|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
עו"ד יגאל אמסלם וניסים מלכה

חשיפה / ניגודי עניינים בקריית שמונה

היועמ"ש המקורב פעל במטה הבחירות

היועץ המשפטי של החברה הכלכלית בקריית שמונה, עו"ד יגאל אמסלם, היה פעיל פוליטי במטה הבחירות של ראש העיר לאחר הבחירות התקבל חוזר מנכ"ל שמורה להפסיק את עבודתו, אך הוא מעולם לא הפסיק לעבוד עבור החברה הכלכלית אמסלם: ההודעה על הפסקת עבודתי הייתה מנוגדת לחוזה שלי עם החברה
16/08/2010  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות

היועץ המשפטי של החברה הכלכלית של קריית שמונה, עו"ד יגאל אמסלם, הועסק בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד הפנים תוך קבלת גיבוי מלא מצד ראש העירייה, ניסים מלכה, ושל סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית, עמרם שחר. זאת לאחר שהיה אחד מפעיליו הפוליטיים המרכזיים של מלכה בבחירות לראשות העירייה ולאחר שהעניק לו ייצוג משפטי פרטי.

עורך הדין יגאל אמסלם, היועץ המשפטי של החברה הכלכלית קריית שמונה - חברה הנמצאת בבעלות מלאה של עיריית קריית שמונה, החל את עבודתו בחברה במאי 2005. את העבודה קיבל מבלי שהתמודד במכרז ולאחר שקיבל את המלצת חבר מועצת העיר דאז וקרוב משפחתו באותם ימים - ראש העיר דהיום ניסים מלכה.

ב-29 במרס 2009 התפרסם חוזר מנכ"ל משרד הפנים ובו הנחיה בדבר מינוי יועץ משפטי חיצוני קבוע לתאגיד מקומי:

  • תאגיד מקומי ימנה יועץ משפטי חיצוני קבוע ככל שאין מכהן בו יועץ משפטי שהוא עובד התאגיד.

  • בנוהל זה, "תאגיד מקומי" - תאגיד שבו רשות מקומית מחזיקה בלפחות מחצית מהונו או לפחות מחצית מהכוח למנות מי מחברי הגוף המנהל של התאגיד ולרבות תאגיד כמשמעותו בסעיף 249א לפקודת העיריות.

  • חברי הוועדה המקצועית הקבועה בסעיף 6.2 לנוהל מינוי יועץ משפטי חיצוני, לעניין יועץ משפטי חיצוני קבוע לתאגיד מקומי, תהיה של שלושה והם:

1) מנכ"ל התאגיד העירוני.
2) היועץ המשפטי של הרשות המקומית, ואם אין לרשות המקומית יועץ משפטי שהוא עובדה, היועץ המשפטי החיצוני הקבוע של הרשות המקומית.
3) יועץ משפטי של רשות מקומית אחרת אשר ימונה לעניין זה על-ידי שר הפנים.

  • מעבר לאמור לעיל, הוראות נוהל מינוי יועץ משפטי חיצוני קבוע לרשות מקומית יחולו, בשינויים המחויבים, אף על מינוי יועץ משפטי חיצוני קבוע לתאגיד מקומי.

על-פי חוזר המנכ"ל הזה, אמור היה עו"ד אמסלם לסיים את תפקידו בחברה הכלכלית על-מנת לאפשר לחברה להוציא מכרז למינוי יועץ משפטי קבוע.

אמסלם ייצג את מלכה באופן פרטי

בניגוד לכל הכללים שקובעים כי חל איסור על בכירים ברשות מקומית לקבל ייעוץ משפטי פרטי מיועץ משפטי של הרשות שכר ראש העירייה ניסים מלכה את שירותיו של עו"ד אמסלם במסגרת תביעה פרטית שהגיש נגדו מקומון בקריית שמונה.

מדובר בתביעה שהגיש המקומון מידע 8 נגד מלכה בגין אי תשלום עבור פרסומים במהלך מערכת הבחירות המקומיות בשנת 2003. התביעה הוגשה בעת שמלכה היה חבר מועצת עיריית קריית שמונה ואמסלם היה היועץ המשפטי של החברה הכלכלית.

בשלב ניהול ההוכחות בתיק והגשת הסיכומים, כבר כיהן ניסים מלכה כראש העיר קריית שמונה וכיו"ר האסיפה הכללית של החברה הכלכלית שבה מועסק אמסלם. זאת מבלי שהשניים דיווח על ניגוד העניינים למשרד הפנים, למועצת העיר או לגורם כלשהו.

יגאל אמסלם במטה הבחירות של מלכה
וידיאו: באדיבות אתר ניוזר www.newser.co.il


פעיל פוליטי מרכזי עבור ראש העירייה

בניסיון לבדוק מדוע מקבל עו"ד אמסלם את הגיבוי וההגנה מצד בכירי עיריית קריית שמונה יש לבדוק את פעילותו בשנים האחרונות.

למרות שאמסלם מועסק על-ידי החברה הכלכלית קריית שמונה כבר משנת 2005 הוא היה פעיל מרכזי בקמפיין הבחירות שלו לראשות העירייה בשנת 2008.

צילומי וידיאו שהגיעו לידי News1 מוכיחים כי אמסלם היה אחד הפעילים הפוליטיים המרכזיים לטובת ראש העירייה, ניסים מלכה, בקמפיין הבחירות לראשות העירייה.

בצילומים, שנערכו במטה הבחירות של מלכה בסיבוב הבחירות השני שהתקיים בקריית שמונה, מציג אמסלם את ספירת הקולות הראשונית כשעל חולצתו מדבקה של ניסים מלכה. מייד לאחר מכן הוא אומר בטלפון: "נראה טוב, נראה טוב בינתיים. נראה שאנחנו בכיוון הנכון ובאחוזים יפים. הרבה יותר יפה ממה ששערנו. לא רצינו להישמע גבוה מדי אבל זה נראה מצויין".

מנוסח הדברים - "אנחנו", "שערנו", "רצינו" - עולה לכאורה כי אמסלם היה מעורב אישית באופן הדוק בקמפיין הבחירות של מלכה.

התמורה הראשונה שקיבל אמסלם על פעילותו הפוליטית שנמשכה באופן טבעי לאורך זמן רב לקראת נצחונו של מלכה בבחירות הגיעה זמן קצר לאחריהן.

מייד עם תחילת כהונתו של ניסים מלכה כראש העירייה, הוא הביא להארכת כהונתו של עו"ד יגאל אמסלם כיו"ר בשתי ועדות ערר לארנונה כללית ואף השתתף בהצבעה לבחירתו למרות ניגוד העניינים הברור.

גורמים בקריית שמונה אמרו ל-News1 כי שתי ועדות הערר לא מתכנסות כבר זמן רב, דבר הגורם לנזק כספי אדיר לקופה הציבורית, היות ועו"ד אמסלם כיו"ר שתי הועדות דורש תשלום וגזבר העירייה מתנגד לכך בתוקף רב.

שלוש חוות דעת משפטיות קבעו: להפסיק את עבודת היועמ"ש

בניסיון לחמוק מיישום הוראות משרד הפנים, פנה סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית, עמרם שחר, אל היועץ המשפטי של עיריית קריית שמונה, עו"ד אריאל בר-יוסף, על-מנת לקבל את חוות דעתו בקשר להנחיות משרד הפנים, תוך כדי הפעלת לחצים עליו ליתן חוות דעת המתירה את המשך עבודתו של עו"ד אמסלם בחברה.

למרות הלחצים שהופעלו עליו, מסר עו"ד אריאל בר-יוסף את חוות דעתו ב-29 באפריל 2009 כי יש ליישם את הוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים:

"בהתאם להנחיות, אין להתקשר בהסכם למתן שירותים משפטיים (לרבות הארכה של הסכם קיים), אלא לאחר קבלת הצעות, ובהתאם להחלטה של וועדה", ציין בחוות דעתו.

מכיוון שחוות הדעת זו של היועץ המשפטי של העירייה לא מצאה חן בעיני ראש העיר ובעיני סגנו הוחלט לפנות לעו"ד פרטי על-מנת לקבל חוות דעת נוספת. זאת על חשבון הקופה הציבורית. סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה, עמרם שחר, פנה לקבל את חוות דעת הנוספת ובתשלום, מאת עו"ד יעקב קורין מטבריה.

למרבה הפתעתם של בכירי העירייה, גם עו"ד קורין קבע בחוות דעתו כי על החברה לסיים את עבודתם של היועצים המשפטים הקיימים [עו"ד אמסלם ועו"ד עמי זנטי, א.ו.] ולהקים וועדה למינוי יועץ משפטי.

בעקבות חוות הדעת החיצונית פנה עמרם שחר אל היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו"ד יהודה זמרת, על-מנת לקבל הבהרות על חוזר מנכ"ל משרד הפנים.

חוות דעתו של היועץ המשפטי של משרד הפנים זהה במהותה לשתי חוות הדעת הקודמות שקיבל סגן ראש העיר ויו"ר הדירקטוריון.

בחוות הדעת נאמר כי "על התאגיד העירוני מוטלת החובה לפעול להעסקת יועצים למתן שירותים שונים באופן שישמור על מינהל תקין, שוויוניות, שקיפות ומחזוריות".

בהתאם לכך ובחוסר ברירה, כינס עמרם שחר את דירקטוריון החברה ובו התקבלה החלטה להפסיק את עבודתם של היועצים המשפטים הקיימים ולהקים ועדה למינוי יועץ משפטי כקבוע בחוזר מנכ"ל משרד הפנים.

ההחלטה להפסקת עבודתם של היועצים המשפטיים אף נמסרה לידיהם במסירה אישית. על-פיה יסיים עו"ד זנטי את תפקידו ב-30 ביוני 2009 ועו"ד אמסלם יסיים את תפקידו ב-30 בספטמבר 2009.

בעוד עו"ד זנטי סיים את תפקידו עבור החברה הכלכלית בניהול נכסיה במועד שעליו נקבע בהחלטת הדירקטוריון, ממשיך עו"ד אמסלם את תפקידו עד לימים אלה ממש. יתרה מזאת, עבודתו ושכרו אף הוגדלו לאחר שקיבל לידיו את הטיפול בתיקים שבהם טיפל עו"ד זנטי.

תגובות

עו"ד יגאל אמסלם אמר בתגובה כי חוזר המנכ"ל שעל פיו הוא אמור היה להפסיק את עבודתו בחברה הכלכלית הוקפא ביוני 2010 ועל כן אינו רלוונטי יותר. עוד ציין כי הוא עובד פרילנס של החברה הכלכלית אשר מועסק על-פי חוזה אישי ושהודעת הפסקת העבודה שקיבל מן הדירקטוריון הייתה מנוגדת לחוזה שלו.

ביחס לטענות על פעילות פוליטית שלו במטה הבחירות של ראש העירייה, ניסים מלכה, אמר כי הפעילות שלו במטה הייתה מוגבלת.

"הפעילות הפוליטית שלי התמקדה במספר נקודות מצומצמות. אני לא פעיל פוליטי. יש צילומי וידיאו שלי במטה של ניסים מלכה יושב וסופר קולות. זה אומר שאני פעיל פוליטי? לא היה לי שום תפקיד במסגרת המערך הפוליטי של ניסים מלכה. אני נתתי שם ייעוץ נקודתי למספר דברים והפעילות שלי לא הייתה פוליטית באף מקרה.

לטענתו, ההוראות ביחס לניגוד העניינים שמונע מעו"ד המועסק על-ידי רשות מקומית ניתנו רק לאחר הבחירות.

בתשובה לשאלה האם התקבל לעבודתו בחברה הכלכלית לאחר שזכה במכרז ענה עו"ד אמסלם כי התקבל עם הצעות מחיר כפי שנדרש. "לפי מיטב ידיעתי, אני לא הייתי בחברה אז, בדקו עם כמה וכמה עורכי דין", אמר.

מנגד, יו"ר הדירקטוריון של החברה הכלכלית של קריית שמונה, עמרם שחר, לא הכחיש את הטענות שהועלו ביחס להעסקת עו"ד אמסלם.

"יש בעיות, אני מודע לזה ולא מכחיש שום דבר. הנושא יטופל. אני אביא את הכל לדירקטוריון ויוחלט מה שצריך להחליט. נקיים בדיוק מה שצריך על-פי החוקים", אמר ל-News1.

לדבריו, יש החלטה שבינתיים ממשיך עו"ד אמסלם לטפל בנכסים עד שתהיה החלטה אחרת.

"כל מה שאתה אומר אתה צודק. יש פרוטוקול שהוא ממשיך לטפל בנכסים. אני הקמתי צוות של שני אנשים שמטפלים בכל העניין של עורכי הדין. בגלל שאחד מהם התפטר - הופסק הטיפול בנושא. אני מקווה שהנושא הזה ייפתר בקרוב. כדי להביא עורך דין חדש שיהיה חדש לגמרי שיתחיל את העבודה שלו בצורה מסודרת. לא צריך שני עורכי דין. אנחנו נמצא לנו בבוא הזמן עורך דין אחד. וזה יהיה בקרוב מאוד", אמר.

את תגובתו של ראש העירייה, ניסים מלכה, לא ניתן היה לקבל עד לפרסום הדברים.

תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש המקורב פעל במטה הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ה"פיננשל טיימס" הבריטי מדווח (ב', 16.8.10) כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע לראש ממשלת טורקיה, רצ'פ טייפ ארדואן, כי אם אנקרה לא תשנה גישה כלפי ישראל ואירן היא לא תקבל משלוחי נשק מוושינגטון.
16/08/2010  |  תלם יהב  |   חדשות
הדבורים המשכימות קום הן אלו המגיעות לפרחים הטובים ביותר והן גם החכמות יותר. כך עולה מממצאי מחקר חדש. המחקר, שנעשה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת קונסטנז שבגרמניה, גילה כי הדבורים מצליחות ללמוד ולזהות ריחות חדשים במיוחד בשעות הבוקר, וזה מה שמאפשר להן לזהות איזה פרח הוא המקור הטוב ביותר לצוף.
16/08/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
החל בשנה הבאה לא ניתן יהיה לעשות עוד שימוש בשטרות שקל חדש ובמטבעות של 5 אגורות. בנק ישראל מבקש להזכיר כי ביום ו', ה- 31.12.2010, תסתיים התקופה בה ניתן יהיה להמיר שטרות ישנים מסדרה א' של השקל החדש (שהילכו במחזור בשנים 1999-1985), ומטבעות בעריך 5 אגורות שבוטלו וחדלו להיות הילך חוקי החל ב-1.1.2008.
16/08/2010  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
חוקרי המשטרה מחזיקים בידיהם עותק של 'מסמך גלנט' שנוגע לבחישות של אחורי הקלעים במרוץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא.
16/08/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
כחמישים צרכני מריחואנה פנו אל מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, בבקשה שיחקור את "בזבוז המשאבים הלא פרופורציונאלי של המשטרה במרדף אחרי מעשני המריחואנה", כלשונם.
15/08/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il