|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

אורחים לרגע: ההבלחות של ליגת האלופות

ריקן, קאמפו, פרשו - נשמע מוכר? מי עוד ראוי להיות ברשימה? טקבקו באתר
15/09/2010  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: דרור רייכר ודני פורת  |  ספורט5  |  sport5.co.il
מי עוד ראוי להיות ברשימה? טקבקו (gettyimages)

סרגיי רברוב
קבוצה: דינמו קייב
עונה: 1998/9
סטטיסטיקה: 4 שערים, העפלה לחצי הגמר
תיאור המקרה: בימים שוואלרי לובאנובסקי עוד התנשם בכבדות על הקווים של האיצטדיון שרק בעוד כמה שנים ייקרא על שמו, על כר הדשא כיכבו שניים מהחלוצים האימתניים ביבשת. האחד היה אנדריי שבצ'נקו. השני, לימים הכובש הגדול בהיסטוריה של הליגה האוקראינית, היה סרגיי רברוב. ביחד הם הדיחו את ארסנל וריאל מדריד ונכנעו לבסוף רק לבאיירן מינכן. שנה לפני כן הם גם כבשו רביעיה סנסציונית בקאמפ-נואו מול ברצלונה. מרחוק היה קשה להבדיל ביניהם. שניהם היו מהירים, חדים, בעלי מוסר עבודה מזרח-אירופאי אמיתי. בראיה לאחור, ההבדל המהותי היחיד ביניהם היה בכלל בקבלת ההחלטות מחוץ למגרש: שבצ'נקו עבר למילאן, רברוב בחר לנסות ולשבור את קללת החלוצים של טוטנהאם. איך זה נגמר בסוף – לפחות בכל הקשור לווייט הארט ליין של תחילת המילניום - כולם יודעים.

איבן קאמפו
קבוצה: ריאל מדריד
עונה: 1999/2000
סטטיסטיקה: זכיה בגביע, שיחק 90 דקות בגמר
תיאור המקרה: איבן קאמפו לא היה אמור להיות שם, בגמר האלופות. לא ברור איך בכלל הגיע לריאל מדריד. אם יש מישהו שהוא האנטי-תזה המושלמת למה שהמועדון הזה הפך להיות, זה הבלם עם התספורת המזעזעת, המבט העייף והטכניקה שמזכירה לנו שלא כל מי שנולד בספרד באמת יודע מה לעשות עם כדור. אבל איבן קאמפו היה שם, בסטאד דה פראנס. ובניגוד לכל כך הרבה בלמים ששיחקו על המשבצת הזו אחריו, הוא פשוט לא טעה. לאוהדי ריאל זה הספיק לגביע, אבל לצוות המקצועי, או יותר נכון להנהלת ריאל, זה לא הספיק כדי לתת לו עוד הזדמנויות לא לטעות. אחרי שנתיים על הספסל הוא הושאל לבולטון, קבוצה שתואמת את מידותיו הרבה יותר, שם העביר מספר שנים יפות. לאחרונה, לפני שתלה את הנעליים, נצפה משחק ב.א.א.ק לארנקה מהליגה הקפריסאית השניה. 

ג'רארד לופס
קבוצה: ולנסיה
עונה: 1999/2000
סטטיסטיקה: 4 שערים, שלושער מול לאציו ברבע הגמר, העפלה לגמר
תיאור המקרה: תתארו לכם את צ'אבי, תוסיפו עוד 12 ס"מ, וקיבלתם את מי שהיה אמור להיות אפילו גדול יותר מהפליימייקר הנוכחי של ברצלונה. ג'רארד גדל במחלקת הנוער הקטאלונית, התגלגל לוולנסיה ובגיל 21 בלבד – בימים בהם צ'אבי עוד היה בסך הכל המחליף של פפ גווארדיולה – הוא כבר הוביל את העטלפים לגמר ליגת האלופות. בארסה התחרטה ורכשה אותו בחזרה תמורת 15 מיליון יורו, אבל שילוב של פציעות, תקופה רעה לקבוצה ובעיקר היותו קצת אובר-רייטד גרמו לג'רארד להכיר מקרוב את הספסלים ואת יציעי הקאמפ-נואו. עזוּב ונשכח הוא עבר למונאקו הצרפתית, משם לרקראטיבו וכיום, כשהוא בן 31 בלבד, משחק ג'רארד בג'ירונה מהליגה השניה.

לארס ריקן
קבוצה: בורוסיה דורטמונד
עונה: 1996/7
סטטיסטיקה: 4 שערים, זכיה בגביע
תיאור המקרה: מינכן, גמר האלופות 1997. מאמן דורטמונד אוטמאר היצפלד כבר חושב כיצד לשמור על יתרונו השביר, 1:2. בדקה ה-67 הוא מוציא את החלוץ שטפן שפויזאט ומכניס במקומו את הילד בן ה-20, לארס ריקן. כעבור 16 שניות המחליף הגרמני מסיים מתפרצת בהקשתה מדויקת מעל אנג'לו פרוצי ומבטיח לדורטמונד זכיה היסטורית בליגת האלופות. כבר בגיל 17 נחשב ריקן לאחד הכישרונות העולים בגרמניה, אבל עונת הצ'מפיונס ב-97' העניקה לו חשיפה עולמית. הוא הבקיע גם מול אוקזר ברבע הגמר והבטיח את העליה לגמר בשער מצוין מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. ואז הגיעה הנפילה: פציעות טורדניות בברך שקטעו לו את הסיכויים במאנשאפט, תפקיד הפליימיקר לא התאים לו, היעדר כושר גופני והעקשנות להישאר בדורטמונד אחרי השיא. כל אלה היוו מחסומים שמנעו מריקן לממש את הפוטנציאל הגדול שהיה טמון בו.

לואיס גרסיה
קבוצה: ליברפול
עונה: 2004/5
סטטיסטיקה: 5 שערים, זכיה בגביע
תיאור המקרה: האמת, זה לא מגיע לו. הוא כבש את "שער הרפאים", כך על פי ז'וזה מוריניו, והדיח את צ'לסי בחצי הגמר. ברבע הוא גם כבש שער ניצחון מול יובנטוס. אבל מה שנזכור מהקמפיין הביזארי של ליברפול באותה עונה זה את הנחישות של סטיבן ג'רארד, הבומבה של ולדימיר שמיצר, הפנדל והריבאונד של צ'אבי אלונסו, העמידה של דודק בפנדלים וכמובן את רגע ההנפה. ללואיס גרסיה, שסובל משם נפוץ מדי בקרב כדורגלני ספרד כדי להפוך למותג, אין מקום בזכרון הסופי של אותה עונה שנותב כולו לאותו ערב משוגע באיסטנבול. כמו שלא היה לו גם מקום של ממש באתלטיקו מדריד ובראסינג סנטאנדר, הקבוצות אליהן הידרדר אחרי שליברפול שבה למימדיה הטבעיים.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/186416.jpgאיאן הארט
קבוצה: לידס יונייטד
עונה: 2000/01
סטטיסטיקה: 3 שערים, העפלה לחצי הגמר
תיאור המקרה: סיפור עלייתו ונפילתו של הארט מקביל לסיפורו העצוב של מועדון הפאר מיורקשייר. בזכות מהירות יוצאת דופן ורגל שמאלה חזקה סומן האירי הבין-לאומי כאחד המגנים התוקפים הטובים באירופה בתחילת המילניום. לרפרטואר הוסיף את יכולת הכיבוש ממצבים נייחים: גול שלו מבעיטת עונשין אדירה מול לה קורוניה בנוק-אאוט עזר ללידס להעפיל לחצי גמר האלופות עם שני שערים נוספים בשלב הבתים. אחרי שתי עונות מוצלחות באלנד רואד, הציפיה הייתה שיגיע למועדון גדול, אלא שהארט בחר דווקא בשמש של לבאנטה הספרדית. במועדון מוולנסיה הספיק להיפצע פעמיים בצורה קשה. אחרי הפיאסקו בספרד חזר לבריטניה, אך מעולם לא שיחזר את כושרו מבעבר. בממלכה מספרים כי אחת הסיבות לעצירה ביכולתו היא שגם בשנות השיא לא ידע באמת לעשות הגנה.
 
דייגו פלסנטה
קבוצה: באייר לברקוזן
עונה: 2001/02
סטטיסטיקה: 16 משחקים, העפלה לגמר
תיאור המקרה: לדייגו פלסנטה אף פעם לא היו נתונים מרשימים. לא גובה וכוח, גם לא מהירות בלתי רגילה, אבל הוא חיפה על כך בזכות משחק הקרבה ומשמעת טקטית. אוהדי לברקוזן נוצרים בליבם רגע אחד של פלסנטה: חצי גמר ליגת האלופות 2001/2 במשחק הגומלין בבית מול מנצ'סטר יונייטד הצליח המגן הארגנטיני להרחיק בנגיחה הירואית מהקו כדור שירה דייגו פורלאן, ובכך הבטיח לגרמנים הופעה היסטורית בגמר. פלסנטה יכול היה להיות אלוף אירופה, אלוף הבונדסליגה ומחזיק בגביע הגרמני באותה שנה, אבל בכל המקרים סיים כסגן. השנה הקסומה שלו בבאיי ארינה זיכתה אותו במקום בהרכב ארגנטינה במונדיאל 2002. הופעה פושרת והדחה בסיבוב הראשון סתמו את הגולל על הנבחרת, ומאז למעשה לא שב יותר לשחק על הבמות הגדולות. לאחר מכן שימש בעיקר כשחקן ספסל בסלטה ויגו ובבורדו, ולאחרונה נצפה במדי סן לורנסו.http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/186418.jpg

קשישטוף וארז'יחה
קבוצה: פנאתינייקוס
שנה: 1995/6
סטטיסטיקה: 6 שערים, העפלה לחצי הגמר
תיאור המקרה: קשה להצביע על עונה אחת גדולה של השחקן שהבקיע למעלה מ-300 שערים בקריירה וזכה ב-6 אליפויות ליגה (בפולין וביוון), אבל אם בכל זאת תשאלו את וארז'יחה מה היה הרגע המכונן בקריירה שלו, הוא יסמן את ה-3 באפריל 1996. זה היום בו חדר לתודעת היבשת כולה, אחרי שהקפיץ כדור באלגנטיות מעל אדווין ואן דר סאר לרשת אייאקס וניצח 0:1 את אלופת אירופה במבצרה בחצי הגמר הראשון. וארז'יחה היה הכוכב הגדול של פאו עם צמד נגד לגיה וארשה ברבע גמר ושלושה שערים בשלב הבתים. ב-97' הודחה פנאתינייקוס כבר בשלב המוקדם של הצ'מפיונס ונעלמה אל מאחורי הקלעים למשך שנים רבות. וארז'יחה החל את הקריירה ב-83', בדיוק בתקופה שבה הנבחרת הפולנית החלה בתהליך השקיעה שלה, ולכן לא זכה להעפיל עימה לאף טורניר גדול. ליגת האלופות העניקה לו חשיפה בין-לאומית ראשונה, ואולי בעצם גם אחרונה.
 
דאדו פרשו
קבוצה: מונאקו
שנה: 2003/4
סטטיסטיקה: 7 שערים, רביעיה מול לה קורוניה, העפלה לגמר
תיאור המקרה: עד גיל 29 מעטים הכירו את דאדו פרשו. בתחילת הקריירה בצרפת אמרו עליו שהוא שמן (שקל מעל 100 ק"ג) ושאינו מקפיד על אורך חיים ספורטיבי (עישן 2 קופסאות סיגריות ביום). עונת 2003/4 הייתה אמורה להיות שנת המפנה בה חלוץ מונאקו קנה את עולמו בערב אחד מעורר השראה. פרשו חורר 4 פעמים את הרשת של לה קורוניה ב-3:8 המפורסם בלואי ה-2 והפך לשחקן השלישי בהיסטוריה שכובש רביעיה בליגת האלופות. "ואן באסטן הקרואטי" הוסיף עוד 3 שערים בשלב הבתים והיה חלק אינטגרלי בקבוצה הקטנה מהנסיכות שהעפילה לגמר. הופעותיו המרשימות העניקו לו מקום בנבחרת קרואטיה, איתה עלה ליורו 2004 ולמונדיאל 2006. אחרי סדרת פציעות חוזרות בברך, נאלץ ב-2007 לפשוט את מדי ריינג'רס ולהודיע על פרישה.

  • אז מי ראוי להשלים את העשיריה הזאת? טקבקו
http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/186419.jpg

תאריך:  15/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
דרור רייכר ודני פורת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט 2010 ב-0.5%, בהשוואה לחודש יולי, והגיע ל-106.9 נקודות, לעומת 106.4 נקודות בחודש הקודם. כך מסרה (יום ד', 15.9.10) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה שנרשמה הייתה זהה לזו של חודש יולי, והייתה מעל לציפיות מרבית הכלכלנים, שחזו יחדיו עלייה ממוצעת של כ-0.3%.
15/09/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
התנועה הירוקה עתרה לבג"ץ (יום ד', 15.9.10) נגד מינוי אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. לטענת העותרים, חוות הדעת שנתנה ועדת טירקל למינויים לתפקידים בכירים הייתה שגויה ופגומה, עקב חוסר סבירות קיצוני, היעדר תשתית עובדתית והתעלמות משיקולים רלוונטיים.
15/09/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
ביקושים של פי 2.25 על ההיצע נרשמו בשלב המוסדי של ההנפקה, שקיים אתמול (ג', 14.9.10) בנק מזרחי-טפחות. אל מול היצע של אג"ח מסוגים שונים בסכום של כ-650 מיליון שקל, הגיעו ביקושים מצד עשרות רבות של גורמים מוסדיים, בהיקף כספי כולל של כ-1.5 מיליארד שקל.
15/09/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
כוחות הנדסה של צה"ל יחד עם כוחות חבלה בודקים את האפשרות שחלק מפצצות המרגמה ששוגרו היום על-ידי פלשתינים מרצועת עזה לעבר ישראל היום הן פצצות זרחן.
15/09/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הגיע (יום ד', 15.9.10) לירושלים לפגישה עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. לקראת ביקורו של אבו מאזן הונף הדגל הפלשתיני במבואה של בית ראש הממשלה.
15/09/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il