|
מטה גוגל בסין [צילום: AP]
|
|
|
|
|
סין חידשה את רישיון הפעילות של גוגל בסין. כך הודיעה (יום ו', 9.7.10) ענקית החיפוש.
בהודעה בבלוג של החברה כתב מנהל החברה בתחום המשפטי, דיוויד דראמונד: "אנו מרוצים מאוד כי הממשל הסיני חידש את רישיון ספק התוכן שלנו ואנו מצפים בכיליון עיניים להמשיך ולהעניק שירותי חיפוש ומוצרים מקומיים למשתמשינו בסין".
גוגל - השולטת בכ-30% מתנועת חיפושי האינטרנט בסין - החלה באחרונה להפנות גולשים מהאתר הסיני שלה לאתר ההונג-קונגי, הבלתי מצונזר. לדבריה, הגישה החדשה נועדה כדי שהחברה תעמוד בהתחייבותה לא לצנזר תכני חיפוש עבור משתמשיה הסינים.
היחסים של החברה עם הרשויות בסין הפכו למתוחים מאז שהכריזה גוגל כי היא אינה מעוניינת לשתף פעולה עם הצנזורה הממשלתית על האינטרנט. ההודעה על המהלך באה בעקבות סדרה של התקפות פצחנים (האקרים) על שרתי גוגל, אשר החברה איתרה כמגיעים מסין.
גוגל היממה את השווקים ואת הצרכנים בינואר כאשר הזהירה כי היא עשויה לחסל את עסקיה במדינת הענק, באומרה כי היא לא תשתף פעולה עם דרישתה של סין לתוצאות חיפוש מצונזרות.
עם זאת, מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר כי החברה בטוחה שתקבל בחזרה את רישיון הספק שלה.
גוגל צפויה לדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה במהלך השבוע הבא. עסקי החיפוש של גוגל בסין מהווים רק נתח קטן מהכנסותיה השנתיות, הנאמדות בכ-24 מיליארד דולר. הערכות האנליסטים הן כי ההכנסות השנתיות של גוגל מסין נעות בין 300 ל-600 מיליון דולר, אך ציינו כי תחזיות הגידול לטווח הארוך הן העיקר.