|
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
וואלה!, פורטל האינטרנט והחדשות, דיווח (יום ה', 29.7.10) על גידול של 36% בהכנסות ברבעון השני של שנת 2010 לכ-42.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-31.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.
הכנסות וואלה! בחציון הראשון של 2010 הסתכמו בכ-82.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-61.4 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2009 - גידול של כ-35%.
הרווח הנקי של וואלה! ברבעון השני הסתכם בכ-2.7 מיליון שקל לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של 39%. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-7.5 מיליון שקל לעומת כ-10 מיליון שקל בחציון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ברבעון השני בכ-5.8 מיליון שקל - קיטון של כ-32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
לדברי החברה, הקיטון ברווח הרבעוני נובע מהמשך השקעות אורגניות ואנאורגניות בפיתוח תחומי הצמיחה של וואלה!, בהם פיתוח מוצרי תוכן ושירותים לגולשים, רכש תכנים, מערכות מידע והגשת פרסום. זאת, לצד השקעה בקמפיין פרסומי לרגל השקת אתר הדרושים JobCity המשותף לוואלה! וליד2. גורמים אלו הביאו גם לירידה ברווח התפעולי ברבעון לכ-3.8 מיליון שקל - ירידה של 41%.
וואלה! מדווחת עוד כי צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ-28% מהרבעון המקביל לכ-30.5 מיליון שקל נכון לסוף יוני. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל. ההון של וואלה! לחציון הראשון של 2010 הינו כ-101.7 מיליון שקל המהווים כ-53% מסך נכסי החברה.
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!, מסר בתגובה: "תוצאות הרבעון מבטאות המשך צמיחה הן בתחום הפרסום באינטרנט, שגדל במחצית הראשונה של השנה ב-10%, והן בתחום הסחר האלקטרוני. למרות תהליכי הגלובליזציה של האינטרנט ונוכחותם של שחקנים עולמיים כמו גוגל, יוטיוב ופייסבוק, הגידול בטראפיק של וואלה! נמשך והפורטל שומר על מעמדו כאתר הישראלי המוביל בצמרת מדרוג האתרים בישראל".