ניסיון-הונאה וסחיטה, בהיקף נרחב, של לקוחות בנק הפועלים, באמצעות האינטרנט, נחשף הבוקר (א', 24.10.10) על-ידי מחלקת הביטחון של הבנק.
המדובר בלקוחות רבים של הבנק, שקיבלו בסוף השבוע "מסר חשוב", לפיו עליהם למלא מיד באינטרנט את פרטי חשבונם האישי, כדי להימנע בכך מסגירה סופית של חשבונם לאלתר.
המסר, הכתוב בעברית עילגת ובמשפטים חסרי משמעות מבחינת תוכנם, קובע כי רישומי הבנק מלמדים שהגישה המקווננת של הלקוחות נחסמה עקב מידע לא חוקי. המסר גם מורה ללקוחות ללחוץ על אייקון מסוים כדי לעבור לשרת המאובטח של הבנק ולהמתין 48 שעות לעיבוד הנתונים. הלחיצה על האייקון מעלה על הצג דף ניהול חשבון של בנק הפועלים, והלקוח מתבקש למלא בו את הפרטים הדרושים, כמו קוד-משתמש, מספר תעודת-זהות וסיסמה.
מהנהלת בנק הפועלים נמסר כי הנושא מצוי בחקירה וכי מבחינתה לא היו דברים מעולם, באשר אין היא נוהגת לפנות ללקוחות במסרים מסוג זה באינטרנט. מדובר, במפורש, בתרגיל-הונאה וסחיטה של הלקוחות, ואלה מוזהרים שלא להתפתות למסר ולהימנע ממילוי הפרטים המבוקשים בו, שכל מטרתם אינה אלא כניסה, בעורמה, לחשבונם ושעלולה לאפשר סחיטת-כספים ממנו.