|
מה מסתירה הנהלת הרכבת
|
עידן יוסף
|
על-סמך דוח ביניים שאיש מאיתנו לא ראה החליט מנכ"ל הרכבת להחזיר את הקרונועים לפעולה * יצחק הראל לא ממתין לדוח הסופי ואפילו לא לדוח של משרד התחבורה * המנכ"ל מזגזג באשר לסיבת הדליקה, אך בכיר בחברה מגלה את האמת: אין לנו מושג מה גרם לאש
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
ברכבת נוסעים שנסעה ביום שישי (11.2.11) מכפר-סבא לתחנת ראשונים, נשבר ציר קרדן במהלך הנסיעה. כתוצאה מן השבירה נגרמה דליפת סולר.
הקרדן המשיך להסתובב בתוך מיכל הסולר וגרם לשבירתו של המיכל, מה שהביא לדליפת סולר. רק תושייה מצד נוסעים שהריחו ריח חריף ודיווחו על כך לפקח הרכבת, הביאה לעצירתה. משהתגלתה הדליפה פונו הנוסעים מן הרכבת, מחשש כי במקום תפרוץ שריפה. גילויה של התקלה בזמן מאוחר יותר עלול היה לסכן עשרות נוסעים.
שבירת הציר אירעה במערך קרונועים מדגם IC3 במערך מס' 38. מדובר במערך זהה (!!) למערך מס' 21 שנשרף ב-28 בדצמבר 2010.
רכבת ישראל הודיעה אז כי ממצאיו של דוח הביניים לחקירת התאונה העלו שהשריפה פרצה בשל תקלה מבנית הקשורה בקרונוע ספציפי. עוד נאמר כי כשל מבני באחת מקורות הקרונוע, אשר עברה תיקון שבוצע אצל היצרן בדנמרק בשנת 2001.
אולם מערך מס' 38, בו נשבר הציר ביום שישי, לא נשלח מעולם לתיקון במפעל-האם בדנמרק. עובדה זו מטילה בספק את ממצאי דוח הביניים.
- תגובת רכבת ישראל: "ביום שישי אירעה תקלה טכנית ברכבת שנסעה לתחנת ראשונים. הנהג זיהה את הבעיה במחשב הנסיעה, ועצר את הרכבת לבדיקה, על-פי הנהלים. הנוסעים הורדו מהרכבת בתחנה הסמוכה, ולאחר כ-15 דקות נאספו על-ידי רכבת חלופית. הרכבת בודקת את נסיבות המקרה".
כזכור, ליווה News1 את חקירת השריפה, הצביע על חשדות לטיוח הבדיקה, עמד על תהליכים שנעשו לכאורה בניגוד לכללי מינהל תקין, וחשף את שורת התמיהות שמעלים ממצאי דוח הביניים.
כמו-כן, התרענו כאן מפני החלטתו של מנכ"ל הרכבת
יצחק הראל להחזיר לשימוש את מערך הקרונועים שהושבת אחרי התאונה מבלי להמתין לדוח הסופי ואפילו לא לדוח של משרד התחבורה.