ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דנה היום בהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה לעידוד תחבורה ציבורית. הדיון בהצעת החוק של ח"כ
דב חנין ובהצעה דומה של ח"כ
ליה שמטוב התקיים במסגרת ציון יום הסטודנט הלאומי. בפתח הדיון ציין היו"ר כי הבחירה בקידום הצעת החוק לשיפור התחבורה הציבורית הייתה מאחר שהצרכנים הישירים של תחבורה ציבורית הם הסטודנטים.
ארגוני המוניות מעוניינים להסיע סטודנטים בהנחה, ככל הנראה של 50%, בדומה לזו הנהוגה בחלק מן התחבורה הציבורית באוטובוסים. מדובר ברעיון חדש שעלה (יום ב', 30.5.11) בדיון בוועדת הכלכלה לרגל יום הסטודנט. הנוכחים בישיבה קפצו על הרעיון, וסוכם כי
משרד התחבורה יבחן את הנושא.
הרעיון בא בהמשך לשורת רעיונות שהועלו לפני חודשים אחדים בישיבה שנערכה בלשכת סגנית השר לקידום צעירים וסטודנטים, גילה גמליאל, הפועלת רבות לקידום רפורמות בסיוע לסטודנטים מול משרד התחבורה.
כיום, ברוב המקומות אין הנחת נסיעה בתחבורה הציבורית. הסובלים העיקריים הם סטודנטים מהפריפריה הנאלצים להשתמש במוניות שירות, ברכבות או באוטובוסים שעלותם אינה זולה במיוחד.
סבסוד התחבורה הציבורית לסטודנטים, מבלי להכליל את המוניות, צפוי לעלות כ-70 מיליון שקלים - כסף קטן לעומת התועלת שתצמח מעידוד המעבר לתחבורה ציבורית בקרב אוכלוסיית הסטודנטים ומניעת עלייתם לכביש של כלי רכב פרטיים נוספים.
מנהל אגף התחבורה הציבורית, יהודה אלבז, בישר לנוכחים בישיבת ועדת הכלכלה כי המשרד הגיע לסיכום בנושא ומתכוון לאפשר לסטודנטים הלומדים במכללות להנדסה ובבתי הספר לאמנויות, אם כי רק החל משנת הלימודים הבאה, ליהנות מהנחות סטודנט בתחבורה הציבורית. גם נושא זה לובן בעבר בישיבה בלשכתה של גמליאל ובישיבת ועדת החינוך של הכנסת.
נציג האוצר, מיכה פרלמן, ציין בדיון כי כיום ההנחות בתחבורה הציבורית הניתנות יום לסטודנטים מסתכמות בˉ20-30 מיליון שקלים בשנה.