|
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
לקראת רפורמת הקישוריות, שתיכנס לתוקפה בינואר הקרוב, סלקום מבצעת העלאת תעריפים משמעותית בקרב לקוחותיה שאינם בהתחייבות. על פי סלקום מדובר בהעלאת תעריפים לחלק קטן מלקוחות החברה, ובשיעור ממוצע של 4%, אך ל-TheMarker נודע כי העלאת התעריפים יכולה להגיע לעד 20% בחלק מהשירותים. כך למשל, באחת מתוכניות החברה דמי השימוש החודשיים יועלו מ-20 שקל ל-24 שקל לחודש - גידול של 20%. לקוחות סלקום המשלמים מחיר "תעריפון" על הודעות SMS יחוו ייקור בשירות של 14%, מ-57 אגורות למחיר של 65 אגורות.
"עדכון התעריפים" נועד "לפצות" את החברה על שחיקת הכנסות בשיעור של 15% שחלה בתשעת החודשים הראשונים של 2010. הייקור ייכנס לתוקפו כבר בדצמבר. סלקום מאפשרת פטור מהתייקרות ללקוחות מקבלי הבטחת הכנסה, ושהחשבונית החודשית שלהם נמוכה מ-100 שקל.
מסלקום נמסר בתגובה: "עדכון התעריפים נעשה לחלק מהלקוחות בלבד ונובע מהתייקרות עלויות ושחיקת תעריפים. שיעור ההתייקרות נמוך משמעותית משיעור שחיקת התעריפים לשנת 2010. בסלקום הדגישו כי בעלייה זו, לקוחות מעוטי יכולת שזכאים לגמלת הבטחת הכנסה ברישומי הביטוח הלאומי ושגובה החשבון הממוצע שלהם בשלושת החודשים האחרונים אינו עולה על 100 שקל, יכולים לבטל את עדכון התעריף לשנת 2011 עם פנייה למוקד שירות".
העלאת התעריפים בסלקום מבשרת על העלאה דומה צפויה בפלאפון ופרטנר. האחרונה כבר הודיעה על ייקור בחבילות הגלישה ובשירות הפאנטון.
בתגובה למהלך אמרה גלית אבישי, מנכ"לית ארגון אמון הציבור, כי "בעולם שבו אין תחרות - גם אין בושה. באותה נשימה יד אחת בחברת סלקום מחלקת דיבידנדים במאות מיליוני שקלים לאחר רבעון מוצלח ועלייה בהכנסות, בעוד היד השנייה מעלה מחירים על חשבון מאות אלפי אנשים בישראל". אבישי הוסיפה כי "ארגון אמון הציבור שוקל להצטרף לתביעה שנמצאת בבג"צ בכדי למנוע מחברות הסלולר לסכל את הורדת דמי הקישוריות - מהלך חשוב שיחסוך כסף רב לצרכנים".