שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, שיבח את טייסי אל על וצוותי הקרקע בנמל התעופה בן-גוריון שהצליחו להנחית הבוקר את מטוס הבואינג 777 של אל על לאחר שהתגלתה תקלה באחד מגלגליו.
לדברי השר כ"ץ, הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) ובראשה מנהל נתב"ג, שמואל קנדל תיפקדו במהלך האירוע באופן יוצאת מן הכלל וראוי לכל הערכה. לדברי כ"ץ, כ"ץ ציין כי מערך החרום בנתב"ג פעל היטב ובהתאם לתרגולות הרבות שבוצעו בעבר.
טיסת אל על מספר 027 תוכננה להמריא מנתב"ג לניו-יורק בשעה 00:50 אחר חצות. תוך כדי עליית הנוסעים למטוס הורגשה חבטה בתא הטייס של המטוס. הטייסים יחסו את החבטה תחילה כפגיעה של המסוע במטוס. בבדיקה שבוצעה על ידם לא אובחן כל נזק במטוס.
כדי להסיר כל חשש לפגיעה במטוס החליטו אנשי אל על להרחיב את הבדיקה ולהוריד את כבודת הנוסעים מהמטוס אולם גם לאחר הורדת המטען לא נמצא כל ליקוי הנראה לעין והנהלת החברה החליטה להתיר את הטיסה המתוכננת.
בשעה 02:00 לפנות בוקר המריא מטוס הבואינג ללא אירועים מיוחדים. בעת קיפול כן הנסע התברר כי הכן השמאלי אינו ננעל במקומו. קברניט המטוס החליט מיד לשוב לנחיתה בנתב"ג. טרם נחיתתו החליט הטייס לרוקן את מיכלי הדלק מעל הים, במטרה לצמצם את הסכנה בעת הנחיתה. במהלך שלוש וחצי השעות בהם רוקן הדלק נועץ הקברניט עם בכירים בחברת אל על ובאמצעותם עם יצרנית מטוס הבואינג בארה"ב.
בזמן שהמטוס חג באויר הוזנק לעברו מטוס קרב של חיל האויר שבחן את מטוס הבואינג ואת מצב כן הנסע מבחוץ. הטייס דיווח על שוני מסוים במיקומם של הגלגלים השמאליים ביחס לגלגלים הימניים.
הטייסים הנחיתו את המטוס בשלום וללא כל אירועים מיוחדים. חוקר תאונות אויריות ראשי של
משרד התחבורה, יצחק רז פתח בחקירת האירוע.
השר כ"ץ ציין כי בשל חומרת האירוע הוחלט לזמן את נציגי בואינג ואת הרשות חקירות תאונות אויריות אמריקנית, ה-NTSB, להשתתף בחקירה.