ועדת הפנים והגנת הסביבה, קיימה היום דיון מהיר, על-פי בקשתו של ח"כ מוחמד ברכה, בחששות של ראשי רשויות ערביות, כי לא ישותפו בתהליך שדרוגו של כביש 85.
בפתח הדיון אמר ח"כ ברכה כי למרות שעבודות שדרוג הכבישים בצפון גורמות עוגמת נפש זמנית, ברור לכל כי בסופו של דבר, כלל התושבים ייהנו משיפור התשתיות. עם זאת, הוא הציג את חששות תושבי אל-שגור, איחוד הכפרים מג'ד אלכרום, בענה ודיר אלאסד, כי בעת שדרוג כביש 85 (עכו-צפת) עלולים התושבים להינזק הן מן העבודות והן מתוואי הכביש המשודרג.
נראה כי הדיון בנושא התקיים מוקדם מדי, שכן התוכנית לשדרוג הכביש טרם הופקדה וממילא טרם נדונה. בעת הדיון התברר כי לרשויות המקומיות הגיעה טיוטא של תוכנית תת"ל 17 המציגה הצעה ראשונית לשדרוג כביש 85, וכי על-פי הצעה זו קיימת הרעה משמעותית במצב התחבורתי של הכפרים - חסימת שני צמתי כניסה. נציגי היישובים שהשתתפו בדיון, אמרו כי הם מצפים ששדרוג הכביש דווקא ישפר גם את התחבורה הפנימית של היישובים.
אורלי קרקו, סגנית מנהל אגף הנדסה וסביבה בחברה הלאומית לדרכים, אמרה כי התוכנית היא תוכנית ראשונית וכי בכל תוכנית מתקיימים מספר "קונגרסים" של שיתוף ציבור. נציגי התושבים ביקשו באופן ברור כי יוזמנו להידברות על אודות התוכנית. חברי הכנסת ג'מאל זחלקה וניצו הורוביץ הסכימו כי חייב להתקיים שיתוף ציבור אמיתי.
בסיכום הדיון ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ
דוד אזולאי, כי
משרד התחבורה והוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) במשרד הפנים, יזמנו את ראשי הרשויות למפגש עם הצוות המתכנן על-מנת שיוכלו להציג את עמדותיהם ועל-מנת לקיים איתם התייעצות באשר לפתרונות ראויים לבעיות שיועלו בעת הפגישה.
הוועדה גם פונה לחברה הלאומית לדרכים בבקשה כי תתחשב בצרכים של תושבי היישובים כפי שיוצגו על-ידי ראשי הרשויות.