|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

פרסי מפעל הפיס למדעים ולמחקר הוענקו ל-8 חוקרים

בתחום הביואינפורמטיקה, הוענק הפרס לפרופ' רון שמיר על תרומתו הרבה לפיתוח ולביסוס תחום הביואינפורמטיקה הן בארץ והן בעולם בתחום הביואינפורמטיקה בתחום הכימיה הירוקה הוענק הפרס לפרופ' דורון אורבך על תרומותיו הייחודיות לצבירה ולהמרה של אנרגיה חשמלית ולהתפלת מים, הן במדע הבסיסי והן ביישומים טכנולוגיים בעלי חשיבות עליונה לכלכלה הישראלית ולאנושות כולה
07/04/2011  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
רון שמיר, רמי בנבנישתי [צילום: שמואל רחמני]

פרסי מפעל הפיס למדעים ומחקר על-שם לנדאו לשנת 2010 הוענקו (יום ד', 6.4.11) לשמונה חוקרים פורצי דרך, אשר תרמו לקידום המדע והמחקר בתחומם.

פרסי מפעל הפיס למדעים ומחקר על-שם לנדאו מוענקים מדי שנה לחוקרים ומדענים ישראלים אשר הגיעו להישגים בתחומם ותרמו תרומה רבת ערך לקידום המדע והמחקר.

פרסי מפעל הפיס מוענקים החל משנת 2001. הפרס נותן ביטוי למקומו של מפעל הפיס בטיפוח ובעידוד במחקר והמדע. גובה הפרס הוא בסך 50,000 שקל לחוקר.

קרן לנדאו הוקמה ב-1970, ונקראה על שמו של ד"ר מיכאל לנדאו מי שעמד בראש מפעל הפיס בשנותיו הראשונות וכיהן בתפקיד זה במשך 20 שנים. החל משנת 2001 החליט דירקטוריון הקרן לייחד את פירות הקרן להענקת פרסים בתחומי המדעים והמחקר.

טקס קבלת הפרסים נערך אתמול ב"בית פרס לשלום", הפועל לקידום שיתוף הפעולה וההידברות עם שכנינו הערבים, על-ידי פיתוח ויישום פרויקטים משותפים, מתוך רצון לשמר, לעודד ולטפח קשרים אנושיים, קהילתיים וכלכליים בין העמים. בנוכחות מקבלי הפרסים ומוזמניהם, חברי דירקטוריון, הנהלת הפיס ואנשי ציבור.

מדעי החברה והרוח
[צילום: שמואל רחמני]

בתמונה: טל ברמן, רון שמיר, רמי בנבנישתי

בתחום הפסיכולוגיה הוענק הפרס לפרופ' איריס לוין מאוניברסיטת תל אביב בתחום העבודה הסוציאלית הוענק הפרס לפרופ' רמי בנבנישתי מאוניברסיטת בר-אילן בתחום לימודי אפריקה הוענק הפרס לפרופ' חגי ארליך מאוניברסיטת תל אביב ומהאוניברסיטה הפתוחה בתחום ספרות חז"ל ותקופת המשנה והתלמוד הוענק הפרס לפרופ' שמא יהודה פרידמן מבית המדרש לרבנים ואוניברסיטת בר-אילן
▪ ▪ ▪

בתחום הפסיכולוגיה הוענק הפרס לפרופ' איריס לוין מאוניברסיטת תל אביב על עבודתה המצטיינת בתחום התפתחות ההבנה של מושגים פיסיקליים-מתמטיים אצל הילד ותחום התפתחות האוריינות וטיפוחה בגיל הרך, ועל השפעתה על חקר התחומים בארץ ובעולם, דבר שהקנה לה מעמד בינלאומי וחברות בקבוצה של חוקרים מובילים בעולם.

פרט לעבודתה המחקרית-אקדמית, פרופ' לוין הטביעה את חותמה על החינוך בגיל הרך בישראל. מחקריה הביאו אותה לידי מגע בלתי אמצעי עם הנעשה בגני הילדים ועוררו בה את הצורך להשפיע על מדיניות טיפוח האוריינות בגני הילדים. כמו-כן פרופ' לוין התמסרה לעריכת פרויקטים בקהילה על-מנת לתרום לקידום האוריינות באזורי מצוקה ועמדה בראש צוות ערבי-יהודי שקידם אוריינות בגנים יהודים ובגנים ערביים. פרופ' לוין העמידה דור שלם של תלמידים שרבים מהם הפכו לחוקרים בולטים בזכות עצמם. היא העניקה לחינוך הלשוני של הגיל הרך בישראל תשתית מדעית חדשנית, שיטתית ומוקפדת, המאפשרת כיום לא רק לחקור את התפתחות הילדים אלא גם להביא לשינויים מועילים ומיטיבים עם אוכלוסיות חלשות.

בתחום העבודה הסוציאלית הוענק הפרס לפרופ' רמי בנבנישתי מאוניברסיטת בר-אילן אשר העלה תרומה ייחודית במחקריו פורצי הדרך בתחומים מרכזיים בעבודה סוציאלית. עבודתו המדעית ממוקדת במגוון תחומים הקשורים לילדים בני נוער וצעירים במצבי סיכון ומצוקה וכוללת מחקרים העוסקים בין השאר בנושאים הבאים: זיהוי וניתור אלימות בבתי ספר, השתלבות בני נוער בוגרי פנימיות בחברה, תהליכי קבלת החלטות טיפוליות הנוגעות לילדים ולבני נוער וניטור מערכות מידע ממוחשבות התומכות בהחלטות טיפוליות. ממצאי מחקריו של פרופ' רמי בנבנישתי השפיעו וממשיכים להשפיע בצורה משמעותית על עבודתם המקצועית של עובדים סוציאליים המטפלים בילדים בבני נוער וצעירים ובמשפחותיהם. מחקריו של פרופ' רמי בנבנישתי זכו להכרה גבוהה בארץ ובעולם. לצד מאמריו החשובים, הוא זכה למענקי מחקר תחרותיים ויוקרתיים בארץ ובעולם. ספרו, שיצא בהוצאת אוקספורד, ומאמרים שכתב, זכו בפרסים יוקרתיים.

בתחום לימודי אפריקה הוענק הפרס לפרופ' חגי ארליך מאוניברסיטת תל אביב ומהאוניברסיטה הפתוחה, אשר עבודותיו בתחומי אתיופיה וקרן אפריקה, תובנות המחקר, כושר הניתוח המעמיק, ושיטות המחקר שפיתח, סללו את הדרך בפני דורות חדשים של חוקרים העוסקים בתחומי המחקר הללו. ברצוננו לציין במיוחד את ספרו האחרון על "איסלאם ונצרות בקרו אפריקה: סומליה אתיופיה וסודן", שראה אור ב-2011, בארה"ב ובלונדון. המוכיח שחגי ממשיך לחדש במחקריו. פרופ' ארליך קנה לעצמו מעמד מרכזי בקרב ההיסטוריונים של לימודי אפריקה. הישגיו יוצאי הדופן הוכרו הן על-ידי הקהילה האקדמית בארץ, בעולם וגם על-ידי הקהילייה האקדמית האתיופית. מנהיגי אתיופיה קוראים את עבודותיו ועושים בהם שימוש פרקטי להבנת החברה האתיופית על בעיותיה בהווה ולהבנת המורכבות של יחסיהן עם ארצות מזרח התיכון.

בתחום ספרות חז"ל ותקופת המשנה והתלמוד הוענק הפרס לפרופ' שמא יהודה פרידמן מבית המדרש לרבנים ואוניברסיטת בר-אילן. פרופ' שמא יהודה פרידמן נמנה,מזה שנות דור, על בכירי החוקרים בספרות חז"ל על כל ענפיה. מחקריו של פרידמן, המונים ששה ספרים ולמעלה ממאה מאמרים, כוללים עיונים יסודיים בתולדות ההלכה הקדומה והתפתחותה, קביעת היחס שבין המשנה והתוספתא, תולדות הלשון שבפי חכמי התלמוד, דרכי התהוותן של מסורות אגדה, וכן גם מחקרים בתורתם ההלכתית והפרשנית של גאונים וראשונים. פרידמן אף זכה להכשיר רשימה ארוכה של תלמידי מחקר מבריקים, התופסים היום משרות בכירות בהוראת ספרות חז"ל במוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם. בכך זיכו את תורת רבם בהעשרה נוספת בקרב חוגים רחבים של לומדי ספרות חז"ל. בגין הישגיו הרבים והשפעתו המכרעת על חקר ספרות חז"ל המליצה הוועדה פה אחד על מתן פרס לנדאו לפרופ' שמא פרידמן.

מדעי הטבע והחיים
[צילום: שמואל רחמני]

בתמונה: חגי ארליך, שולמית מיכאלי, שמא יהודה פרידמן, רון שמיר

בתחום הביואינפורמטיקה, הוענק הפרס לפרופ' רון שמיר מאוניברסיטת תל אביב בקטגורית האופטיקה, הוענק הפרס לפרופ' ירון זילברברג ממכון ויצמן בתחום המיקרוביולוגיה הכללית, הוענק הפרס לפרופ' שולמית מיכאלי מאוניברסיטת בר-אילן בתחום הכימיה הירוקה הוענק הפרס לפרופ' דורון אורבך מאוניברסיטת בר-אילן
▪ ▪ ▪

בתחום הביואינפורמטיקה, הוענק הפרס לפרופ' רון שמיר מאוניברסיטת תל אביב על תרומתו הרבה לפיתוח ולביסוס תחום הביואינפורמטיקה הן בארץ והן בעולם. פרופ' רון שמיר תרם תרומות מרכזיות לפיתוח תחום הביואינפורמטיקה בשני העשורים האחרונים והוא ללא ספק בין המדענים בעלי ההשפעה הרבה ביותר בתחום הביואינפורמטיקה בארץ ובעולם. עבודותיו המחקריות מתפרשות על נושאים נרחבים בתחום הביואינפורמטיקה, החל מעיבוד מידע גנומי רחב היקף, דרך ניתוח של רשתות בקרה ביולוגיות, שהובילו אותו עד למחקרים בתחום הביולוגיה המערכתית. בכל התחומים האלה, הגישות החישוביות והכלים שפיתח פרופ' שמיר הם פורצי דרך.

בקטגורית האופטיקה, הוענק הפרס לפרופ' ירון זילברברג ממכון ויצמן. בין הישגיו הבולטים ראוי לציין את עבודותיו החלוציות בבקרה קוהרנטית על-ידי קרן לייזר אחת בתחום הפמטו-שניות (אחד חלקי אלף טריליונים של שנייה), שהובילו, בין השאר, לפריצות דרך במיקרוסקופיה ובזיהוי כמויות מזעריות של חומרים. כמו-כן ראויים לציון מחקריו הבסיסיים באופטיקה של סוליטונים במערכות מסודרות ולא מסודרות, כולל במערכות דיסקרטיות של מובילי גלים צמודים, תחום שבו תרם תרומות מכריעות שהביאו להבנה עמוקה בפיסיקה ולסלילת דרכים לשימושים פוטנציאליים.

מאמריו הרבים בעיתונים המדעיים החשובים בעולם צוטטו מספר רב ביותר של פעמים ומספר ניכר של פטנטים שלו מצביע על תרומותיו לתעשיה.

בתחום המיקרוביולוגיה הכללית, הוענק הפרס לפרופ' שולמית מיכאלי מאוניברסיטת בר-אילן, על תרומותיה בעשור האחרון באפיון ביוכימי ומולקולארי של תהליכי עיבוד RNA בטפילים גורמי מחלה חד תאיים. הפרס ניתן לה על תרומותיה בעשור האחרון באפיון ביוכימי ומולקולארי של תהליכי עיבוד RNA בטפילים גורמי מחלה חד תאיים. פרופ' מיכאלי גילתה מנגנון ייחודי המעכב תהליך התבגרות של RNA, מונע ייצור חלבונים חדשים ובאופן כזה פוגם בכושר השרידות של הטפיל באדם. בנוסף, לפרופ' מיכאלי פריצות דרך בחקר מולקולות RNA שאינן מקודדות לחלבונים, המשתתפות במנגנוני בקרה תוך תאיים, תוך שימת דגש על הבנת האבולוציה של תהליכים אלה. מחקריה זוכים להכרה בינלאומית והיא נחשבת למובילה בתחומה. היא החוקרת הישראלית היחידה בארץ שזכתה עד כה במענק מקרן Howard Hughes היוקרתי.

בתחום הכימיה הירוקה הוענק הפרס לפרופ' דורון אורבך מאוניברסיטת בר-אילן, על תרומותיו הייחודיות לצבירה ולהמרה של אנרגיה חשמלית ולהתפלת מים, הן במדע הבסיסי והן ביישומים טכנולוגיים בעלי חשיבות עליונה לכלכלה הישראלית ולאנושות כולה. על מחקריו פורצי הדרך בפיתוח סוללות נטענות על בסיס מגנזיום, אלקטרוליטים ייחודיים לסוללות ליתיום בעלות מתח גבוה, חומרים קתודיים לסוללות ליתיום, אלקטרודות פחמן בעלות שטח פנים גדול ליצירת קבלי על, אלקטרודות פורוזיביות להתפלת מים ועוד. הישגים אלו מבוססים על מחקר רחב היקף, הכולל הכנה של חומרים חדשים, שיטות מדידה ייחודיות, פיתוח מודלים תיאורטים וחישוביים ומחקרים מנגנוניים מעמיקים.

תאריך:  07/04/2011   |   עודכן:  07/04/2011
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרסי מפעל הפיס למדעים ולמחקר הוענקו ל-8 חוקרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היום לפני 281 שנה, ב-8 באפריל 1730, נחנך בניין בית הכנסת 'שארית ישראל' - בית הכנסת הראשון בניו-יורק.
07/04/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
נכון לסוף חודש מרס יתרות מטבע החוץ של המדינה הסתכמו בסכום של 74.52 מיליארד דולרים, גידול של 737 מיליון דולרים לעומת סוף חודש פברואר. כך עולה (יום ה', 7.4.11) מנתוני בנק ישראל.
07/04/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום (ה', 7.4.11) לחברת אל-על כי הממונה על ההגבלים העסקיים שוקל לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו מכוח סעיף 26(א) לחוק ההגבלים העסקיים, תשמ"ח-1988, ולהכריז על אל-על כבעלת מונופולין באספקת שירות של אבטחת תעופה בחו"ל לחברות תעופה ישראליות.
07/04/2011  |  מירב ארד  |   חדשות

רגע לפני תום הסיבוב השני של ליגת העל, במכבי חיפה כבר עמלים במרץ על העונה הבאה. לפי התמונה שמתעצבת כעת במסגרת ההכנות לקיץ אמורים פיטר מסיללה, ג'ון קולמה ו-ולדימיר דבאלישווילי להיות משוחררים מהקבוצה.

לגבי המגן שמחזיק בחוזה נוספת, בחיפה היו רוצים למכור אותו לקבוצה אנגלית כאשר נרשמה כבר התעניינות מכיוון ווסטהאם, ברמינגהאם וקארדיף. החלוץ שגם לו חוזה מחוזר על ידי קבוצות ברוסיה ופולין. הקשר הקולומביאני מסיים חוזה וגם אם יוחלט לממש את האופציה עליו, זה יהיה לצורך מכירה. לגבי סיידו יא יא עדיין לא התקבלה החלטה ואילו הבלם אנדרי פילאבסקי אמור להמשיך.


07/04/2011  |  תומר לוי  |   חדשות
צו רישוי עסקים עליו חתם (יום ה', 7.4.11) שר הפנים אליהו ישי קובע כי מעתה יהיה הקנס בגין ממכר משקאות משכרים בלילה בין השעות 23:00 ל-06:00 - 9,000 שקלים.
07/04/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il