גידול של כ-20% במספר תלונות הגולשים בפורומים לצרכנות נרשם בחודש מאי לעומת חודש אפריל, זאת לאחר עליה של כ-40% באפריל לעומת מרס. במאי התפרסמו כ-200 תלונות וקרוב ל-2,500 תגובות, לעומת 170 תלונות וכ-2000 תגובות באפריל. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
בחודש אפריל נרשמה עליה (בשיעור כ-6%), במספר התלונות כנגד אתרי מכירה באינטרנט - 16% במאי לעומת 10% באפריל, לעומת 16% במרס, 14% בפברואר, 12% בינואר, 9% בדצמבר ו-5% בנובמבר.
העליה המתמשכת במספר התלונות נגד אתרי המכירה ברשת נובעת, ככל הנראה, מעליה משמעותית בהיקף הקניות באתרים אלה.
עליה משמעותית נרשמה במספר התלונות כנגד החברות הסלולריות - 9% במאי מול 4% באפריל. אחוזים גבוהים נרשמו במספר התלונות כנגד חברות הכבלים- 9% (מתוכם 5% נגד חברת Yes). בקטגוריית 'הטעיית צרכנים' נרשמה ירידה משמעותית - 6% במאי מול 14% באפריל. במקום הראשון נמצא נושא השרות הלקוי עם 24% מהתלונות, ובמקום השני נושא המוצר הפגום עם 19% מהתלונות.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים: תפוז, נענע, ynet , b.s.h. דוח שירות וכלבוטק לחודש מאי: שרות לקוי - 24%. מוצר פגום - 19%. קניות באינטרנט - סה"כ 16%. מתוכם: 2% תלונות כלליות, 4.5% נגד אולסייל, 4.5% נגד וואלה שופס, 2.5% נגד נטאקשן, 1% נגד סקאל, 0.5% נגד אקסלנט, 1% נגד iwin ו-1% נגד get it.
כבלים - סה"כ 9%. מתוכם: 1% תלונות כלליות, 5% נגד יס, 2% נגד תבל ו-1% נגד ערוצי זהב. חברות סלולריות - סה"כ 9%. מתוכם: 4% נגד סלקום, 3% נגד פלאפון ו-2% נגד אורנג'. הטעיית צרכנים - 6%. הפקעת מחירים - 5%. אינטרנט - 4%. מתוכם: 2% נגד בזק בינלאומי, 0.5% נגד ברק, 0.5% נגד קווי זהב, 0.5% נגד אינטרנט זהב ו - 0.5% נגד נטוויז'ן. בנקים - 2%. מתוכם: 0.5% נגד בנק אוצר החייל ו-1.5% נגד בנק דיסקונט. בזק - 2%. חברות תעופה - 2%. ביטוח - 2%.
גוב קרטין
בחברת גוב קרטין עתונות ותקשורת פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים. במסגרת זו ניתנים שירותים כמו: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לפורומים מתאימים, ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה ומניעת הפצת שמועות שקריות באמצעות דואל שרשרת.