בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תביעה ייצוגית נגד קבלנית הרכבת הקלה
|
|
|
סיטיפס נתבעת ב-1.2 מיליארד שקל
|
תביעה ייצוגית תקדימית הוגשה נגד חברת סיטיפס, בגין נזקי הפרויקט המתעכב ● סכום התביעה מייצג 5 כרטיסי חופשי-חודשי, עבור כל אחד מתושבי ירושלים
|
התושבים קצו בעיכובים ודורשים פיצוי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה אתמול (ד', 13.10.10) בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת סיטיפס והעמותה לתכנון, פיתוח ושימור אורבני בגין רשלנות וביצוע לקוי של פרויקט הקמת תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים. התובענה הוגשה על-ידי עורכי הדין יעקב פינק ואסף פינק ממשרד עו"ד פינק ומשרד עו"ד טל ליפר, המתמחים בתובענות ייצוגיות. שני המשרדים בקיאים בסוגיית הרכבת הקלה בירושלים. כבר בשנת 2007 הוגשו על ידיהם עשרות עררים על-פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה בשל ירידות ערך של תושבים. כמו-כן, הם מנהלים תביעה של 13 סוחרים כנגד הנתבעות וכן נגד המדינה ועיריית ירושלים בשל נזקים שנגרמו לסוחרים בשל עבודות הרכבת הקלה ברחוב יפו. התביעה הנוחכית הוגשה על-ידי 13 תושבי ירושלים וסביבתה בהתאם לחוק התובענות הייצוגיות. הסעד המבוקש המרכזי הוא חיוב הנתבעות בפיצוי כספי לקבוצה המיוצגת בסכום של מעל 1.2 מיליארד שקלים - סכום המייצג חמישה כרטיסי חופשי-חודשי בעלות של 244 שקלים לחודש, עבור כל אחד מתושבי העיר ירושלים. כמו-כן, מייצג הסכום מחצית משוויים של חמישה כרטיסי חופשי-חודשי אזוריים בעלות של 313 שקלים עבור תושבי ירושלים רבתי. צורת חישוב הנזק מייצגת את חמש שנות העיכוב והיא סמלית לפגיעה בחופש התנועה של התושבים, לעומסי התנועה ולדרכים המשובשות. בתובענה צוין כי "הנתבעות אשר אמונות מטעם המדינה על הקמת פרויקט לאומי זה כשלו במילוי תפקידן. הביצוע הלקוי של חברת סיטיפס והפיקוח והניהול הלקוי של העמותה גרמו לתובעים בתובענה זו שורה ארוכה של נזקים מגוונים, אשר משפיעים מזה שנים רבות על שגרת חייהם וגורמים לפגיעה ממשית". מדובר בתביעה תקדימית. זוהי הפעם הראשונה אשר מוגשת תביעה ייצוגית בעקבות כשלים בפרויקט תשתיות וכנגד זכיין B.O.T. יתרה מכך, מדובר בפעם הראשונה בה נעשה שימוש בכלי החשוב של תביעות ייצוגיות על-מנת לייצג את תושביה הנפגעים של עיר שלמה והישובים הסובבים לה. בתובענה מפורטים הנזקים שנגרמו לתושבים לפי אופיים: נזקים ישירים כגון אובדן זמן רב מאוד כתוצאה מהעבודות על התוואי העובר כולו בצירי תנועה ראשיים ומרכזיים ובאופן שגרם לעומסי תנועה כבדים, שיבושים מתמשכים במערך התחבורה הציבורית, אשר כללו, הסטת קווי ותחנות אוטובוס וכן נזק לכלי רכב כתוצאה מהתנועה המזדחלת, נזק לשלדת הרכבים, צריכת דלק מוגברת והסכנות הנובעות מנסיעה בכבישים משובשים. בנוסף, מפורטים נזקים סביבתיים כגון רעש חזק הנובע מהעבודות ההנדסיות על התוואי ביום ובלילה ובמשך תקופות ארוכות, זיהום אוויר ואבק כבד ופסולת אשר נותרה ברחובות תוך כדי העבודות. "כל אלו היוו מפגעים אשר גרמו לתובעים לשנות מהרגליהם ולהימנע מהגעה למרכז העיר", לפי כתב התביעה. לבסוף, מפורטים נזקים עקיפים כגון פגיעה קשה בזכות לאיכות חיים וסביבה של כלל תושבי ירושלים וירושלים רבתי אשר חיים באתר בנייה מזה שנים, ועגמת נפש עמוקה אשר נגרמה כתוצאה משינוי פני העיר, התנהלות הפרויקט והתמשכות העבודות.
|
תאריך:
|
14/10/2010
|
|
|
עודכן:
|
14/10/2010
|
|
עופר וולפסון
|
סיטיפס נתבעת ב-1.2 מיליארד שקל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יקי זילון
|
14/10/10 19:25
|
|
2
|
|
א ל י
|
14/10/10 20:58
|
|
3
|
|
נמאס כבר
|
14/10/10 21:06
|
|
4
|
|
יורם אריאלי
|
15/10/10 16:09
|
|
5
|
|
ירושלים אחת
|
10/02/11 13:05
|
|
6
|
|
יאללה ביתר
|
1/03/11 15:51
|
|
ועדת המכרזים הבין-משרדית להקמת מתקן הגניזה הלאומי בנגב פרסמה (יום ה', 14.10.10) את שלב המיון המוקדם של מכרז ה-BOT להקמה והפעלה של אתר גניזה לאומי בעיר ערד.
|
|
|
"למרות השיפור המשמעותי בגישתה של ממשלת ישראל לתחבורה הציבורית, אני מוטרד מאוד ממדיניות של השקעה לא מאוזנת בפיתוח תשתיות להסעת ההמונים בישראל. למרות שהרכבת מסיעה כ-100 מיליון נוסעים בשנה ואילו האוטובוסים פי 5 ויותר, ההשקעה המרכזית היא במסילות ולא בנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית, ע.י.). אגד לבדו מסיע כמיליון נוסעים ביום, ונאלץ לעשות זאת תוך התמודדות עם תשתית שההשקעה בה רחוקה מלהיות מספקת", כך אמר היום יו"ר מזכירות אגד, גדעון מזרחי, במהלך חבר-דיון בנושא "תחבורה ציבורית ברכבות: עוברים להסעת המונים, כי אין לנו ארץ אחרת" שנערך בכינוס התשתיות, התחבורה והנדל"ן.
|
|
|
עו"ד הושע גוטליב זימן את הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, לעדות נוספת בפני ועדת טירקל.
|
|
|
תנועת "הרצליה למען תושביה" תובעת מהעירייה להקים לאלתר במערב העיר קיר אקוסטי רציף, שיגן על התושבים מהרעש ומהסכנות של כביש החוף הצמוד להם.
|
|
|
סקר דעת קהל מגלה (יום ה', 14.10.10) כי אילו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת היה גדל כוחה של מפלגת הליכוד וכי מפלגת העבודה הייתה מתרסקת ונותרת עם פחות מ-50% מחבריה בכנסת.
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
|
|
|
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
|
|
|
חיים רמון |
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|