המכירות של טבע ברבעון הראשון של 2010 עלו ב-16% ל-3.65 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של כ-3.14 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. כך דיווחה (יום ג', 4.5.10) החברה בדוחותיה הרבעוניים.
הרווח הנקי והרווח למניה על בסיס דילול מלא הסתכמו בכ-830 מיליון דולר ו-0.91 דולר, המשקפים עלייה של 31% ו-28%, בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
המכירות בצפון אמריקה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-2.3 מיליארד דולר - גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והיוו 63% מסך המכירות. הגידול במכירות הרבעוניות נבע בעיקר מהשקת גרסאות גנריות חדשות של תרופות, ומהמשך מכירות חזקות של הקופקסון.
המכירות באירופה הסתכמו בכ-812 מיליון דולר ברבעון הראשון, והיוו 22% מסך המכירות - גידול של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות הרבעוניות נבע בעיקר מגידול במכירות קופקסון ואזילקט, וכן ממכירות גנריות חזקות באיטליה, בפולין ובפורטוגל. עם זאת, במונחי המטבעות המקומיים, המכירות באירופה ברבעון הראשון צמחו רק ב-1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
מכירות שנתיות בקנה של כ-113 מיליארד דולר
נכון ל-26 באפריל, לטבע היו 210 בקשות הממתינות לאישור סופי של רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA), כולל 44 אישורים מותנים. סך המכירות השנתיות בארה"ב של המוצרים המקוריים אליהם מתייחסות הבקשות האמורות, הינו מעל לכ-113 מיליארד דולר. מתוך בקשות אלה, 133 היו בקשות בהליך הידוע כ-"Paragraph IV" הנוגעות לתקיפת פטנט המוצר המקורי. טבע מאמינה כי הינה הראשונה להגיש בקשה לאישור עבור 83 מוצרים מתוך בקשות אלה, המשקפים מכירות שנתיות, במונחי מכירות של המוצרים המקוריים בארה"ב, של למעלה מ-50 מיליארד דולר.
הקופקסון ממשיכה להוביל בארה"ב
תרופת הדגל של טבע, הקופקסון, ממשיכה להיות הטיפול המוביל לטרשת נפוצה בארה"ב ובעולם כולו, והחברה הגיעה לשיא במכירות הגלובליות של התרופה ברבעון (במונחי מחיר מכירה לשוק) שהסתכמו בכ-796 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010 - גידול של 28% בהשוואה לרבעון הראשון של 2009. בארה"ב, עלו המכירות ב-19% והסתכמו בכ-513 מיליון דולר, בעוד שהמכירות מחוץ לארה"ב עלו ב-48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיעו לכ-283 מיליון דולר, עם גידול משמעותי בשווקים מסוימים מחוץ לארה"ב בהם המכירות לא מתחלקות באופן שווה על פני השנה. במונחי המטבעות המקומיים, מכירות קופקסון מחוץ לארצות הברית ברבעון הראשון צמחו ב-36%.
המכירות הגלובליות של אזילקט רשמו שיא של 77 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010 - עלייה של 40% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2009. הגידול במכירות במונחי מכירה לשוק נבע מגידול במכירות מחוץ לארה"ב (בעיקר בספרד, באיטליה, בטורקיה ובצרפת), כמו גם בארה"ב. במונחי המטבעות המקומיים, המכירות הגלובליות של אזילקט ברבעון הראשון צמחו ב-35%.
מוצרי הנשימה של טבע רשמו מכירות גלובליות של 193 מיליון דולר ברבעון הראשון - גידול של 4% בהשוואה לכ-185 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2009. מכירות מוצרי הנשימה של טבע בארה"ב הסתכמו בכ-124 מיליון דולר ברבעון הראשון.
"נוביל את השוק הגנרי האירופי באמצעות רכישת רציופארם"
שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע, אמר בתגובה לפרסום הדוחות כי "פתחנו את שנת 2010 עם תוצאות עסקיות טובות מאוד. הרבעון הראשון נפתח בתנופת צמיחה, עם תזרים מזומנים חזק הודות לפעילות העסקית המגוונת שלנו ברחבי העולם. שנת 2010 תהיה שנת צמיחה נוספת לטבע".
ינאי הוסיף כי "האירוע המשמעותי של הרבעון הראשון היה, כמובן, חתימת ההסכם לרכישת רציופארם. רכישה זו מהווה אבן דרך חשובה ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו להובלת שוק התרופות הגנריות האירופי, כחלק מחיזוק מובילות השוק העולמית שלנו".