|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

מנובמבר: חיוב על שירותים בסלולר - רק באישור בכתב

התקנות החדשות קובעות כי לקוחות הסלולר יחוייבו אך ורק עבור שירותים שביקשו לקבל באופן מפורש והחברות תחוייבנה לשמור מסמך חתום על-ידי הלקוח המעיד על כך הזמנת שירותים באמצעות אתר אינטרנט תיעשה אך ורק באמצעות קוד אקראי בדרך: חקיקה נגד זמני ההמתנה במוקדים
24/05/2011  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
[צילום: פלאש 90]

הסוף ל"דחיפת שירותים" ללקוחות. החל מה-13 בנובמבר 2011, לקוחות חברות הסלולר יחוייבו אך ורק עבור שירותים שביקשו לקבל באופן מפורש והחברות תחוייבנה לשמור מסמך בכתב המעיד על כך. כך עולה (יום ג', 24.5.11) מהתנאים החדשים לחיוב לקוחות עבור שירותים (לרבות שירותי תוכן) המסופקים על-ידי חברות הסלולר, שפרסם משרד התקשורת.

לפי התקנות החדשות, החל מה-13 בספטמבר, על חברות הסלולר תחול חובה לשמור תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של מנוי לקבל את שירות מסוים המסופק על ידם, במשך כל תקופת ההתחייבות
של המנוי, ובמידה והמנוי אינו נמצא בתקופת התחייבות, למשך 18 חודשים אחרונים לפחות, וכן במשך שנה לאחר מועד שליחת החשבון הסופי למנוי.

כמו-כן כאמור, החל מה-13 בנובמבר, החברות הסלולריות לא יהיו רשאיות לגבות תשלום בעד שירות, אלא אם יש ברשותן תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של המנוי לקבל את השירות.

בנוגע להזמנת שירותים באמצעות אתר אינטרנט, נקבע כי הרישום לשירות ייעשה באמצעות קוד אקראי שתספק החברה הסלולרית כדי להבטיח כי השירות אכן התבקש על-ידי המנוי באופן מפורש.

שר התקשורת משה כחלון אמר בתגובה כי "כעת הלקוח ישלם אך ורק על מה שביקש לצרוך במפורש". מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, הוסיף כי "זהו מענה אמיתי לבעיה הכאובה של צרכנים רבים אשר הרגישו כי הם מחוייבים לשלם עבור שירותים שלא ביקשו או שלא הבינו את מחירם האמיתי מראש. ההוראות החדשות יבטיחו שקיפות והוגנות צרכנית בתחום אספקת השירותים הסלולריים".

ועדת הכלכלה שוקלת: חקיקה נגד זמני ההמתנה הארוכים

בתוך כך, בדיון בוועדת הכלכלה אמר יו"ר הוועדה כראמל שאמה-הכהן, כי אם חברות הסלולר לא יפעלו בהקדם לפתור את הבעיות במוקדי השירות - הוועדה בראשותו תקדם חקיקה שתטפל בנושא.

בדיון הדחוף שקיימה אמר שאמה-הכהן כי זמני ההמתנה בחברות הסלולר עולים למשק 36 מיליון שקל בחודש. "הנתונים מדברים על שני מיליון שיחות למוקד של אחת החברות בחודש אחד. המשמעות היא כשישה מיליון שיחות לשלוש החברות ואם זמן ההמתנה הממוצע עומד לפי הפרסומים על 48 מיליון דקות זה קרוב ל-100 אלף ימי עבודה שעולים למשק 36 מיליון שקל בחודש רק בהמתנה למענה".

היו"ר שאמה-הכהן פנה לנציגי חברות הסלולר שהשתתפו בדיון בדרישה להציע צעדים אופרטיביים להקל את העומס על הפונים, ובכלל זה גיוס כוח אדם והרחבת שעות הפעילות במוקדי השירות. הוא ציין כי על שולחן הוועדה מונחת הצעת חוק של ח"כ איתן כבל, שמבקש לקבוע זמן המתנה מקסימלי של 3 דקות לחברות שמשרתות למעלה מ-10,000 לקוחות, ואמר כאמור כי אם המצב לא ישתפר תשקול הוועדה לקדם את ההצעה. "אנחנו רוצים לקבל מהחברות מענה מהיר - תוך ימים - של הצעדים שבכוונתן לנקוט כדי לשפר את השירות", אמר שאמה-הכהן.

סמנכ"ל הרגולציה של סלקום, איתמר בר-טוב, אמר כי גיוס כוח אדם הוא אחד האתגרים שהחברה מתמודדת איתו. "סלקום גייסה מתחילת השנה 2,000 עובדים ובמקביל אנחנו עובדים על שירותים שמקלים את זמן ההמתנה ומקצרים אותו", הסביר. באשר להרחבת שעות הפעילות אמר בר-טוב כי האתגר הוא לתגבר את שעות השיא, אך הוסיף כי החברה תהיה מוכנה להיענות לאתגר ולהרחיב את שעות הפעילות. בהתייחס לנתונים אודות זמני ההמתנה אמר בר-טוב כי נתונים אמיתיים ישנם רק בחברות, והם נחשבים מידע מסחרי מסווג ולכן הן לא חושפות אותו.

סמנכ"ל החטיבה הפרטית בפרטנר, עינת רום, אמרה כי "אני לא ישנה טוב בלילה כשזמני ההמתנה ארוכים". לדבריה, החברה מכשירה כיום כ-600 עובדים נוספים וזמן ההמתנה הממוצע במוקדי השירות עומד על 6 דקות בלבד. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ אורי מקלב, אמר כי כשהוא ביקש לקבל את הנתונים הם לא נמסרו לו. בהתייחס להארכת זמן הפעילות אמרה רום כי כך לא תיפתר הבעיה.

מנהלת אגף הרגולציה בפלאפון, יוליה מרוז, התייחסה לבעיית הניתוקים במוקד השירות ואמרה כי מדובר היה בתקלה נקודתית שטופלה כעבור מספר שעות. "אנחנו המפסידים העיקריים מזמני ההמתנה הארוכים", הוסיפה. "זמן המתנה הוא פרמטר חשוב אבל יותר חשוב הוא מתן המענה המקצועי ללקוח". לדבריה, החברה גייסה בשבועות האחרונים 300 נציגים והרחיבה את שעות הפעילות בבוקר בשעה נוספת. "זה לא נתן פתרון כי הלחץ נשאר בשעות השיא הרגילות", אמרה.

ארגון אמון הציבור: שני שליש מסך הפניות - נגד חברות התקשורת

יגאל אכטנברג מארגון אמון הציבור ציין כי 63% מתוך כ-10,000 תלונות שמגיעות לארגון הן על חברות התקשורת. "אם שני מיליון איש מתקשרים למוקד שירות של חברה מסוימת סימן שיש בעיה", אמר. מיטל בשארי מהמועצה לצרכנות הוסיפה כי מזה חודשים הארגון לא מקבל תשובות לפניות שהופנו לחברת פרטנר.

היו"ר שאמה-הכהן סיכם את הדיון ואמר כי בכוונתו לערוך ביקור במוקדי השירות ובמוקדי המענה הטלפוני של חברות הסלולר, כדי לבחון את הנושא מקרוב. "עד אז נבחן את הצעדים שינקטו החברות ונדע לקבל החלטות באשר לדרך הטיפול בנושא, אם בתקנות או באמצעות החוק של ח"כ כבל", אמר היו"ר. "ההתערבות באה ממקום שאין לנו ברירה ואם נראה שהצעדים שינקטו לא יספיקו נקדם את החוק הזה מאוד מהר".

ח"כ שאמה-הכהן פנה לחברות הסלולר וביקש שיעבירו לוועדה מידע מפורט על הצעדים שבכוונתם לנקוט, בכל הנוגע להארכת שעות הקבלה והמענה הטלפוני, תגבור בשעות העומס והגדלת כוח אדם. "אנחנו נבחן את החברות בעיקר במבחן התוצאה", סיכם

תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנובמבר: חיוב על שירותים בסלולר - רק באישור בכתב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא מצרים שהודח זה מכבר, חוסני מובארק, יעמוד לדין באשמה שהורה על הירי הקטלני לעבר מפגינים במהלך ההתקוממיות שהובילו להדחתו. כך מסר (יום ג', 24.5.11) התובע הכללי המצרי.
24/05/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רק 241 אנשי מילואים ניצלו עד היום את האפשרות לקנות ממינהל מקרקעי ישראל מגרשים בהנחות של עד 35% או 100 אלף שקל. כך הודיעו (יום ד', 24.5.11) אנשי מרכז המידע והמחקר של הכנסת. הדברים נאמרו בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת.
24/05/2011  |  אלעזר לוין   |   חדשות
המדד המשולב למצב המשק עלה בחודש אפריל ב-0.2% ובמצטבר עלה המדד מתחילת השנה ב-1.8%. כך עולה (יום ג', 24.5.11) מנתוני המדד, המתפרסמים על-ידי בנק ישראל.
24/05/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, יוזם הקמת "מועצת בניה", שתייצג את כל ענפי הנדל"ן. חבריה יהיו נציגים בכירים של יזמי הנדל"ן, קבלני בניה, קבלני שיפוצים, מתווכים, שמאים, מהנדסים, אדריכלים ואולי גם בעלי מקצועות אחרים.
24/05/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
להד"ם, לא הקצינו מגרשים באשדוד למשרתי קבע ושוטרים. כך הודיעה (יום ג', 24.5.11) דוברת מינהל מקרקעי ישראל, אורטל צבר. היא הכחישה מכל וכל את הודעתו של יחצ"ן העירייה, צבי אלוש, שטען כי המינהל היקצה כביכול 150 מגרשים לקוטג'ים בעיר למשרתי קבע ולשוטרים.
24/05/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il