ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 24.5.11) את בקשת משרד התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן, שעוסק בגודל האותיות הקטנות בפרסומות. לפי ההצעה שאושרה, גודל האותיות הקטנות יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום, ובכל מקרה לא יהיה יותר גדול מהאותיות המהוות את תוכן המודעה ולא יפחת משני מילימטר.
מטרת התיקון היא להרחיב את האיסור בשימוש באותיות קטנות מדי, שחל כיום על חוזים אחידים ועל כל מידע אחר המיועד לצרכן, כמו זה המופיע בקטלוגים, בעלוני מידע, במודעות פרסומת בבאנרים באינטרנט וכו'.
עו"ד חנה טירי ממשרד התמ"ת הסבירה כי במשרד הבינו שהכותרות והתוכן בפרסומות באמצעי התקשורת השונים נכתבו לרוב באותיות קידוש לבנה, בעוד שהתנאים לקבלת ההטבות בפרסומת נכתבים באותיות קטנות מאוד. לכן ביקש המשרד לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות, שמופיעות באותיות הקטנות.
ארגון אמון הציבור: כמות תלונות חריגה
יגאל אכטנברג מארגון אמון הציבור בירך על ההצעה ואמר כי כמות התלונות שמגיעות לארגון בנושא היא חריגה.
ראש תחום הרגולציה העסקית בחברת דואר ישראל,
אילן שפירא, ביקש כי החוק לא ייכנס לתוקפו תוך 90 יום כפי שהוצע, מאחר שלטענתו לחברה יש מלאי של עלונים בשווי של 6 מיליון שקל שיירד כך לטמיון. הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, הציעה לשפירא ולחברות האחרות לשלוח את העלונים למחזור. הוועדה החליטה שלא להענות באופן מלא לבקשתו של שפירא, אך קבעה כי התיקון ייכנס לתוקפו החל מה-1 בינואר 2012.