חברת ג'נרל מילס ישראל מחדירה בימים אלה בארץ סדרה חדשה של חטיפי בריאות - "קראנצ'י" של VALLY NUTURAL, מותג המוביל בתחומו בארה"ב.
"קראנצ'י" של VALLY NATURE הינו חטיף אנרגיה פריך, (מכאן שמו: קראנצ'י) העשוי מחומרים טבעיים בלבד (100% טבעי), ללא חומרי טעם מלאכותיים ומותאם לחך ולטעם הישראלי.
החטיף ישווק בישראל בשתי אריזות שונות: באריזה אישית ובאריזות של 10 יחידות (5 חטיפים כפולים). החטיף קיים ב-4 טעמים שונים: קינמון, שיבולת שועל ודבש, מייפל וסוכר חום וחמאת בוטנים.
לדברי דני נגל, מנכ"ל חברת ג'נרל מילס: "ההחלטה להיכנס לשוק חטיפי הבריאות והאנרגיה בישראל, התקבלה לאחר סקרים ומחקרים שערכה החברה בארץ ומהם עולה כי הצרכן הישראלי מעדיף חטיפים פריכיים (מסוג קראנצ'י), אלו הקיימים כיום בשוק הם בעיקר מהסוג הצ'ואי (לעיס ורך). ההחלטה נבעה ראשית כל בשל הבנת מגמת השוק והצורך של הצרכנים במוצרי בריאות וטבע כחלק ממגמה עולמית של חזרה לטבע שלא פסחה גם על ישראל".
לדברי חברת ג'נרל מילס, מדובר במוצר שנותן "ערך מוסף" לצרכן הישראלי, ויתרונותיו בולטים על רקע התחרות:
זהו חטיף הגרנולה היחידי שנותן - 100% אנרגיה טבעית. מדובר בחטיף 100% טבעי: שמורכב מ-100% חומרים טבעיים (ללא כל חומרי שימור טעם וריח מלאכותיים). 100% טבעי הוא יתרון נתפס חשוב ביותר לצרכנים בקטגוריה.
כל מנה (חטיף בודד 21 גרם) מכילה רק 90 קלוריות (מעט קלוריות יחסית), החטיף מבודל לא רק במרקמו הקראנצ'י הייחודי אלא גם במארז שלו.
טלי רוזנשטיין מציינת עוד כי: "הגענו עם שותפנו האמריקנים (ג'נרל מילס ארה"ב) למסקנה שאת הבידול והייחוד הנ"ל של החטיף "קראנצ'י" של VALLY NUTURAL צריך להביא לידי ביטוי גם על המדף בנקודת המכירה.
לשם כך הוחלט לבדל את כל האריזות של החטיפים ולמתגן בצבע ירוק חזק ובכך ליצור תשומת לב מיוחדת לבלוק הירוק שיוצרות אריזות המותג "קראנצ'י" של VALLY NUTURAL בנקודות המכירה.
כל טעם (קינמון, שיבולת שועל ודבש, חמאת בוטנים או סוכר חום ומייפל) קיבל איפיון שלצבע נוסף על-גבי הרקע הדומיננטי הירוק של האריזה. הצבע ירוק נבחר משום שהוא מסמל את הערכים של המותג שמתרכזים ב-100% טבעיות ובריאות.
בעזרת מערך ההפצה של חברת ליימן שליסל, אשר נבחרה על-ידי חברת ג'נרל מילס להיות שותפה אסטרטגית וטקטית, בהובלה של השקת החטיף בארץ: (בין השאר בשל העובדה שחברת ליימן שליסל מתמחה בהפצה לכל סוגי נקודות המכירה, וגם מתמחה בשיווק והפצה של מותגים בינלאומיים), צפוי נתח השוק של החטיף החדש "קראנצי" של VALLY NATURE להגיע ל-20% נתח בתום 3 שנות פעילות בארץ.
חברת ג'נרל מילס ישראל תשקיע כ-2 מיליון ש"ח במסגרת החדרתו של המוצר בארץ.
קידום פעילות חטיפי הבריאות תכלול קמפיין תקשורת שיווקית, שיחל בתחילת יולי 2003 שיכלול קידום מכירות, התנסות עם החטיף (טעימות), יחסי ציבור, חסות על אירועי שטח שהולמים את רוח המותג, אבל עיקר הפוקוס יהיה על טעימות היות ובחברה מאמינים מאוד בטעמו המנצח של החטיף החדש.
הסיסמא שנבחרה להוביל את קמפיין ההחדרה היא: VALLY NUTURAL
"תחטוף את הטבע".
לדבדי וזנשטיין סיסמא זו מעבירה את 2 הנכסים המרכזיים של המותג: טבע ואנרגיה מסרים שמדברים לקהל המטרה המוגדר של החטיף: בני 25-50 שוחרי סגנון חיים בריא טבעי וספורטיבי.
"קראנצ'י" של VALLY NATURE משווקת מזה 20 שנה בארה"ב, בדרום אמריקה ובצפון אמריקה. מחזור המכירות של החברה בארה"ב עלה בשלוש שנים האחרונות, כל שנה בכ-20% מה שמעיד על התרחבות הקטגוריה בעולם.
היקף שוק חטיפי הבריאות למבוגרים בישראל עומד כיום על כ-40 מיליון ש"ח במחירי צרכן אך בשל הפעילות הרבה הקיימת כיום בשוק וכניסתו של "קראנצ'י" של VALLY NATURE, השוק עתיד להגיע להיקף של כ-150 מיליון ש"ח בתוך שלוש שנים.
רוזנשטיין מסרה, כי ג'נרל מילס ישראל שמה לה למטרה להשיג בתוך שנה נתח של כ-13% מהמכירות בשוק.
המותגים המובילים בתחום חטיפי הבריאות למבוגרים הם המותג אנרג'י של עלית המחזיק 52% מהשוק, צ'ואי של קוואקר אוטס המהווה 27% מהשוק וקורני של שווארטאואר המחזיק 17%, הנותרים מחזיקים כ-2%.