרת. אבל אתם חזרתם. כי אתם קבוצה עם אופי ויכולת. וכשמתחבר לנו אנחנו קבוצה רצחנית.

לפני שנה שיחקנו כאן נגד הפועל תל אביב. כמעט כולכם הייתם. שיחקתם, תרמתם, הבסתם. למרות שנגמר רק 0:1 היה צריך להיגמר 8. זה המשחק הכי טוב שראיתי אתכם משחקים. אולי הכי טוב שקבוצה שלי אי פעם שיחקה. הייתם קרובים לשלמות באותו ערב ולכן זכיתם באליפות. הייתם כמעט מושלמים במוקדמות ליגת האלופות ולכן עליתם לשחק נגד הקבוצות הכי טובות ביבשת. יובה, באיירן, בורדו. 35 אלף מנויים ברמת גן.


26/04/2010  |  יואב בורוביץ'  |   חדשות
קונצרן יוניליוור העולמי ומשפחת שטראוס חתמו (יום ב', 26.4.10) על הסכם לפיו יוניליוור, אשר החזיק עד היום ב-51% ממניות גלידת שטראוס, ירכוש 39% נוספים מן החברה.
26/04/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
דן מרגלית
דן מרגלית
ביקשו משפחות החטופים שהממשלה תצפה בסרט נורא של התצפיתניות מ-7 באוקטובר 2023    לפי ערוץ-12 ארבעה משרי הקבינט - אבי דיכטר, אלי כהן, יריב לוין ובצלאל סמוטריץ' - סירבו, חמקו, ממש כמו ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il