כשבוע לאחר ההשקה העולמית משיקה
מיקרוסופט ישראל בפתיחת אירוע Tech Ed 2010 את פלטפורמת התקשורת והטלפוניה הארגונית החדשה Lync 2010. הפלטפורמה החדשה מיועדת למגזר העסקי והארגוני והיא מציגה לראשונה פתרון שמציע יכולות של מרכזייה IP-PBX מקצה לקצה המשלב בין כל הרכיבים של תקשורת ארגונית: שיחות קוליות, הודעות מיידיות, נוכחות, ושיחות וידאו מבוססות אינטרנט. כל זאת באמצעות ממשק אחד, פשוט ואינטואיטיבי מבוסס כלי Office, שמאפשר לקיים תקשורת במגוון דרכים, מכל מקום ובעלות נמוכה. כך מאפשרת פלטפורמת Lync 2010 לארגונים לבטל כליל את מרכזיות ה-PBX הוותיקות תוך חיסכון משמעותי בעלויות ובזמן.
בין החידושים של Lync 2010: היכולת ליצור קשר עם אנשים מחוץ לארגון. הפלטפורמה החדשה מאפשרת להשתמש במידע נוכחות והודעות מיידיות לא רק עם אנשים בתוך הארגון, אלא גם עם משתמשים של Lync בארגונים אחרים, ועל-ידי כך לקיים תקשורת ישירה גם עם ספקים ולקוחות המחוברים לפלטפורמה. בנוסף, Lync מאפשר קישוריות לשירותי הודעות מיידיות (IM) הנהוגים במגזר הביתי ועל-ידי כך שוברת למעשה את החומה בין הארגון למשתמשים פרטיים מחוץ לארגון. בין שירותי ה-IM שפלטפורמת Lync מאפשרת התממשקות אליהם: Windows Live עם תמיכה ב-VoIP ווידאו באיכות HD,תוכנת המסרים של Yahoo ותוכנת המסרים של AOL.
בנוסף, הפלטפורמה החדשה תהיה זמינה גם כשירות בענן של מיקרוסופט כחלק משירותי ה-Microsoft Online Services ותהווה חלק מחבילת היישומים העסקיים המקוונת Office 365 לכשזו תושק בישראל במהלך שנת 2011.
דוח של חברת המחקר פורסטר, שבדק את החזר ההשקעה הפוטנציאלי של הפלטפורמה החדשה, קבע כי החזר ההשקעה במערכת מתקיים בתוך פרק זמן של 12 חודשים, וה-ROI בפרק זמן של 3 שנים נאמד בכ-337%.
שותפים עסקיים בתחום התקשורת האחודה כמו Polycom ו-Aastra הכריזו על יותר מ-70 מכשירים חדשים שעברו התאמה ל-Lync 2010, ביניהם מגוון של טלפונים, אוזניות, רמקולים ומצלמות לטלפוניה ושיחות וידאו באינטרנט. בנוסף, יותר מ-30 שותפים משיקים יישומים בפלטפורמת Lync 2010 עבור ארגונים מכל סוג ובכל גודל. הפתרונות כוללים התאמת הפלטפורמה החדשה למרכזי תמיכה, הוספת יכולות הקלטת שיחות וניהול חשבונות, שירותי ניטור ביצועים ויישומים חדשים המשלבים תקשורת בתהליכים עסקיים.
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "הפלטפורמה החדשה מממשת את החזון של מיקרוסופט לאחד בין כל צורות התקשורת העסקית המודרנית. היא שוברת מחיצות של זמן ומקום ומאפשרת לקיים תקשורת בתוך הארגון ומחוצה לו מכל מקום, בכל זמן, מתוך כלי ה-Office המוכרים - באמינות גבוהה ובעלות נמוכה. זו הפעם הראשונה שפתרון תוכנה חדש מייתר את הצורך של הארגון במרכזייה ומפשט את המורכבות של ניהול התקשורת בארגון".