משאית ענק שהובילה מכונה תעשייתית במשקל של 38 טון, התהפכה השבוע בעת שנסעה בתחומי נמל חיפה. המטען החריג נפגע כתוצאה מהנפילה. התאונה הסתיימה ללא נפגעים בנפש. נהג המשאית יצא מהתא ללא פגע, ולא נזקק לטיפול רפואי מיידי.
כך מוסר אתר המטען, המתמחה בין היתר בהובלה ימית ויבשתית, לוגיסטיקה, שילוח וסחר בינלאומיים.
המטען כלל חלקי מכונה ענקית להזרקת פלסטיק, והוא חלק ממשלוח של שתי מכונות בשווי של יותר מ-2 מיליון שקל, שנפרקו בארבע מכולות בנמל חיפה.
סוכן המכס שטיפל במטען, היא חברת רות קרגו, ששחררה את המטען ודאגה להעמיס אותו על משאיות של חברת ההובלה גליל מערבי.
חברות הביטוח חוקרות כעת את הסיבות להתהפכות. מהממצאים הראשונים, ניכר כי מהירות המשאית בעת התאונה הייתה איטית. העגלה הכבדה, שאיבדה שיווי משקל, הטתה את עגלת המשאית לכיוון מרכז הכביש וזו הוטחה בעוצמה אל הכביש, כשהיא מושכת עימה את תא הנהג (ה'סוס').
ההתהפכות, כך נראה לכאורה, נגרמה בין היתר כתוצאה מכך שמרכז הכובד של המטען היה גבוה יחסית. חיזוק לכך, ניתן למצוא בעובדה שהתאונה ארעה עדיין בתחום הנמל, מייד לאחר יציאת המשאית מכיכר תנועה.
גורמים המקורבים לחקירת התאונה אומרים, כי ככל הנראה היה על המוביל להשתמש בעגלה אחרת, המתאימה להובלת מטענים מסוג זה. לא מן הנמנע, כי הנהיגה עצמה צריכה הייתה להיות זהירה יותר.
לאחר התאונה הוזמנו למקום מנופי ענק של "מנופי אבי", שהעבירו את המטען לשתי משאיות נפרדות. המטען כלל שני חלקים עיקריים, שהתחתון מביניהם היה משטח הנשיאה שמשקלו כ-2 טון. לאחר ההעמסה, הועבר המטען, בזהירות, למפעל כתר פלסטיק, בעל המטען.
המשאית שייכת לחברת תעבורה, המתמחה בהעברת מטענים חריגים. החברה מעבירה למחסני הערובה את כל המכוניות המגיעות לנמלי ישראל: מדובר במכוניות המגיעות לנמל אילת מיפן וקוריאה, וכן את כל המכוניות מתוצרת מדינות המערב, המגיעות לנימלי ישראל – בחיפה ואשדוד.
כמו כן מעבירה תעבורה את טורבינות הענק של חברת החשמל.
חברת תעבורה היא גם ייבואנית משאיות דאף מהולנד, מהסוג אשר היה מעורב בתאונה.
בעלי החברה, משפחת בונדי, עלו לכותרות השבוע, עת רכשו נתח מקבוצת IDB.