לאחר תקופת ניסיון של הפעלה בכמה תחנות בודדות, תוטמע בשבועות הקרובים מערכת מידע אלקטרונית לנוסעי התחבורה הציבורית בכפר-סבא, ברעננה ובהרצליה. המערכת, שתכלול צגים דיגיטליים אשר יציגו את מספר הדקות שנותרו להגעת הקו, תותקן בתחנות רבות בשרון.
היא תופעל ברובה באמצעות טעינה סולארית המנצלת את ימי השמש הרבים שיש בישראל. את המערכת תתקין חברת ISR ישראל המפעילה מערכת מבוססת נווטנים לווייניים זהה בפתח תקוה, בקריית אונו ובמגדל העמק.
חברת קווים, למשל, מאפשרת לצפות במידע גם באתר האינטרנט שלה. לאחרונה אף הוסיפה יישום נוסף המאפשר לצפות במידע גם בהקשה על שם התחנה, כפי שהוא מופיע במסלול הקו. דא עקא, שאחרי הליצה הראשונה המידע אינו מתעדכן אוטומטי.
בדיקת News1 בחודשים הראשונים העלתה כי מערכת המידע הדיגיטלית סובלת לא פעם מאי-דיוקים בלתי נסבלים. בין הליקויים:
- הצגת מועד הגעה מוקדם או מאוחר יותר;
- הצגת קווים שכבר עומדים בתחנה ככאלה העתידים להגיע בעוד מספר דקות;
- החמצה של קווים מסוימים המגיעים לתחנה;
- חוסר במידע לגבי קווים מסוימים (למשל: בפ"ת אין מידע על קווי דן, אגד, אגד תעבורה, אפיקים ועוד);
- צגים דיגיטליים שמפסיקים לפעול.
משה פינגרהוט, סמנכ"ל תפעול ב-ISR ישראל, דוחה את הטענות בדבר חוסר אמינות מצד המערכת. "מדובר במערכת 'לומדת', שיודעת לחשב את הנתונים ולהפיק מידע", הוא מסביר. את הסיבות לחוסר דיוקים הוא נועץ בפקקים, את הקווים שלא מופיעים הוא תולה בחברות המפעילות את התחבורה הציבורית ובכלל טוען כי אם יש תקלות כלשהן, היו שומעים עליהם מיד, וכאלה בקושי יש.
לשאלת News1 מי מפקח על אמינות המידע הנמסר, נקב בשלושה גורמים: ISR ישראל, מפעילי התחבורה הציבורית ו
משרד התחבורה. הוא לא ידע לציין איזה גורם בדיוק במשרד התחבורה, אך הודה כי מעולם לא קיבל מהם פנייה כלשהי. המסקנה המתבקשת אפוא היא כי הפיקוח מצד הגורם הממשלתי המאסדר אינו הולם.
יצוין, כי בשל העלות היקרה של מערכת המידע האלקטרונית היא אינה מוצבת בכל התחנות. הקריטריונים להצבתה אינם חדים מספיק, ושיקול הדעת רחב ועלול להיות מושפע מגורמים זרים. תחנה שבה יש ריבוי נוסעים לא תזכה בהכרח לצגים דיגיטליים. לפעמים יעדיפו לשים צגים דווקא במקומות בהן חולפים לעיתים נדירות מעט אוטובוסים, והנוסעים בהם אינם יודעים מתי בדיוק יבוא הקו הבא.
במשרד התחבורה מתכננים שכ-2,000 שלטים אלקטרוניים יוצבו בתוך שנתיים בתחנות אוטובוס עירוניות ברחבי הארץ.