חברת הביטוח AIG גברה על חברת הפניקס, ותמכור, לראשונה בישראל, פוליסת ביטוח אחריות מקצועית ישראלית ליחצ"נים.
הפוליסה, שתימכר באמצעות האיגוד הישראלי ליחסי ציבור, תכסה ארבעה תחומים: הוצאת לשון הרע (למשל בהודעות לעתונות), רשלנות מקצועית, הפרת זכויות יוצרים או גניבה ספרותית, מרמה של עובדים. בנוסף, תכסה הפוליסה הוצאות משפטיות של היחצ"ן בתחומים אלו.
האיגוד ליחסי ציבור כולל כ-400 משרדים, העוסקים ביחסי ציבור ודוברות. חברי האיגוד יקבלו הנחה ניכרת בפרמיה. גם יחצ"נים שאינם חברי האיגוד יוכלולרכוש את הפוליסה, אך בתעריף המלא וללא הנחה. כל היחצ"נים חולקו לשלש קבוצות, על פי המחזור השנתי, ולכל קבוצה נקבעו פרמיה וכיסוי נפרדים.
זמן רב דובר על הצורך לשווק פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, אך רק באחרונה נכנס הנושא להילוך מעשי. הנושא רוכז על ידי רחל (פופי) אריאלי, בעלת 50% במשרד יחסי הציבור שטרן-אריאלי מר"ג (50% הנותרים בבעלות רונית שטרן).לא נמסרו גובה הפרמיה והכיסוי. כן לא נמסר האם תהיה השתתפות עצמית של היחצ"ן, ובאלו שיעורים.
הפוליסה תשווק באמצעות סוכנות הביטוח כנען. ההצטרפות תהיה וולונטרית, ולא חובה. משרדים גדולים רכשו עד עתה פוליסה אחריות מקצועית בחו"ל. עתה יבדקו, האם כדאי להם להעדיף את הפוליסה החדשה. סביר להניח שהאיגוד, האמור להביא ל-AIG מאות לקוחות, הצליח להשיג תנאים מועדפים מבחינת הפרמיה והכיסוי.
האיגוד ליחסי ציבור יערוך ביום א' הקרוב (12.12.10) קבלת פנים חגיגית בתל אביב, שמטרתה בין היתר תחילת השיווק של הפוליסה. המכירה הרשמית תתחיל ב-1 בינואר.