מועצת המובילים והמסיעים החליטה (יום ג', 31.8.10) בישיבת חירום בנושא העיצומים בנמל אשדוד, לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע נזקים כבדים מחברות ההובלה, כולל הכרזת שביתת מגן ואי פקידת נמל אשדוד עד שישוב לעבודה תקינה.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה, אמר כי העיצומים בנמל פוגעים בחברות ההובלה וגורמים להם הפסדים כספיים, במיוחד כאשר מדובר במטענים שהפריקה מהאוניות נעשית במסירה ישירה ובסוג של מטעני צובר.
ההחלטה שנתקבלה קובעת כי אם בתוך 24 שעות לא יחול שינוי במצב, לא תתאפשר כניסה של משאיות לנמל אשדוד.
יש לציין, כי בימים כתיקונם פוקדים את הנמל כ-4,000 משאיות ביום, כאשר הוצאה היומית על הפעלת משאית כבדה מסתכמת בכ- 2,000 שקלים. מדובר, אם כן, בהפסדים ניכרים לחברות ההובלה לנוכח העובדה שהמשאיות לא יובילו משא ולא ייצרו תפוקה.
"הגיע הזמן לפעול במלוא חומרת הדין נגד ההפקרות השוררת בנמל זה", סיכם בן הרוש.
מנכ"ל חברת הנמל, שוקי סגיס, מסר בתגובה כי "הנהלת חברת נמל אשדוד תשקול את כל האפשרויות העומדות בפניה, לרבות פנייה לבית הדין לעבודה."
עובדי נמל אשדוד מוחים מזה כשבוע על הרפורמה בתעריפים המתוכננת בנמל, שאמורה להיכנס לתוקפה באוקטובר. הרפורמה קובעת כי לקוחות הנמל יעבירו את תשלום דמי התשתית שירות לחברת נמלי ישראל, חברה ממשלתית המנהלת את תשתיות הנמלים, וזו תעביר אותה לחברת נמל אשדוד. על-רקע העיצומים, החלו העובדים ב"שביתה איטלקית", שהורידה את תפוקתם ב-50%.